FannyFelicia skrev 2017-07-31 12:55:56 följande:
Ja särskilt när man oroar sig är väntan jobbig.
Jag låg på högt blodtryck förra ggn och tillväxtkurvan så -14%. Hon kom ut på 3325 ändå. Tror inte de alltid lägger på sig enligt förväntan då man går över tiden. Att de stannar av lite.
Var allt annat bra, navelsträng och fostervatten och det?
Samma status nu som i morse här. Så seg väntan men lite spännande flytningar iaf. Haha. Håller tummarna det håller i sig och tilltar. Storasyster var inte glad att inte få vara med hemma men vi mutade med lördagsgodis som glömdes bort i helgen och packade en påse full med leksaker så hon var glad då de åkte iaf. Årets föräldrar...
Ja, allt annat såg jättebra ut. Sonen vägde 3725 g när han kom ut på bf+1 så jag hade ställt in mig på att få en 4 kg bebis minst nu när jag har gått över så länge och dessutom är omföderska, så jag blev väl lite paff när den beräknades vara så liten. Magen känns dessutom större denna gång. Fast sen gick jag upp 18 kg när jag väntade sonen och har gått upp 7 kg hittills med denna. För mycket kebab och stillasittande förra graviditeten, haha ;) Denna gång har jag bara haft cravings efter rå potatis och gått minst 10.000 steg om dagen fram tills för två veckor sen ungefär. Så det kan väl kanske också spela in lite på bebisens vikt kanske... Får väl tröck i mig lite mer kebab nu sista veckan :)