BF Juli 2017 ny
Här är lilla Saga :)
Här är lilla Saga :)
Tänkte be er om råd :)
Har bf 30/7 men har blivit beviljad igångsättning pga foglossning/ischias. Var där i v 38+2 men var för omogen så fick åka hem. Har en ny tid på onsdag(39+2) som då det ska startas på så jag slapp gå hela tiden ut (enl läkaren)
Mina tidigare tjejer är födda bf+3 och bf+4 första med snitt och andra vaginalt (vaginala gick fort 5 timmar varav 3 på förlossningen)
Jag börjar bli mer och mer nervös inför igångsättning och börjar fundera på att ställa in nu på onsdag och istllet lida ut en vecka till. Är rädd att det ska hända något som tex sugklocka, snitt, livmodern brister, långdraget osv
Samtidigt är jag livrädd att vänta för länge då bebis är stor! Han går ju upp i vikt varje dag.. på en vecka så kan han gå upp mycket. I v 32 låg han +8% men jag tror att han kommer väga över 4 kg och vara runt 52 lång.. om inte mer.. skulle vara skönt att få ut han på onsdag.. men till vilket pris?!
Vad skulle du gjort? Någon med råd?
Jättesvårt att säga! Tror jag valt igångsättning, eller iaf tagit beslut efter kontroll? Du kan ju va mogen å det går lätt? Kanske startar innan onsdag. Behöver kininet vara större risk med igångsättning, vissa svarar ju jättebra på det, samtidigt en risk med ett barn som blir större o större. Du kan ju säga stopp efter kontroll alternativt åka in å få kontroll dagen innan?
Ja kolla vad dom tycker om en igångsättning. Doktorn lär väl ta ett bra beslut för dig. Risken är ju oxå med ett stort barn. Därför valde dom igångsättning för mig. Men min var ju liten turligt nog. Dom enda som sen ska sköta sig är barnmorskorna på förlossningen. Inget att lita på. Vet du :)
Min lille kompis har lite svårt med sitt blodsocker. Tydligen hjälpte värme jättemycket. Och han får bättre värden äntligen. Kanske får åka hem idag? Vet inte om jag vill det. Känns skönt här ändå. :)
Den 19e kom äntligen vår prins :D i 40+6 precis som storasyster. Kortast i klanen med sina 49 cm och en vikt på 3815! kort och knubbig :D
Tog drygt 4 timmar ifrån att vi kom in men latensfasen började redan den 17e, alltid långa latensfaser för mig av någon anledning. Inga komplikationer med bebis i samband med förlossningen den här gången iaf så det känns jätteskönt men moderkakan ville ej släppa på mig vilket resulterade i operation strax efter födseln och en blodförlust på drygt 2 liter.. det var läskigt men det gick ju bra ändå!
Slänger in en bild på min prins :)
Igår kl 19:52 föddes vår dotter med en vikt på 3330g och 48 cm :) född bf +3
Nu är alla små kräftor födda i den här tråden, nu är det bara alla lejon kvar .
Jag tycker det är lite roligt, speciellt som alla mina barn ( förutom mina tvillingar förstås ) har olika stjärntecken. Alla bebisar i den här tråden blir också födda i tuppens år med eld som element enligt den kinesiska almenackan, . Orädda och fåfänga små barn kan vi vänta oss, .
Efter att ha läst allt som finns att läsa om igångsättning på internet så har jag bestämt mig för att ställa in min tid på onsdag. Mitt tillstånd är inte allvarligt (sjukdom osv) utan jag blir beviljad igångsättning pga foglossning/ischias och denna smärta kan jag lida med en vecka extra om det behövs.
Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag gjorde denna igångsättning och den slutar i katastrof. Skulle beskylla mig själv isånt fall.
Så nu är det bara att vänta på att bebis vill ut.. bf 30/7 så jag antar att jag blir den sista i denna tråd som kommer föda.. den som väntar på något gott..väntar..
Vad skönt att du har gjort ett val som känns rätt, tycker det är riktigt starkt att gå på sin känsla och göra det som känns rätt!
Starkt av dig att gå på egen känsla, trots att det är tufft sista tiden. Jag hade inte heller gärna gjort en igångsättning om jag inte varit tvungen. Båda mina har kommit spontant på datum för igångsättning, på bf +14, så jag har sluppit det.
Hoppas din bebis vill ut snart ändå!
Vi är några stycken kvar alltså :) kul!! Bebisarna kan ju komma 2veckor+- skit drygt att vänta!
Frågade läkaren på förlossningen om när det kan tänkas starta.. han sa att det vet man inte men oftast så följer man samma mönster som tidigare barn (om det är samma pappa) jag fick första på bf+3 och andra bf+4 så räknar helt klart med att jag föder mellan 2 och 4 augusti. 1 augusti får han helst inte komma då första barnet är född på den dagen.. hon är inte sugen att dela dag :)
Har precis sett till att det är mycket aktiviteter denna vecka.. som jag orkar och klarar av.. med tanke på problem att gå.
Idag blir det badhus, imorgon restaurang och bio med tjejerna. Onsdag ska vi spela minigolf (jag tittar nog på) torsdag ska vi shoppa kläder till tjejerna och lördag har vi kalas för äldsta tjejn här hemma..
1 augusti som är hennes födelsedag så har hon önskat att åka till kokpunkten med pappa/faster och lillasyster.. dom dagarna kommer jag endast ligga i hängmattan och vila inför dagen Då
Blir kul att se om den föds som sina systrar. Skulle bli väldigt förvånad om denna skulle stanna inne längre än dom.. max bf+5
Fast mina två första kom på BF -1 och BF +1 medan barn nr 3 kom på BF +8. Tvillingarna kom ju på BF -14 men de räknar jag inte med. Den här gången har jag dessutom ny pappa så det känns ju som att det kan bli när som helst.