BF Juli 2017 ny
Jag har inte fått något moderskapsintyg, var hos BM för drygt en vecka sen också. (21+4 idag). Borde man fått det? Vi ska dit igen den 7/4 om jag minns rätt.
Jag har inte fått något moderskapsintyg, var hos BM för drygt en vecka sen också. (21+4 idag). Borde man fått det? Vi ska dit igen den 7/4 om jag minns rätt.
Det kan vara så också att det blir försenat eftersom att vårt första och "andra" RUL inte var godkänt så hann hon inte få resultaten i tid till mötet. Sen var vi hos en hjärtläkare för att få hjärtat godkänt och det var efter besöket hos henne.
Så är det nog!
Jag äter gravidvitaminer och omega 3-kapslar (båda från Apoteket). Åt järntabletter men när de tog mitt blodprov vid inskrivningen så var järnvärdet bra så hon sa nu vecka 20 att jag inte behövde ta såna mer.
Tänkte äta hela graviditeten.
Om man blir skickad till ett annat sjukhus, löser man det själv med transport då? Konstig fråga kanske men vi har ingen bil så kan vara bra att veta :p
Någon som använder nässpray? Är det ok eller? Lyckats bli förkyld nu...
Min senaste plan är att jobba till den 15/7 (BF 21/7) och sen återgå till jobbet i februari eller mars om jag får komma tillbaka till mitt uppdrag jag är på nu (konsult). Hade gärna varit ledig längre men tror inte att det kommer gå ekonomiskt.
Sen kommer min man ta lite ledighet och sen tar vi lite semester osv. Hoppas på att komma in på dagis när bebis är drygt ett år. Är det rimligt? För tidigt? Så svårt tycker jag.
Okej så lite blandade åldrar vid inskolning alltså. Vi får väl testa och se. :)
Längtar så till juli! BM sa att fram till vecka 32 går det snabbt och sen långsamt haha.