Inlägg från: Vet hur det känns |Visa alla inlägg
  • Vet hur det känns

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-07-18 14:48:44 följande:

Vad häftigt! Du som hoppades på måndag! Hur känns det?:)

Sjukt nervöst.. blev liksom verklighet på nått vis. Bm ifrågasatte ingenting utan allt stod i min journal så hon bokade bara in mig. Men sa också att allt beror på hur tycker är på förlossningen. Mycket bebisar som föds så kommer jag få vänta är det lungt så startas jag på en gång.. blir det inte imorgon så blir det nästa dag osv.. hon sa att jag inte ska behöva gå med denna smärta mer. Känns skönt men lite rädd
  • Vet hur det känns
    narie24 skrev 2017-07-19 10:37:50 följande:

Ja jag får i allafall stanna. Ligger fortf kvar på förlossningen.

Stort grattis till er!! Äntligen är bebis här. Njut nu av bebis gos :)
  • Vet hur det känns

Trodde jag skulle få en igångsättning idag men när vi kom var hela parkeringen full och det var fullt på förlossningen. Fick vänta från 10 till 11:30 sen så fick jag ctg och undersökning av läkaren.

Min jävla livmodertapp var för långt bak och omogen så dom ville inte starta mig pga tidigare snitt med första barnet (för stora risker då sa läkaren) så jag fick åka hem igen.. fick en ny tid 26/7 och om tappen var mogen då så skulle jag få bli igångsatt då.. vilket skit!!!! Suck..

Fast o andra sidan så vill jag inte riskera något heller så jag får ligga i vänta..

• Vet hur det känns
    Wooden skrev 2017-07-19 12:56:39 följande:

Men Gud vad surt! Att få vänta så länge menar jag! Har själv bf den 26e så tycker det är en evighet dit, haha. Men det beror väl på omogen tapp och det då men den borde ju kunna mogna snabbt?! Hoppas du ändå är vid gott mod!

Känns piss.. men dom vet väll vad dom gör så jag får lite på doktorn. Han sa ialf att jag inte ska gå hela tiden ut (bf 30/7) så då antar jag att dom startar mig på ett eller annat sätt den 26e (hoppas jag)

Han sa att pga snittet så måste dom vara försiktiga vid igångsättning så det inte blir komplikationer.. det konstiga var att för en vecka sen så var min livmodertapp mogen och långt fram men nu var den omogen och långt bak. Hur skjuta kan det ändras.. men men litar på doktorn
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-19 16:02:14 följande:

Men gud vilket bakslag.....rädd jag blir för imorgon....stackare oss nu om jag oxå får det beskedet....fan vad arg jag nästan blir... jag är säkert oxå omogen å tapp helvete når ju inte jag själv ens :(

Jag det känns hemskt.. men det var pga tidigare snitt sa han. Du har väll Inga snitt sen innan? Sen är det säkert annorlunda för dig också eftersom bebis beräknas stor.. då kan man ju inte vänta i evigheter heller. Samt att du tidigare blivit igångsatt. Då vet dom ju att det funkar och att du svarar bra på det
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-19 17:40:39 följande:

Ja inga snitt ....funkade bra alla 3 ... så lite lugnande ord kom du med även om det inte är helt säkert. Funkar iaf att ändra mina tankar :)

Du behöver inte vara orolig! Du kommer bli igångsatt helt klart! Jag hade också blivit det bara tappen hade varit lite längre ner.. min tur kommer sen. Lycka till imorgon! Snart har du din bebis. Ska bli spännande att höra hur stor han är :)
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-19 22:28:18 följande:

Ja nu nådde jag maxvikt på 110.9 kg ....helt sjukt.... har gått upp från 83kg startvikt.....lol ska se fram emot varma promenader ute med vagnen sen :) tappa några kg snart ;)

Jag väger 113,2 nu till 170 cm.. tjock som en gris!!! Blir promenader i höst :D lycka till nu! Försök sova. Berätta hur det går sen :)
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-20 09:17:46 följande:

Tack alla! Vi är inne nu.. hörde att igår hade dom skickat hem massor med igångsättningar. Hon sa att det var lugnare nu. Men det för ändras timme efter timme. Sitter med ctg remsa 30min. Så vet faktiskt ingenting. Bebisen sparkar lite väl mkt nu. Puls uppe i 180 lol. Han är van med gott utrymme. :)

Uppdaterar senare. Rätt tråkigt just nu. :)

Vet hur det känns.. låg på den där hårda britsen i mer än 1 timme. Min bebis hade också höga hjärtljud men det sa bm var för att han var vaken och sprakades. Fick träffa en manlig läkare, rätt ung men det gick bra. Hade en.bm som hette pävi :) hoppas allt går bra nu!!! Skönt att höra att trycket var mindre på förlossningen. Igår var det så fullt att vi inte ens kunde parkera vid förlossningen.

Snart är bebis här!!! Kramar
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-20 11:34:24 följande:

Jag är startad ...hinnorna tagna... dropp... lite saft och nyponsoppa för diabetesen sjönk lite. Mkt att ha koll på ...elektroden satt inte på huvet så det är ctg....frös å skaka lite när det rann vatten ...nu mår jag bättre. Bett om epiduralen. Det kommer strax :)

Nu bara en väntan :) från 11.15 nånting

Wiieeee så roligt!!! Lycka till nu!!! Spännande!! Var din livmodertapp mogen? Eller gick det bra att starta enda?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny