Inlägg från: Vet hur det känns |Visa alla inlägg
  • Vet hur det känns

BF Juli 2017 ny

Haiduchi skrev 2017-07-05 08:31:15 följande:

Jaha bf +4 idag och Yay ännu är man gravid!!! :(

Ska till min bm idag kl 10 och om hon säger att det är ok så vill jag göra en hinnsvepning.

Så ska förbereda mig med tensen inför pinvärkar.....

Tycker det känns tungt i magen. Tänk om man får en bamsebebis!

Min mans kollega, hans fru gick över ca två veckor och blev igångsatt, deras son var 57!!!!! Cm lång.

Min dotter var 3,5 kg och 50 lång när hon kom för sex år sen...

Håller tummarna för att det startar snart. Det är så jobbigt att gå över.. dagarna känns dubbelt så långa..

Dotter nr1 kom bf+3 och sitter nr2 kom bf+4
  • Vet hur det känns
    Delilah2001 skrev 2017-07-07 18:54:50 följande:

Igår föddes Lucas, vi mår bra!

Nästan 3500 g, född i v 38+2.

Världens finaste, kan fortfarande inte ta ögonen från honom!

Stort Grattis till er lilla Lucas
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-07-08 03:02:23 följande:

Jahapp å ja som trodde slemproppen släppte förra veckan? Nu kom iaf resten! Med besked! Mensvärk å sammandragningar verkar vara det som gäller! 2 alvedon å sova! Hur går det för er andra? Många som är på g, avtar det eller åker ni in? :)

Då håller jag tummarna att det är på gång nu!! Spännande!! Snart är bebis här :)
  • Vet hur det känns
    Treansresa skrev 2017-07-08 19:17:20 följande:

Nu är det 6 dagar sedan Lilleman kom till världen! Vi har varit hemma sedan i måndags med blodprov dagligen pga början till gulsot. Nu ikväll klev han över gränsen på 350 för att sola så han är på sin första solsemester nu:)

Är helt förundrad över hur vaken och pigg han är! Han är också riktigt stark och barnläkaren sa att vi får ha koll på honom så han inte vänder sig på skötbordet eller i sängen redan. Rygg vägrar han sova på utan lägger sig på sidan själv. Så det är tur att vi har babynest

Namnlös är han fortfarande, vi kan inte komma på vad han passar i att heta.

Åååh så söt! Vilken stark kille! Det där med namn är hemskt svårt... Rätt vad det är så kommer ni på något passande.
  • Vet hur det känns
    Sosozo skrev 2017-07-10 06:20:15 följande:

Hej tjejerj! Jag försvann i bebisbubblan lite. Tack för alla grattis

Här skrivs det! 425 nya inlägg sedan jag kikade sist. Verkar som det kommit ett par till bebisar! Hur mår ni? Kämpar med sist veckorna?

Ååå jag vill också försvinna in i den bubblan! Underbart! Yes några har fått.. några går på övertid, någon väntar på insättning och några har veckor kvar till bf.. själv gick jag in i v 38 (37+0) idag och önskar att det kunde starta nu.. ialf innan bf..

Hopoas allt går bra med bebis.. vi tänkte forrsätta i en ny grupp sen när alla fått sina bebisar.
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-10 10:18:59 följande:

Ja här blir det igångsättning om 10 dagar. Så jag vet ju iaf nånting. Men har känslan av att tillståndet är ganska allvarligt om risk för att jag får havandeskapsförgiftning innan. Haft ont i huvet vid läggdags. Snurrig och supersvullen överallt. Michelin gubbe. Högre undertryck. 7kg vikuppgång på 2-3 veckor. Diabetiker. Med smygande lågt (2.2mmol) socker eftersom jag är yr märker jag inget. (Riskerar kanske nåt farligt att hända.) Så allt talar om för att det är på väg att bli havandeskapsförgiftning igen en 2a gång. Vilar nu bara. Torsdag ska jag till smvc men vet inte om jag ska vänta 3 dagar eller ringa direkt. Jag drar mig för att vara fånig och klaga. Det är ju bara 3 dagar.

Så skönt att du fått datum och att det bara är 10 dagar kvar!! Fantastiskt!! Se till att vila ordentligt nu. Blir du orolig för havandeskapsförgiftning så tycker jag att du ska ringa barnmorskan och prata med henne.
  • Vet hur det känns
    Treansresa skrev 2017-07-10 11:42:51 följande:

Smvc om dom har telefobtider idag annars hade jag ringt förlossningen

Håller med!
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-10 15:17:25 följande:

Vad härligt att han går upp ordentligt nu :)

3 veckor redan. känns som att det var nyligen du fick honom :)

Hört att min mjölk är lite tunn.. frågan är nu om man kunnat äta mer fett lr nåt för att ändra på det. Lr så är jag bara tunn i mjölken för alltid. Funderar på att pumpa ut det första å kasta. För den är tunnast för att släcks törsten.

Det ska du inte göra! Första mjölken är den nyttigaste och fetaste. Din bröstmjölk är precis anpassad efter din bebis.. liksom allt finns där. :) Du behöver inte vara orolig.. bara bebis går upp i vikt så är det okej
  • Vet hur det känns
    LeyasMamma skrev 2017-07-10 15:23:18 följande:

Alltså är de någon som vet, har inte fått ut mitt moderskapsintyg från mvc, och har ju då sjävklart tänkt att det skickar mvc till FK, men nu när jag kollar på FK så finns det inget? Vad gör man då? Vill ju planera in så jag börjar få fp från och med 20 juli.... att jag alltid ska va ute i sista stund :D

Ring din barnmorska. Det måste ha blivit en miss!? Jag fick min i v 20 om inte tidigare.. be henne skicka in snarast så dom ser på FK att bebis är på Gång så du kan begära FP osv
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-11 22:36:42 följande:

cytotec används både vid aborter och för att sätta igång förlossningen.

Det är som sagt inte godkänt för igångsättning men vissa sjukhus använder det ändå. (Googlat.)

Är det sant? Då vill inte jag ha denna shot ju :(

Då räcker det med prostaglandin behandling för mig !!

Tror droppet med värlstimulerande.. ta hål på hinnor osv är bättre än cytoteck.. om jag hade fått välja igång sättning
Svar på tråden BF Juli 2017 ny