Inlägg från: Joline84 |Visa alla inlägg
  • Joline84

BF Juli 2017 ny

Delilah2001 skrev 2017-05-02 23:30:56 följande:
    Det var inte läkaren jag träffade som beviljade, utan efter mitt besök hos henne skickade hon remiss till sjukhuset. Läkarna där beviljade snittet.

Båda gångerna gick det till så att jag var på ett läkarbesök hos läkaren på barnmorskemottagningen, där fick jag berätta om varför jag ville ha snitt. Sen skickade hon remiss till sjukhuset. Efter några veckor fick jag svar att de beviljat snitt.

Pga förlossningsrädsla.
    Jaha okej. Läkaren jag ska träffa är på förlossningsavd på sjukhuset. Lite olika hur dem arbetar då.
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-05-03 14:54:14 följande:
    Kan säkert stämma. Skitjobbigt tycker jag att msn inte bara får bestämma själv. Vet ju vad jag väljer bort med vaginalt och vet riskerna och är ok med dem.
    Ja, det är ju inte drömförlossningen med ett snitt direkt. Hade gärna fött vaginalt om jag trott att chanserna för en bra förlossning fanns.
  • Joline84
    narie24 skrev 2017-05-04 05:58:00 följande:

Var hos bm i tisdags och alla värden såg bra ut, så skönt!

Speciellt skönt att sockret låg bra, vill inte göra en tredje belastning. Magmåttet hade planat ut och ligger nu på kurvan, mindre risk för gigantiskt barn!

Ni som gjort tul för misstanke om stort barn i vilken vecka har ni gjort det?

Dessvärre fortsätter min värk som jag har på höger sida högt upp. Bm säger att det är vanligt att ha ont i det området men jag kan inte släppa att det är ngt fel. Vaknar flera ggr varje natt av värken, kan bara ligga på vänster sida. Ska träffa läkare nästa vecka för att utreda om det är kopplat till gallan/levern el av njurarna.

Dessutom har jag fått värre problem med höger sida i skinkan/höften. Den låser sig och det strålar som knivar. Får se vad läkaren säger om det med. Kanske läge att försöka bli sjukskriven en viss del i alla fall, de här långa dagarna till fots knäcker mig.

Det där med ont på högra sidan uppe på magen har jag hört från flera. Själv har jag bara ont om jag trycker lite där. Har undrat vad det kommer ifrån. Har för mig jag hade samma förra graviditeten.
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-05-04 10:58:37 följande:
    Nej, en drömförlossning är det inte. Men det är det enda alternativet jag kan tänka mig. Jag blir motarbetad för att mina två tidigare förlossningar ser bra ut "på papperet". Sedan vad som hände känslomässigt och i mitt huvud syns ju inte i ett dokument. Jag är helt vettskrämd inför en vaginal förlossning. Jag vill inte. Jag bestämde mig för att det måste bli ett snitt redan innan jag blev gravid. Vilket var lite anledningen till att jag kunde tänka mig ett till barn.
    Ja, det är ju lika viktigt det att ta hänsyn till, även om det inte syns på pappret. Jag kände efter andra förlossningen (första o enda vaginala) att blir det en gång till får det bli snitt. Hoppas verkligen att läkaren förstår.
  • Joline84
    Leeandra skrev 2017-05-04 12:01:38 följande:

Någon mer som håller på med gravidyoga? Annars kan jag verkligen rekommendera det . Jag kör hemma, 4-6 pass i veckan, 30-60 min åt gången. Finns hur mycket som helst på youtube. Är otroligt skönt för att få rygg och höfter i balans igen och för att sträcka ut alla muskler som lätt blir spända när man är gravid.

Jag har bara kört min vanliga yoga. Den börjar dock bli bitvis svår nu, så det kanske är värt att testa det du rekommenderade.
  • Joline84
    narie24 skrev 2017-05-13 08:28:56 följande:

Ngn mer som ännu inte fixat barnvagn? Håller på och velar om vi ska köpa ngn begagnad och spara pengar, eller om vi ska unna oss nytt. Börjar väl bli brådis med att fixa det nu ;).

Nej jag har inte heller köpt vagn, eller säng o skötbord. Vet ungefär vad jag vill ha, men har inte haft bråttom.
  • Joline84
    Bimbim79 skrev 2017-05-14 20:23:51 följande:

Jag har inte så stor mage, men känner mig enorm otymplig och ganska trött på mina extra kilon, själv tycker jag magen inte behöver bli större. Har gärna sluppit all extra underhudsfett med. Vet att det är mina hjärnspöken efter åratal med hård träning som talar. Har senaste åren hållt vikten på 58-60 kg till mina 168 cm, varit rejält rippad och tränat i princip varje dag. Mycket styrka har jag kvar den är dock upptagen med att bära alla extra kilon, flåset är katastrof. Fick ett mellanrum på 4 cm mellan magmusklerna med förra sonen, hoppas att mina muskler orkar hålla detta på plats, tog 3 år att få ordning på magen sist.
    Vet att kroppen ändå kommer ta den form den själv vill de sista veckorna men hade varit ganska skönt att slippa bli enorm.

Min kondition har också varit jättedålig under flera månader. Helt plötsligt blev den bättre, o träningen gick bättre. Jag tror själv att det beror på att mina järnvärden varit låga. Nu har jag ätit Niferex i ca 6 veckor, och har bra värden. Jag tror att det beror på det.
    När brukar magmusklerna dela på sig, är det närmare slutet? Än har inget hänt för mig när jag känner efter. Tränar fortfarande vissa magövningar. Funkar bra, även om magen börjar ta lite mer plats nu. Har enl kurvan, men den ser inte så stor ut.
  • Joline84
    Bimbim79 skrev 2017-05-15 07:35:45 följande:
    Mina järnvärden är bra, men då jag varit van att träna 8-10 timmar i veckan, blev liggandes trött å illamående till v 15 fanns ju inte en chans att orka träna när jag typ knappt klarade jobbet. Sen blev jag "stor" på en vecka kändes det som, fortsatte "vardagsträningen" men har lagt gym på hyllan, öm i fogar å höfter. Hade en järnvärde dipp blev trött igen, fick upp järnvärdet men nu känns det som att den orken jag har innan jag måste vila pga sammandragningar måste få ägnas åt hemmet! Lungorna får inte riktigt plats heller gör väl att man känner sig flåsig. Men från att levt ett liv med 100% natt jobb. Renoverat hus från 1900. 3 barn, tränat varje dag. Så klart jag känner mig lat, är ju först sista 1,5 år sedan min nuvarande make kom in i vårt liv. Innan har jag kört mitt race i 180 ;)
    Det är ju fullt förståligt. Såklart tar ju barn, jobb o hemmet väldigt mycket kraft. Så det blir inte så mycket kvar. Svårt såklart att stå över nått man är van vid att klara och som är så roligt, men jag känner också att det viktigaste är att lyssna på kroppen. Man vinner inget på att slita ut sig. Nu är det iallafall inte långt kvar av graviditeten. Hoppas på lite värme, så kan man promenera lite ute.
    Okej. Får hålla koll på magmusklerna nu framöver då. Mina kommer troligen slitas isär om jag blir snittad. Men det har jag gjort en gång förut, så är inte så orolig för det.
  • Joline84
    Bimbim79 skrev 2017-05-15 23:22:43 följande:
    Blev snittad med första, 13 år snart 14 år sedan, tyckte inte det va så svårt att komma igen efter det. De snittar ju på "rätt" håll så det läker. Efter sonen kom ut den naturliga vägen kunde jag typ sticka in handen mellan magmusklerna det kändes inte så kul, men det går ju få det att dra ihop sig, har ju gjort det en gång innan så får ju helt enkelt i värsta fall lägga den tiden i den klassiska plankan å svettas :)
    Okej, så skönt att du upplevt det så. Jag tränade inte efter mitt snitt, första barnet för åtta år sedan, så det blir nytt för mig nu. Ja, det går ju att träna tillbaka, förhoppningsvis enkelt när man lyckats förr.
  • Joline84
    acinnaleh skrev 2017-05-16 06:56:30 följande:

Är också träningssugen/löpsugen men funkar inte alls nu. Gör ont i ryggen även av skogspromenader. Suck. Efter snittet kan man förhoppningsvis ta promenader med vagnen. Lär ju dröja innan jag får träna rygg och bål vilket behövs för löpningen.

Tråkigt när man får ont av att göra nått som annars är bra för kroppen. Tur det bara är en kortare tid kvar nu. Löpning kan jag tänka mig blir jobbigt, med allt guppande i magen. Lite lättare rörlighetsträning kanske kan funka?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny