Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

Ja den där förlossningsväskan! ? Vad stoppar man i den liksom. 4:e ungen å vet fortfarande inte ;)
    Lypsyl och hudlotion ansiktskräm vet ja iaf, sjukt torr luft på sjukhuset! Nappflaska ersättning. Babyskyddet får snart flytta ut i bilen samt kläder för hemfärd för mig å bebis! Amnings bh har ja ingen. Trosor måste införskaffas, de jag har är tyvärr mest spets sådär skönt efter förlossning. Schampo filt till bebis. Annars är ju dricka å tilltugg bra att ha med sig, dock kan man ju inte lägga ner det förrän man ska åka å då lär jag ju ätit upp allt vi har hemma :)

• Bimbim79

Detta med maten är ju märkligt, låg inne 32 timmar när jag väntade grabben, va inte det minsta hungrig. Vet jag drack som en kamel men vägrade äta. Men fick dropp, både glukos och antibiotika då vattnet hade gått och det va rötmånad. De kom med nån slabbig äcklig saftsoppa som maken drack upp. Spyr av alla sorters krämer och saftsoppor. De hade mat till min syster när hon skulle ha, samma där hon kunde inte äta, så jag fick den, va gravid med den yngsta då 5 månaden så personalen försåg mig med mat o fika hela tiden. Moster va ju gravid, männen som följer med in får fixa mat själva. Är ju bara om man är diabetiker eller gravid man verkar få näring som anhörig :)
    Blöjor får man här, däremot kan man inte hyra babyskydd här längre, innan fick man låna gratis. Bindor och "snyggaste" landstingskläderna får man låna med ;) tyckte de va rätt skönt när jag låg inne 10 dagar med första att slabba ner deras kläder och lakan så man slapp tänka på tvätt.
    De har ju allt där egentligen så det löser väl sig, apotek o affärer får maken springa till om det behövs! Vet att de har iaf Semper och libero på vårt sjukhus. Önskar man annat får man ta med själv.

• Bimbim79

Nu lite äcklig fråga, jag har ju ätit järntabletter sen v 20 ca, har hela tiden haft svårt hård magen o lidit av detta. Nu i 2 dagar tvärtom, har inte tagit något mot magen, inte bytt diet eller ändrat något den senaste tiden? Vad händer liksom? Vet att några dagar en vecka innan jag fick mina andra så satt jag på toa å typ tömde uppifrån o ner. Men detta känns inte likadant!

• Bimbim79
    acinnaleh skrev 2017-06-17 12:26:42 följande:
    Man får vara "äcklig" här tycker jag. Hursom, jag har läst om det här på flera ställen men hittar det just nu bara under v38 på 1177. Den enda gravidkalender jag följer så det är troligen normalt...
    Jahapp min kropp kanske tror den är i vecka 38 då :) har inte haft det på det viset med de andra, mer än den klassiska tömningen innan förlossningen då!
  • Bimbim79
    Sosozo skrev 2017-06-17 17:10:27 följande:
    Äh men jag med!! Har inte haft det tidigare men den här gången är det ingen lek! Både yttre och inre. Troligen för att jag sitter/ halvligger så mkt, vilar mest på dagarna och har gjort hela graviditeten. Jag vet att man kan ta bort dem på olika vis efter graviditeten om de inte försvinner. Typ operation, frysning och annat som inte lockar någe vidare.

Men jag har hört att något som ska vara väldigt effektivt för att läka bort dem är knipövningar! Gärna i samband med någon salva. Så jag hoppas verkligen det kan hjälpa senare..
    Kan man inte börja använda salvan direkt? Varför vänta känner jag?!
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-06-17 17:49:04 följande:

LR du mena kanske råd till dom ... :) hehe

Ja men det gäller kanske oss alla innan resan är över?!
    Vet jag använde salvan i just bedövningsyfte för att göra nr efter första. Behövdes ju bara ett par dagar! Och då hade jag inte fått några hemorojder men va öm ändå efter 1,5 timmes krystarbete :)
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-06-18 13:48:43 följande:

Nu har jag oxå drabbats av nåt äckligt .... :(

Nu är det inte vem som helst i familjen utan just jag fått springmask :s som jag förstått ska vanquin användas som behandling men man oroar sig ändå att det skulle påverka lilleman i magen. Nojig. Men hur fasen har jag fått skiten. Nu ska tydligen hela familjen behandlas. Jag känner mig äcklig. Dessutom går alla våra högtidsdagar fel å är alltid jobbiga. Vi firar idag att vi varit ihop antal år och skulle vara glädjens dag. Jag är heldeppig. :(

Vissa är mer känsliga mot mask. Hos vuxna brukar immunförsvaret fixa det, men även de små gynnarna blir mer å mer resistenta tyvärr. Lilla tjejen får det jättelätt och receptfria vanquin tar inte det på henne, utan fick alltid ringa till Bvc å be dem skriva ut rejält medel. Vanquin tas inte upp av kroppen utan passerar utan att påverka något annat än färgen på avföringen och masken i sig. Lite som miniformdroppar. Skitäckligt och smittar via maskens sporer som är luftburna. Alltså sväljer man dem :( därav barn som stoppar snor i munnen ofta har det! Men men alla barnfamiljer har eller har haft det vid nåt tillfälle :/
  • Bimbim79
    Treansresa skrev 2017-06-19 19:53:09 följande:

Tack för era svar! Hon jag pratade med jobbar till 22 så innan dess vågar jag inte göra något:( känner mig så fjantig som inte kan slappna av och stå på mig. Oron bara gnager även fast allt troligen är bra. Och känner mig så liten och det blir inte bättre när hon gör såhär.

Även om en bm jobbar t 22 så är de inte ensamma där. Jag ringde 3 gånger på en kväll och olika som svarade varje gång. Bara åk in! Det är deras jobb att ta dig på allvar!
  • Bimbim79
    GrönaDruvan skrev 2017-06-20 00:09:43 följande:

21.48 föddes Olle! Hur söt som helst!!
    3.055 g och 50 lång.
    Skriver mer imon, men vi är så lyckliga!!

Grattis och välkommen ut i världen Olle!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny