Inlägg från: Sarus85 |Visa alla inlägg
  • Sarus85

BF Juli 2017 ny

Vet hur det känns skrev 2017-03-17 12:57:31 följande:

Rekommenderar HM eller Lindex. Bh har jag köpt från bonprix. Min mage syns inte än.. en minimal? bula på magen.. syns inte att jag är gravid än.. ialf inte med kläder. V22 nu för mig(måndag)på jobbet frågade en kollega om något var fel? Hahah i slutet är nog magen stor enda. :)

Igår klarade jag KÖRKORTET. :D man skulle gjort detta vid 18 och inte efter 30 men skönt att ha det nu innan barn nr 3 kommer. Körde själv för första gången igår kväll... Herregud? jag känner mig som värsta trafikfaran!! Läskigt.. men hoppas det blir bättre med tiden.

Sparkar känner jag hela tiden ändå har jag moderkakan i framvägg. Min man och döttrar har också känt utanpå många gånger :) så mysigt! Dock så har foglossningen blivit värre... Vaggar fram på jobbet.. ser så knäppt ut när man knappt har någon mage alls.

Grattis till körkortet! Så kul!
  • Sarus85

Ca 3,5 månad kvar tills det är juli! Tänk snart är vi där. Även om tiden ibland sniglar sig fram så går det ju ändå rätt fort ;).

Jag har 2,5 månad kvar att jobba. Galet! När slutar ni jobba?

• Sarus85

Min man jobbar hemifrån så där är det lugnt. Han går dessutom på semester vid midsommar och kommer sen vara ledig 7 veckor.

Jag kommer ta semester i juni och hoppas på bli igångsatt i slutet på juni.

• Sarus85
    Treansresa skrev 2017-03-18 15:16:20 följande:
    Får man fråga varför du hoppas på igångsättning? Funderar på det här med.
    Med första fick jag en sfinkter ruptur grad 3 och väldigt lång återhämtning.

Med barn två blev jag igångsatt pga det och förlossningsrädsla. Föddes 39+0 och vägde 4030 gram. Upplevde förlossningen som bra.

Nu med tredje hänger förlossningsrädslan kvar och jag är rädd för att barnet ska vara stort. Så därför hoppas jag på igångsättning :).
  • Sarus85

Svårt att veta med förskola. Båda mina har blivit inskolade vid 16 månader. För äldsta gick det jättebra, aldrig några problem. Men yngsta var inte alls redo och det har varit jättetufft.

Så detta barn kommer börja först vid 2 år. Jag kommer vara hemma 1,5 år och mannen 6 månader.

• Sarus85

Jag är också så sugen på gotte! Choklad skulle jag kunna äta varje dag!

Försöker låta bli. Har också fått stora barn så vore skönt med några gram mindre ;).

Imorgon blir första besöket hos barnmorskan sen inskrivning. V 25+0. Är det då de börjar mäta magen?

• Sarus85

Lider med er som måste göra belastningen.
    Och vad det skiljer sig från vilket län man bor i. Vi har flyttat från Skåne till Öland. I Skåne görs belastningen på rutin och här gör man inte det.

Rätt skönt att slippa ;).

V 28+0 idag! Bara 5 veckor kvar att jobba! Kändes som igår jag plussade!

• Sarus85
    Joline84 skrev 2017-04-20 07:59:19 följande:
    Ja fy. Jag har gjort det en gång, o skulle inte göra det igen. Fick nästan ångest över den sockerchock barnet måste ha fått.
    Jag har också 5 veckor kvar att jobba nu. Känns så underbart att få bli ledig lagom tills det blir varmt ute. Längtar massor. Tycker också att tiden hit har gått så fort. Hur har du mått hittills?
    Jag har mått illa och kräkts fram till v 19 men sen släppte det och fick foglossning istället. Men mår ändå ok. Du då?

Håller med ska bli så skönt att vara ledig och hoppas verkligen bra väder!
  • Sarus85

Någon mer med en väldigt lugn bebis?

Den här lille/a bjuder inte på många sparkar. Bör jag bli orolig? Jag känner bebis varje dag men det är nån gång om dagen och ganska svagt. V 28+0 och så har det varit sen jag börja känna bebis.

• Sarus85
    Haiduchi skrev 2017-05-02 15:02:30 följande:

Är så ledsen, någon som varit med om liknande ?

Var inne en sväng på förlossningen igår för jag inte hade känt flickan på hela dagen, trots jag retade henne på såna str jag vet hon sparkar tillbaka på.

Men allt var bra med henne, läkaren kommenterade dock snabbt när han gjorde ul att hon låg lite... knasigt. På tvären med huvudet på höger sida.

Tänkte inte mer på det, men nämnde det för min man och tanken slog mig att borde hon inte ligga med huvudet ner?!?

Jaja, hade besök idag hos bm och tog upp detta, läkaren hade skrivit en notering om det i min journal med. Hon kände och jo visst låg hon på tvären.

Är ju omföderska så barnet har mer utrymme att röra sig.

Frågade om det var vanligt att de låg så här i denna veckan för omföderskor. Nja de brukar ju ligga med huvudet ner, säger bm.....

Går igenom med mig: har hon inte vänt sig tills besöket i v 36 så kommer de boka tid för mig inne på mottagningen och kolla med ul och eventuellt då göra vändningsförsök. Men skulle hon stanna kvar i fel läge så blir det snitt i veckorna 38-39....

Bröt ihop och började gråta!!!! För varje dag, vecka som hon inte vänder sig så minskar chansen att hon gör det.

Ringde mannen och var så ledsen, han har sagt lite på halvt allvar att han inte skulle klara av att vara med på planerat snitt. Men det tog han tillbaka och man kan ha möten med oss om det så vi känner oss förberedda. Dottern är född med urakut snitt....

Fan! Vill inte ha snitt, vill inte ligga kvar på bb så länge igen. Fan!

Och så som hon ligger är sjukt obekvämt, gör så ont ibland så jag vet knappt var jag ska ta vägen, ibland känns det som jag tappar all färg i ansiktet. Kan knappt äts eller dricka. Fruktansvärt. Så känner verkligen en tydligen skillnad på att hon ligger annorlunda nu jämfört med bara någon dag sen.

Någon som varit med om samma eller känner någon med samma? Hur gick det?

Gråtit hela fm, trött och hormonell. Var inte alls detta jag ville.

Min ligger i säte nu. Var inne på samtal på förlossningen igår pga att jag vill bli igångsatt.

Tog då upp min rädsla av att barnet ligger i säte och att jag verkligen inte vill föda i säte. Men det får inte jag välja utan på henne lät det som de kan typ tvinga mig föda i säte. Känner mig inte alls bekväm med det och med riskerna för barnen.

Så var mer orolig efter samtalet än före :(.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny