Inlägg från: yessi |Visa alla inlägg
  • yessi

BF Juli 2017 ny

Hej från mig igen!

Har inte varit in här på ett bra tag nu och har inte riktigt tid att gå igenom drygt 1500 poster sen innan ;)

Men lite från mig. Senaste månaderna har varit svängiga, främst måendet. Spyr fortfarande och är i vecka 27. Halsbrännan har kommit smygande sista veckorna som jag tar Gaviscon mot. Foglossning har jag också så långa powerwalks är inte att fundera på.

Kring jul var läkarna oroliga för att gravidhormonet i blodet var för lågt samt blödningar med jämna mellanrum som skulle kunna vara ett begynnande missfall.

Nu har blödningarna upphört vi väntar en livlig liten pojke som beräknas komma ut 10/7. Full rulle i magen hela tiden så myser på så mycket det bara går :)

Ska försöka hålla mig lite aktiv här igen då det är spännande att höra hur andra har det :)

/J

• yessi

Tänkte uppdatera här lite om vad som hänt/händer för oss.
    OBS! Inget för de känsliga..

Den 8/6 fick jag väldiga smärtor i rygg och mage, kunde knappt sova på natten. Bebis sparkade på som vanligt och jag tog några Alvedon för att sova. Lyckades till slut att somna. Dagen efter alltså den 9/6 så fortsatte smärtorna, fast inte lika intensiva. Tänkte att det är förvärkar på gång, jag var ju trots allt i vecka 35+3. 

Dagen flyter på bra och vi blir bjudna på middag hos kompisar på kvällen. Smärtorna fortsätter och vi bestämmer oss för att åka in på sjukhuset.
    På parkeringen känner jag att det blir blött i byxan och jag tänker att nu har vattnet gått!

När vi står i hissen på väg upp till förlossningen känner jag med handen på byxan och ser att det kommer blod...
    Världens panik och vi springer till en ny hiss som tar oss till målet. Väl framme möter vi sköterskor som genast tar in oss på ett rum. Några sekunder senare kommer fler sköterskor, barnmorskor och läkare.
    CTG görs, men ingenting.

En ultraljudsmaskin hämtas för att höra hjärtslagen. Ingenting. Absolut ingenting.
    Vi får där och då beskedet att våran pojke inte lever. Känns som att få en käftsmäll och det är sådan chock från att gå från att tro att han lever till att få beskedet.
    Ett riktigt ultraljud görs sedan där vi också ser han, han rör sig inte...det är ingen dålig dröm. Det är fan en mardröm som är i högsta grad verklig.

Några timmar senare, den 10/6 föds vår lilla änglason genom kejsarsnitt. De försökte få igång mig på naturlig väg, men det gick för långsamt och jag hade såna smärtor i magen så då togs beslutet om snitt.
    Han var så fin och såg så fridfull ut. Orsaken var att moderkakan hade lossnat, så han hade inte en chans. Klandrar mig själv så att jag inte förstod att något var fel...

Vi har precis haft begravning för honom och tagit farväl. Men det gör så ont att han inte lever med oss och scenariot där vi får beskedet spelas upp i mitt huvud..

Detta är min förlossningshistoria, tyvärr med ett olyckligt slut.

• yessi
    Bimbim79 skrev 2017-07-01 14:06:41 följande:

Gud!!! Fruktansvärt! Lider med er, finns ju inga ord man kan säga, men klandra dig själv kan du inte. Det går ju inte veta eller känna skillnaden förvärkar eller nånting annat. :(

Nä, innerst inne vet jag ju det, men det är svårt att sätta stopp för alla tankar när man inte vet varför det hände. Vi är en av dem som hade otur har vi fått som svar. Det sjuka var att jag nästan var glad över smärtan, för jag tänkte att nu sätter förlossningen igång. Hade aldrig kunnat föreställa mig detta :(
  • yessi
    LeyasMamma skrev 2017-07-01 14:17:38 följande:

Jag beklagar verkligen! Vet att det är jättetufft att gå igenom en förlust och framför allt en förlust av sitt barn. Men du ska inte klandra dig själv, jag vet att man går igenom varenda scenario och tänker vad man hade kunnat gjort annorlunda men du hade inte kunnat göra något. Jag lider verkligen med er <3

Tack <3

Ja man gör ju det. Och tankarna tänk om går varm i huvudet. Tänk om jag hade gjort si eller så. Nä det är verkligen ett mörker :(
  • yessi
    Preet90 skrev 2017-07-01 14:31:05 följande:

Usch, jag beklagar verkligen sorgen! Kan inte ens tänka mig vad ni måste gå igenom ;(. Vet inte vad mer jag ska säga men skickar styrkekramar till er :)

Tack för omtanken. Och vi har inte heller ord för att beskriva detta som måste gå igenom detta. Ofattbart och overkligt kan man lugnt säga :(
  • yessi
    Malimari skrev 2017-07-01 15:01:16 följande:

Neej Åh stackars er <3 Men klandra inte dig själv, det är absolut inte ditt fel. Sånt händer ju även om det inte "ska" få hända en Åh så sorgligt... Styrke kramar!

Nä egentligen vet jag att vi hade inte kunnat göra något, men det är svårt att inte falla in i de tankarna :(

Tack <3
  • yessi
    GrönaDruvan skrev 2017-07-01 15:25:12 följande:

Åh herregud...har inga ord...så tragiskt.

Hoppas ni får bra stöttning i detta.

Beklagar verkligen från djupet av mitt hjärta.

Jag har varit så extremt ledsen idag. Ledsen på allt. Ledsen på att inte känna att jag räcker till, att jag inte har ork till något, att jag är trött och grinig. Suttit och gråtit på altanen och går in och läser detta...då får man perspektiv på saker. Jag har ju inget att vara ledsen för egentligen...

Blir så otroligt ledsen av att läsa vad ni gått igenom. Det ska ingen behöva uppleva.

Tack <3 jo vi har fått otroligt bra stöd redan från första stund och fått all hjälp vi har kunnat få.

Och visst man får perspektiv på saker och ting när sånt här händer, men klart man ska få vara ledsen över "struntsaker" också. Det är nog viktigt att kunna vara ledsen över stora och små saker <3
  • yessi
    Summerchild skrev 2017-07-01 15:47:53 följande:

Jag håller med dig....det man klagar över ..tungt ..men så känner jag att det är ingenting helt plötsligt....den här dagen ska jag sörja för det barn som vi läst om.... jag ska vara stark och bara gråta för det lilla barn som gått bort och glädjas över mina barn. En utflykt till stans marknad....inget gnäll idag :( .....för deras !!!

????
  • yessi
    Summerchild skrev 2017-07-01 15:47:53 följande:

Jag håller med dig....det man klagar över ..tungt ..men så känner jag att det är ingenting helt plötsligt....den här dagen ska jag sörja för det barn som vi läst om.... jag ska vara stark och bara gråta för det lilla barn som gått bort och glädjas över mina barn. En utflykt till stans marknad....inget gnäll idag :( .....för deras !!!

<3
  • yessi
    narie24 skrev 2017-07-01 17:23:55 följande:

Åh vad jag lider med er! Finns inga ord :(. Hur håller ni ihop nu? Har ni barn sen innan?

Jag har tur som har en man som är en klippa och funnits där varenda minut för mig när jag behövt gråta eller bara ventilera allt möjligt, samt en familj som har ställt upp till 110% och stöttat oss i allt. Går även i samtal nu och finns även funderingar att gå i psykoterapi för att bearbeta traumat. I övrigt har vi mycket bra chefer på våra jobb som har full förståelse för allt som har hänt. Man är så glad att ens skyddsnät funkar när sånt här tragiskt händer. Vi har en dotter på snart två år som är solstrålen i vårt liv. Utan henne hade vi aldrig orkat ta oss upp på morgonen <3
  • yessi
    basio skrev 2017-07-01 17:47:29 följande:

Usch, vilken fruktansvärd sorg och upplevelse!! Jag beklagar otroligt mycket att ni inte fick behålla er fina lilla son!! Jag hoppas ni får mycket stöd nu i er vardag och i er sorg. Jag kan inte ens tänka mig hur det måste kännas. Många, många kramar till er.

Tack för omtanken <3

Vi har fått så mycket stöd från både familj och vänner, men även från personer man knappt haft kontakt med. Går även i samtal för att bearbeta sorgen. Livet känns mörkt, men emellanåt så ser man en liten ljusglimt och ger en framtidshopp.

Kram
  • yessi
    Leeandra skrev 2017-07-01 19:01:07 följande:

Jag beklagar verkligen er stora förlust, kan inte föreställa mig vad ni går igenom nu. Många, många kramar till er!

Tack för omtanken <3

Kram
  • yessi
    KaffeOchHybris skrev 2017-07-01 19:10:10 följande:

Jag beklagar sorgen, blev väldigt ledsen när jag läste om vad som hade hänt. Jag hoppas ni har bra stöd hos vård, familj och vänner för att ta er igenom denna förlust. 

Tack för omtanken <3

Vi har haft otroligt bra stöd från start, allt från kuratorer, präster, familj och vänner. Är glad för det skyddsnät som vi har. Hade varit otroligt tungt annars!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny