BF Juli 2017 ny
Men det känns konstigt att cytotec är en magsårsmedicin och används vid aborter och sen för förlossningar....det känns så fel
www.fass.se/m/produkt/19891208000019/public/tabproduct
Men det känns konstigt att cytotec är en magsårsmedicin och används vid aborter och sen för förlossningar....det känns så fel
Ja fasligt frustrerande. 1:an var 3 dar tidig, 2:an var 3 dar sen och 3:an var 15 dar sen.
Idag kl 18:04 kom vår prinsessa hon var 4040 gr och 53 cm lång :))) igångsättning var ändå effektiv :))
15 dagar idag och varit på viktkontroll igen på BVC. Idag ungefär 100g över födelsevikten! Woop :)
Nu när magen har gått ner så undrar man nästan hur i helsike hon fick plats där inne.
Haha Jupp.
Ja det får vi hoppas du slipper.
Haha Jupp.
Ja det får vi hoppas du slipper.
Ska jag skriva ett eget förlossningsbrev och stoppa i den journalen som ska med till bb eller måste den skrivas med en bm?
Tex att jag är verkligen rädd för smärta (kan bli psykfall) och att jag direkt vill ha eda. Och jag har en ryggmärgsskada där höger sida är ingen känsel om det nu påverkar eda. Minns inte tidigare om jag har sagt det. Minns när den 1 gång gick ner i bena bara. Katastrof. Skrek i timmar innan doktorn hade möjlighet prova igen. :(
Ush mådde dåligt i morse .hade sen en gråtattack och blod blandat med snor insmetat i fejan och på rocken... innan jag såg det i spegeln. Såg ut att ha blitt sönderslagen :) kul med känslor. :(
Hoppas hoppas! Ska in kl 8.30 för bedömning. Men är det överfullt så kommer de nog vänta. Jag och min man ställer in oss på att få åka hem igen. Men kommer ändå bli ledsen känner jag.
Jag ringde vårdcentralen som sedan bad mig ringa förlossningen. Så jag ringde dit och har fått en tid kl 9 hon bad mig ta med alla papper från barnmorskan. Ska träffa en läkare. Vet inte hur detta ska gå? Antingen får dom göra kejsarsnitt eller så ge mig extrem smärtlindring eller starta förlossningen så jag slipper gå med denna värk. Måste få kunna sova :(
Tycker att lillan känns lugnare idag i magen. Får lite reaktioner när jag puffar på magen men annars lugnare. Är det normalt?
Varit på förlossningen hela FM. Totalt överfullt så fått vänta många timmar. Har fått utskrivet Citodon, Paraflex samt alvedon 650mg som jag ska äta tre gånger om dagen. Sjukt ont!! Hon sa att jag kunde bli inlagd om jag ville.. (på ortopeden) men tackade nej. Hoppas det blir bättre med smärtlindring.. förlossningen vill man inte starta (v 39 på måndag) då hon sa att det blir för stor smärtpåverkan. Läkaren sa att smärtan brukar bli bättre efter några dagar/vecka
Ballongen är på plats sen kl 10. Max 12 timmar ska den sitta.
Har haft hyfsat regelbundna värkar sen dess. Ca 5 min imellan och måste andas igenom dom.
Pratade med dottern i telefon när jag fick en och fick snabbt ge telefonen till mannen ;)
Ska prova akupunktur för avslappning som förhoppningsvis ska skynda på tappen och öppning.
Ska ha min tens med. Tänker inte ligga med mer smärta än nödvändigt. Vill vila med ifall man nu ska föda barn i natt.
Helt sjukt! Det är igång! Vi kommer ha vår dotter hos oss snart!