Inlägg från: Preet90 |Visa alla inlägg
  • Preet90

BF Juli 2017 ny

Åhh kan inte fatta det det är under 40 dagar kvar till bf!! :) :) helt galet..

• Preet90
    acinnaleh skrev 2017-06-11 20:29:24 följande:

Blä, har legat typ sömnlös i natt och säkert behövt gå på toa typ 10ggr. Trött :( mår ok men sjukt trött.

Kissnödigheten är värst just nu, kissar också hela tiden och känner mig törstig hela tiden också haha
  • Preet90
    narie24 skrev 2017-06-12 20:04:23 följande:

Ja Gud vad man är kissnödig. Kan vara så att jag kissar och direkt efteråt känner jag mig kissnödig igen. Det känns mest när man går. Gissar att huvudet trycker mot urinblåsan. Eller kan det vara uvi?

Haha känner igen det där, jag lyfter rumpan från toan och kan känna mig kissnödig direkt. Tror inte det är uvi, jag har inte det men däremot har jag svamp :(.. dricker du mkt vatten?
  • Preet90
    Treansresa skrev 2017-06-12 20:36:22 följande:

Puffar för listan! Någon fler som vill ansluta sig?:)

Du har missat mig :).. 20/7 haha
  • Preet90
    GrönaDruvan skrev 2017-06-13 04:54:47 följande:

Samma här....måste alltid kissa två gånger när jag är på toa...så fort jag går eller reser mig känner jag mig också kissnödig. Min bebis ligger definitivt mot urinblåsan och trycker!!

Ja samma här och det är inte kul.

Ännu värre med svampinfektionen jag haft sedan vecka 17, försvinner i ett par dagar av kräm för att sedan komma tillbaka. Det kliar så sjukt mkt :(
  • Preet90
    Sosozo skrev 2017-06-13 23:09:56 följande:

Hjälp vad obekvämt det är att sova nu! Alla dessa kuddar överallt jag är uppe i 6 st. Och ändå. Ont i ryggen, nacken och magen. Vaknar av kramp i livmodern på nätterna när jag är kissnödig, sur mage och illamående. Trött på detta nu.. jag börjar dessutom känna av att jag inte kan ligga på rygg. Eller nedhasad i soffan. Får hjärtklappning, svårt att andas och mår illa. Det måste ju vara den där kroppspulsådern! Nån fler som känner av det?

Jag känner igen mig, brukar alltid ligga på rygg men nu går det inte. Kan inte heller andas och blir yr. Försöker ligga på sidan men inget känns bekvämt :(.. Har dessutom haft bruna flytningar idag och väldigt mycket "mensvärk" :/...
  • Preet90
    Any80 skrev 2017-06-14 23:44:09 följande:

Jag e själv 35+1 men senaste två dagar har jag mensvärk och sammandragningar , men när jag ligger ner lugnar det sig, har du så liknande eller? Kram <3

Jag har också som dig, är i vecka 34+5 och har väldigt mycket sammandragningar och mensvärk. Igår fick jag en tjock brun/blodig flytning.
  • Preet90
    Any80 skrev 2017-06-15 00:40:05 följande:

Undrar om vi får snart våra bebisar, min bm sa att dom stoppar inte fl från v 35, här i Skåne ,

Ja det är svårt att veta. Vet inte riktigt hur det är i Sthlm. Det är mitt första barn så jag vet inte ens hur det ska kännas när det är på g. Undrar om flytningen igår kan ha varit en del av slemproppen. Är det ditt första?
  • Preet90
    Any80 skrev 2017-06-15 01:04:48 följande:

Det är mitt tredje

Ok, Har du fått dina första två innan bf? Hur startade det då? Är bara nyfiken då detta är mitt första barn :)
  • Preet90
    Any80 skrev 2017-06-15 12:32:04 följande:

Mina första två fick jag på fl dagen, och dom började också med mensvärk, det är därför jag tycker att det är tidigt med förvärkar, men min bm sa att man kan faktist få förvärkar nån vecka innan, jag har sovit gott iallafall inatt , vi får se hur dagen blir, hur mår du idag?

Ja, jag läste också att man kan ha förväkar i flera veckor.

Jag somnade väldigt sent men har sovit bra. Kissade imorse och då kom det mycket slem på pappret igen. Är osäker på om det är flytning eller en del av slemproppen. Annars mår jag bra , är väldigt nervös för förlossningen.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny