Desshank skrev 2017-02-12 17:28:56 följande:
Vi har med rul den 6/3, längtar ju massor :)
Är första barnet så jag har inte känt av något i magen än, jag räknar inte med att känna något än på två tre veckor iaf! Är ju fortfarande rätt tidigt att känna för förstföderskor :)
Vi ska se om vi kan ta reda på kön då med! Jag är lite kluven i både vad jag helst skulle vilja det var och vad jag känner att det är. Oavsett kön kommer man ju såklart bli överlycklig :)
Kommer nog kännas lite mer verkligt efter rul, både för mig och sambon. Jag har inte mått något annorlunda under graviditeten än.
Jag tror jag har känt litegrann i ett par veckor men jag är fasen inte säker. Har haft moderkakan fram med de två tidigare och inte känt förrän ganska sent. Nu vet jag inte hur moderkakan sitter för jag glömde fråga när vi var på kub.
Vad skönt att du inte mått annorlunda! Jag har mått så dåligt men nu har det vänt lite och jag har nästan bara tröttheten kvar. Olidligt har det varit. Känns som att jag fått livet tillbaka nu äntligen. Men förstår vad du menar, det är svårt att fatta vad som händer när man inte känner av det. Vad spännande med första barnet! Jag tyckte det gick att njuta mycket mer första gången, även sen under föräldraledigheten när jag verkligen kunde ge bebisen all uppmärksamhet. Minns första året som mamma som ett av de bästa åren i mitt liv. Vi träffade kompisar jämt, fikade och promenerade och sånt för flera av mina bästa vänner fick barn samtidigt. Med nummer två hann jag ingenting tyckte jag. Hoppas på att få till dagarna bättre nu med trean. Någon rutinerad som har tips på hur man hinner mer än söva och mata under de få timmar de stora är på förskola/skola (15 timmar har vi här)?