Inlägg från: Noccis |Visa alla inlägg
  • Noccis

BF Juli 2017 ny

Wooden skrev 2016-12-18 22:02:51 följande:

Jag hänger såklart med hit! BF 20 juli - Södermanland

Men har ul på torsdag och hoppas allt ser bra ut och så får jag ju isåfall ett bättre fastställt datum då! Så får återkomma :D

Friade för övrigt till min sambo i fredags! Han sa ja! <3

Grattis! Va roligt
  • Noccis
    Leeandra skrev 2016-12-19 11:01:55 följande:

Hej tjejer! Har precis fixat jullunch till 500 elever, bisarra mängder illaluktande mat! Av någon anledning hade ledningen fått för sig att vi skulle servera stuvad brysselkål, såg ut som små flytande hjärnor, usch! Har delat 360 kokta ägg också, ingen höjdare precis. Imorgon är det risgrynsgröt så jag hoppas det luktar godare, .

Haha men hur orkar du? Blir illamående bara jag läser ditt inlägg! Starkt av dig att klara av det.
  • Noccis

Hej allihopa!

Har inte varit här inne sedan i början på min graviditet. Har varit otroligt mycket med mående, renovering och egen firma men nu har jag avsagt mig allt ansvar och fokuserar bara på bäbis och boa
    Kul att "se" lite ansikten man känner igen och hur det går för er.

Kommer inte kunna läsa allt som skrivs (försöker minska min dator tid) men vill gärna vara med lite såhär när det närmar sig och höra hur det går för er.

Själv mår jag mycket bättre sedan några månader tillbaka och kan äta igen. Får ju inte plats med så mycket nu dock!
    Vi har sett att vi får en pojke också.

Ska precis sätta mig och börja skriva på mitt förlossningsbrev, känns helt overkligt...

Hoppas ni mår bra allihop!

• Noccis
    Joline84 skrev 2017-06-16 12:44:58 följande:
    Hej!
    Skönt att du mår bättre och att du tittar in här igen.
    Grattis till pojken! Väntar också en pojke.
    När är du beräknad?
    Jag har mindre än 6 veckor kvar och är havandeskapsledig. Jag har börjat rensa och förbereda med allt inför ankomsten nu. Dock orkar jag inte röja så mycket på än gång, för nu börjar det kännas lite i bäckenet o så. Och större blir man ju dag för dag.
    Tack så mycket! Va kul att du också ska ha en pojke
    Vi är beräknade till 15 juli, dagen innan min mammas födelsedag haha.
    Jag hoppas verkligen att jag inte går över tiden då jag är rätt less på att vara gravid och har en nerv i kläm så jag är soffliggandes men eftersom jag är förstföderska ska man inte hoppas för mycket. :-P

Jag kan typ röra på mig 20 min åt gången max med min nerv så går långsamt att boa här hemma haha!

Är det din första?
  • Noccis
    Joline84 skrev 2017-06-17 13:22:19 följande:
    Jaha, din mamma får en fin present då!
    Det är min tredje. Jag gick över 14 dagar med båda, det är väldigt segt på slutet att vänta. Hoppas du slipper det. Jag har planerat snitt denna gång, så jag slipper tack o lov gå över igen.
    Är det ichasnerven du har ikläm? Jag hade det med första och var sjukskriven två veckor. Var kanske vid vecka 30. Det släppte tack o lov. Kunde inte stödja på ena benet då. Du får ta lite i taget då!
    Jag tror inte det är ichas men eftersom jag inte får röntga så är det svårt att veta. Den har legat lite illa till sedan jag ramlade genom taket på killens landställe för 2 år sedan och när kroppen började förändras iom graviditet så klämdes den ordentligt. Men är hyfsat säker på att det går tillbaka när kroppen går tillbaka

Va skönt att veta när du ska få! Jag får lite panik ibland för att jag inte har en aning om hur det blir från nu och framåt. Men bara att gilla läget.
    Åhh va kul att dina små ska få syskon! Kommer fortfarande ihåg hur glad jag var när jag va liten över att få en lillasyster
  • Noccis
    GrönaDruvan skrev 2017-06-18 20:35:00 följande:
    Jag ska vara på förlossningen kl.8 imon bitti... hoppas såklart jag blir igångsatt snabbt.. jag uppdaterar!
    Åhh va spännande!! Hoppas det gick bra idag. Stor lycka till till er <3
  • Noccis

Klockan är tjugo över tre på morgonen och jag kan inte sova. Har iofs fått några nätters bra sömn den här veckan så ska inte klaga.
    Men det är skönt att kunna logga in här och läsa alla inlägg och få känna igen sig i folks nervositet och krämpor. 
    Så tack för att ni finns! Och för att ni delar med er.

Känns som om allt jag fick höra innan jag blev gravid va bra saker och sedan när jag vart gravid och mådde dåligt (fick inte behålla något första månaderna och gick ner i vikt etc) kände jag mig så dålig, som om jag misslyckats som mamma redan då. Men sedan hittade jag hit och fick se att dom flesta har krämpor. Så även om jag önskar att ni alla mådde tipp topp är jag glad att jag inte är själv iaf Hoppas det inte låter elakt.

Håller på och läser föda utan rädsla. Tycker den verkar väldigt vettig. Någon annan som har läst den?

Nu håller min lilla pojk på att ha disco i min livmoder tror jag. Hade ingen aning om att dom är så livliga där inne! Jisses vad jag längtar tills jag får krama på han.
    Hoppas ni andra sover gott

• Noccis
    sobrio88 skrev 2017-06-19 06:40:40 följande:

Jag hade också antagligen en nerv i kläm när jag väntade förra barnet. Det var samma symtom som foglossning men läkaren trodde inte det var det eftersom jag inte var öm på framfogarna så hon trodde det var en nerv. Det kom iaf hur hastigt som helst i v 12 från att vara hur fysiskt aktiv som helst till att inte kunna gå mer än 10 min på en hel dag (sjukskriven från v12 till förlossning).

Det släppte direkt efter förlossningen så jag kunde till och med bära min son ner till neo själv :) jag kommer ihåg att hon som visade vägen försökte sätta mig i en rullstol men jag var så lycklig att jag kunde gå utan att ha ont så jag vägrade, haha :)

Det kan jag verkligen förstå! När man inte kunnat röra sig på så länge blir det rena himmelriket att kunna gå själv ????

Va skönt att det försvann så snabbt! Hoppas det blir samma här.
  • Noccis
    GrönaDruvan skrev 2017-06-19 10:45:39 följande:

Hej alla!

Gör en liten uppdatering!

Fick en ballong insatt kl.10 och är nu ute och går på en liten promenad.

Kan inte förstå att det är på gång...

Skönt väder ute iaf, så gott att man kan vara ute någon timma.

Får se om det kommer någon uppdatering innan bebis är ute!

Ha en fin dag alla!

Åhh va spännande!! Lycka till.
  • Noccis
    Sosozo skrev 2017-06-19 12:44:38 följande:

V 38+3 idag. Jag har ganska mkt mensvärk och sammandragningar på kvällarna (varför är det just kvällarna som är värst? Blir mest nervös då). Någon fler som känner av detta? Oroar if lite i för om det kickar igång innan snittet (som är om 8 dagar). Speciellt om det blir på natten..

Kan det vara för att oxytocinet förmodligen är som högst när vi slappnar av? (Det bara hormonet som hjälper oss att slappna av och även sen när vi ska föda).

Vet inte hur dina kvällar ser ut men jag slappnar oftast av som mest då. Så kanske inte konstigt om livmoder "tränar " då?

Jag blir mest nervös på sena nätter när jag inte kan sova för att jag inte kan stänga av tankarna.. :-P Det är som om ju tröttare min kropp är desto mer snurrar huvudet.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny