BF Juli 2017 ny
Dagens magbild i v 32+3
Känns konstigt att han är större än snittet när jag är så liten om magen.
Dagens magbild i v 32+3
Känns konstigt att han är större än snittet när jag är så liten om magen.
Vilken fin mage! Tänk vad häftigt endå hur dom små kan få plats i magen! Skönt att han mår bra och är bra i storlek. Läskigt att hon verkade osäker om könet! Rätta mig om jag har fel, men hade du två flickor sedan innan?:)
Jag håller tummarna att det är en pojke:) blir lite tokigt om ni köpt allt blått annars:) jag börjar bli riktigt nyfiken vad som döljer sig i min mage nu!
Bf 30/7 tredje barnet, pojke "vanlig förlossning"
Tjejer...sitter och funderar på om jag ska åka till förlossningen eller ej..
Tycker lilleman rör sig väldigt lite idag.
Redan inatt när jag var uppe kändes det annorlunda. Han brukar alltid piggna till när jag går på toa, men var helt still. Imorse när jag vaknade samma sak. Får någon liten reaktion om jag gungar och putter på honom, men det är sega rörelser som slutar direkt...
Överdriver jag eller ska man åka o kolla?
Jag har världens coolaste granne! Hon är över 80 år och väldigt pigg. Jag har hållt på att kratta gräsmattorna denna vecka. Men det går inte så fort då fogarna inte vill så det har blivit korta pass. Hade säkert halva kvar igår när jag gick in. Nu när jag gick ut och skulle fortsätta är allt klart!
Hon hade legat sömnlös inatt åt att en gravid inte ska kratta, så 3 imorse hade hon börjat kratta min gräsmatta! Hon vet att jag är tjurig så hade hon frågat hade jag sagt nej. Nu känns det dock väldigt skönt!
BF 28 Juli men föddes 18 Maj.
Vi har jätte svårt med namn. Döttrarna heter Clara och Vera så jag vill ha ett namn som passar bra till dom. Mina förslag är: Oscar, Valter, Gustav, Carl. Verner. Folke. Arne. Alexander. Har ni tips så säg gärna något svenskt fint namn :)
Min man har kallat bebisen för Falke sen den blev till.. men han har inga direkta förslag själv.. så förmodligen blir bebis namnlös tills vi ser han.
Tjejnamn är lätt där hade jag nog valt Astrid eller Elsa
Vad har ni andra för namn?
Besök hos barnmorskan idag i v 33+2 det mesta såg bra ut. Dock hade mitt tsh värde sjunkit tsh 1,5 och t4 hade gått ner till 7!!! Super lågt så väntar på läkaren ska ringa imorgon. Blodtryck 135/85 så lite högt men endå okey
Barnmorskan ville inte känna hur bebisen ligger.. utan sa att det kommer hon inte känna efter fören nästa besök i v 36+3 fast jag frågade flera gånger om hon kunde känna. Känns som jag varit hos bm väldigt lite. V 23+3, v 28+1, v 33+2 (idag) nästa besök v 36+3 och sista besöket 38+4
Hur ofta besöker ni barnmorskan?
Sen vecka 31+0 har jag gått varannan vecka till min barnmorska:)