Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

Min lillkille tror jag ligger nedåt nu, men är värsta karusellen där inne så ibland blir jag osäker! Härjat runt ute i trädgården, resultat massa sammandragningar. Dessutom kissnödig konstant, känns som uvi, nödighetskänslan avtar ingenting om jag är på toa. Pratade med förlossningen, tänkte de e lika bra uvi kan ju dra igång värkar om man har otur, tyvärr är jag en sån som levt halva livet med regelbundna uvier. Kan jag så skulle jag avvakta till imorgon å kontakta Mödra istället. Så nu sitter jag o tokdricker vatten o springer på toa. Försöker skölja igenom systemet. Kan ju vara vätskebrist i kombination med överansträngning och att barnet nu ligger "rätt"

• Bimbim79

Så då har vi ägnat 1,5 timme på förlossningen, 13 åringen fick va barnvakt t de små som redan somnat. Uvi big time, sammandragningar som inte ville gå över trots varmt bad och vila. Så ctg och urinprov, fick antibiotika direkt. De fick kämpa för att få lillplutt att sammarbeta han ligger med sin rygg mot min ryggrad så det tog en bra stund att få en adekvat kurva. Lustigt med uvi, man får antibiotika så släpper smärtan i princip inom 1-2 timmar eller Iaf den absolut värsta smärtan. Hade ju så ont så jag kallsvettades. Lite sömn innan man ska upp med barnen igen.

• Bimbim79
    Haiduchi skrev 2017-05-19 09:04:47 följande:
    Fy det måste ha varit riktigt jobbigt, men allt är lugnt nu? Ska du få antibiotika tills bf nu?

Obehagligt med uvi, mm känner ju inte det fören det är riktigt långt gånget.

Ta hand om dig
    Nä får en kur, sen tar jag stickor hemma så skulle det vara så det behövs får jag väl en kur till. Har alltid haft sjukt lätt för att få uvi, räcker att jag slarvar med sömnen, blir lite kall, äter sött osv. Sover jag som jag ska dricker o får i mig c vitaminer så klarar jag mig.
    Mår kanon idag inte ont alls, men blir ju läskigt när smärtan kommer i vågor och i samband med sammandragningar. Vill juni te det ska dra igång riktigt än! Va väl kanske inte speciellt försiktig med mig själv när vi höll på i trädgården heller, man vill ju göra klart det man påbörjar. Men nu är maken ännu mer överbeskyddande ;) lär ju få sitta på rumpan resterande veckor han får ju typ panik om jag tar ett djupt andetag å undrar vad det är :/
  • Bimbim79

Jag är trött på att vara tjock å otymplig! Är i v 31. Så 4-5 veckor till sen får han gärna titta ut!

• Bimbim79
    narie24 skrev 2017-05-20 16:40:24 följande:

Bläää i natt sov jag inte långa stunder. Har ju periodvis (nu i flera veckor) haft molande värk på höger sida under revbenet in mot ryggen. Gallan antagligen, men läkaren trodde mer på att det var muskelärt. Kollat levervärdena och det såg bra ut. Men fattar inte vad det är! Hade så periodvis under mina tidigare grav med men inte såhär. Har inte kunnat sova på höger sida på evigheter men i natt gjorde det ont oavsett hur jag låg. Vaknar av smärtan. I natt käbde jag mig så uppgiven. Det lättar oftast när jag kommer upp och rör på mig. Men är ju så trött och vill ju ligga ner och vila.

Galen som jag är drog jag till Ikea i det här skicket haha. Vi har ju inte köpt ngt typ men nu har jag gett mig fan på att ta tag i saker. Tror att jag kommer bli allt mer trött och sliten så bäst att passa på. Så idag blev det spjälsäng med alla tillbehör och så var vi och beställde vagn. Check på det! Snacka om att bäckenet värkte sen. Nu sitter jag med fötterna högt på balkongen i skuggan. Unnar mig en kopp kaffe och en bit kexchoklad.

Höger njure blir större under graviditeten, pga livmodern oftast ligger mer åt höger så den får jobba hårdare. Helt normalt, men kan klart ge ömhet!
  • Bimbim79
    narie24 skrev 2017-05-20 19:46:22 följande:
    Men vad kan man göra för att mildra smärtan? Blir så deppig av att tänka att man ska ha såhär till förlossningen...
    Vet inte, undvika att ligga på hö sida? Har faktiskt ingen aning. Märker dock att jag får ont om jag har bh som sitter åt, inte sträcker upp ryggen utan "sjunker ihop" blir väl ännu mindre utrymme då?! Nästan som håll på hö sida bak mot ryggen. Är väl viktigt att dricka ordentligt med så man sköljer igenom som man inte får nån infektion i njurvägar mm eftersom det är trångt å tight där nu.
  • Bimbim79
    Treansresa skrev 2017-05-20 23:11:34 följande:

Här är jag riktigt delad. Fick en liten blödning för 30 minuter sedan. Upptäckte blod när jag torkade mig men nu verkar det ha lagt sig. I första paniken gjorde jag det man inte ska och kände efter och var klarrött blod.

Frågan är om man behöver ringa förlossningen eller inte. Sambon tror att det är för vi hade sex för 2 dagar sedan. :(

Hatar att ringa också ifall det bara är nå fjantigt. Vill inte vara en orolig mamma som ringer i onödan.

Kan ju bara vara nåt litet kärl som spruckit men jag hade ringt in å frågat iaf! Hade det berott på sexet så hade det ju börjat blöda då, inte 2 dagar senare! Själv märker jag ju att mina slemhinnor är känsligare, snyter jag mig rejält får jag näsblod tex. Är inte heller lika "tålig" vid sex men har inte börjar blöda.
  • Bimbim79

Sex har vi men inte alltid penetration. Lite mindre nu än innan, han är rädd att skada magen. Blir kanske 2-3 gånger i veckan efter hur trötta vi är osv. Däremot har vi mycket fysisk kontakt vilket känns viktigt!

• Bimbim79
    sobrio88 skrev 2017-05-21 23:37:01 följande:

Efter att ha tappat lusten helt efter första gemensamma barnet kom mars-15 så tycker jag nog vi har mer sex nu eller så har vi lika mycket men jag har faktiskt lust själv nångång emellanåt också ;) det blir kanske typ 1-2 ggr i veckan så tyvärr är det inte så mycket som innan när vi var vi nykära och bara hade bonusbarnet.. Jag hoppas jag inte blir så anti-sex efter att bebisen har kommit till världen men risken är väl tyvärr stor att det blir så :/ nån mer som har haft problem att få lusten tillbaka när barnet väl är fött?

Konsten att få tillbaka lusten är att ha sex! Låter skumt men det är ju så om man går länge utan så försvinner behovet. Så de e bara att köra på! Han kommer ändå få va försiktig i början, köp extra glidmedel sen får man kanske va inställd på att orgasm är inget man uppnår på första försöker efter förlossningen.
  • Bimbim79

Då har dagen D kommit, ikväll åker jag till mitt sista arbetspass på ett bra tag :) ska bli skönt att få vara hemma men kommer sakna mina kollegor. Har nu avverkat 3 nätter och sista blir fjärde i rad, är fantastiskt tacksam över att helgen mot alla odds varit lugn på jobbet. Det känns i ländrygg, höfter och mage efter 10 timmar på golvet.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny