Inlägg från: Meowt |Visa alla inlägg
  • Meowt

BF Juli 2017 ny

Jag har inte fått något moderskapsintyg, var hos BM för drygt en vecka sen också. (21+4 idag). Borde man fått det? Vi ska dit igen den 7/4 om jag minns rätt.

• Meowt
    Treansresa skrev 2017-03-14 15:21:19 följande:
    Första besöket efter rul brukar man få det, fast vissa mottagningar skickar der elektroniskt så kan vara så för dig:)
    Det var mitt första efter RUL. Men du menar att man får det på mail? Får kanske fråga den 7:e annars, hon kanske glömde det bara.
  • Meowt

Det kan vara så också att det blir försenat eftersom att vårt första och "andra" RUL inte var godkänt så hann hon inte få resultaten i tid till mötet. Sen var vi hos en hjärtläkare för att få hjärtat godkänt och det var efter besöket hos henne.
    Så är det nog!

• Meowt

Jag äter gravidvitaminer och omega 3-kapslar (båda från Apoteket). Åt järntabletter men när de tog mitt blodprov vid inskrivningen så var järnvärdet bra så hon sa nu vecka 20 att jag inte behövde ta såna mer.
    Tänkte äta hela graviditeten.

• Meowt

Om man blir skickad till ett annat sjukhus, löser man det själv med transport då? Konstig fråga kanske men vi har ingen bil så kan vara bra att veta :p

• Meowt
    Wooden skrev 2017-03-16 07:49:42 följande:
    Ja den transporten löser man väl själv precis som man skulle gjort om man fick plats där man önskar. Bor du i Stockholm? Tänkte hur ni tänkt ta er till förlossningen? Man blir väl i regel hänvisad till annat sjukhus redan när man ringer, så det blir ju inte så att du har åkt till ena sjukhuset och sen får reda på att du måste ta dig till ett annat. Utan det vet du ju innan du åker isåfall. 

Vi har tex ca 6 mil till tre olika förlossningar och är det fullt där vi önskar föda så får man ju reda på det direkt och då blir man hänvisad till/ringer själv till något av de andra tänker jag :) 
    Aha, men det är ju bra att de berättar när man ringer i så fall. Tänkte mig att man åker dit och de säger "tyvärr, fullt!"

Nej jag bor i Malmö, så har ju både Lund (inte så troligt med lediga platser dock), Ystad och i värsta fall Köpenhamn.

Vi har inte helt bestämt än, men antagligen ringer vi efter taxi. Problem bara om det blir lite bråttom en lördagskväll vid 20.00 eller så då många vill ha taxi.

Men vi får planera detta lite mer tror jag, blir väldigt dyrt att ta taxi till Köpenhamn.
  • Meowt
    FrökenMp skrev 2017-03-16 08:23:29 följande:
    Där vi bor får man åka taxi till förlossningen för endast 50kr (det är ca 6,5 mil dit). Kanske är så för er också?:)
    Hm, ingen aning! Värt att undersöka :)
  • Meowt
    GrönaDruvan skrev 2017-03-20 07:20:24 följande:

Någon som använder nässpray? Är det ok eller? Lyckats bli förkyld nu...

Jag fick tipset om Nezeril, har en del problem med att vara täppt på kvällen och morgonen. Tycker att det funkar ok, men vill inte ta det varje dag. Nasonex ska också vara ok.
  • Meowt

Min senaste plan är att jobba till den 15/7 (BF 21/7) och sen återgå till jobbet i februari eller mars om jag får komma tillbaka till mitt uppdrag jag är på nu (konsult). Hade gärna varit ledig längre men tror inte att det kommer gå ekonomiskt.

Sen kommer min man ta lite ledighet och sen tar vi lite semester osv. Hoppas på att komma in på dagis när bebis är drygt ett år. Är det rimligt? För tidigt? Så svårt tycker jag.

• Meowt

Okej så lite blandade åldrar vid inskolning alltså. Vi får väl testa och se. :)

Längtar så till juli! BM sa att fram till vecka 32 går det snabbt och sen långsamt haha.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny