Inlägg från: Vet hur det känns |Visa alla inlägg
  • Vet hur det känns

BF Juli 2017 ny

Lindseeey skrev 2017-02-17 16:24:43 följande:

Var på rul idag, blev tillbakaflyttad en vecka, så 16+5 idag istället för 17+5. Har ju blivit fram och tillbakaflyttad 3 gånger nu då bebis verkar växa lita ojämnt. Allt såg i övrigt bra ut förutom att den just var lite liten :) fick ny tid den 10 mars och då borde vi kunna komma könet sa hon, hon tyckte inte att hon såg något som stack ut men det kunde lika gärna vara en blyg pojke haha. Lite tråkigt att bli tillbakaflyttad men huvudsaken allt såg bra ut, vilket det gjorde :)

Skönt att allt såg bra ut. Vad blir ditt bf nu?
  • Vet hur det känns

Jag har idag v 17+2 fått lyssna på hjärtljuden 132 slag om man ska tro på hjärtljud så är det en pojke.. båda mina tjejer har legat på 152 upp till 160 aldrig under 152 och så denna på 132..

Vad ligger era hjärtljud på? Vet ni kön? Tidigare barn?

Hoppas på pojke.. på onsdag får jag svar :D

• Vet hur det känns
    Lindseeey skrev 2017-02-17 16:52:10 följande:

Nya bf är 29 juli, så får återstår att se om det blir juli eller om jag hinner in i augusti innan den kikar ut :)

Exakt samma datum som jag hade med min första dotter :D hon kom 1 augusti
  • Vet hur det känns
    Newbie84 skrev 2017-02-17 19:53:51 följande:

Mysigt att lyssna på hjärtljuden :)

Min ligger på 150 och är en kille enligt rul. förra låg på 148-150 och är en kille

Spännande! Jag längtar som en tok till onsdag :D tur jag ska dit 08:00 så jag slipper vänta till senare under dagen. Grattis till din andra lilla kille. Tycker det varit suveränt att ha två tjejer relativt tätt
  • Vet hur det känns
    Newbie84 skrev 2017-02-17 19:53:51 följande:

Mysigt att lyssna på hjärtljuden :)

Min ligger på 150 och är en kille enligt rul. förra låg på 148-150 och är en kille

Hur gammal är din första son?
  • Vet hur det känns

Min dotter är född 1 augusti -08 och på henne hade vi långärmad body och filt. Kommer göra samma med denna..Bebis ligger ju i skuggan hela tiden och då är det inte så varmt. Skulle det vara super varmt så får man väll köpa en kortärmad Body eller låta bebis ligga i blöja med filt :)

• Vet hur det känns
    FrökenMp skrev 2017-02-20 22:20:34 följande:

Åhhh! Jag måste bara berätta en rolig sak som fått mig på toppenhumör hela dagen!

Imorse tyckte jag att det gjorde så ont i bröstvårtorna och av någon anledning så klämde jag till och ut kom råmjölk!! Tvingade sambon att smaka haha!! Så himla kul!!! Nu kan jag checka av det från listan liksom:D

Hahah det har jag också lyckats med :D blev super glad då jag varit rädd att jag inte ska kunna amma (gjort bröstlyft.. läkaren sa 50% pga avskurna gångar) men jippi får ca 5-6 gångar på vårtorna.. och det räcker för att kunna amma.. så nu ska jag verkligen försöka.
  • Vet hur det känns
    FrökenMp skrev 2017-02-21 09:28:20 följande:

Åh så roligt! Haha, tyckte det såg så himla roligt ut.

Har du haft problem med amningen innan? Jag är rädd att jag ska få problem med det sen när bebisen kommer... har ju hört att det kan vara svårt att komma igång i början.

Med båda mina döttrar så funkade inte amningen för mina hängbröst.. vårtorna tittade ner i marken så det blev jätte konstigt att amma.. gick liksom inte. Har nu gjort bröstlyft och förstoring så nu ser mina bröst helt normala ut så det borde gå nu. Gäller att ha Is i magen första veckorna efter födseln.. bebisen går ner i vikt och vill ligga (helt ärligt) 24h dygn och suga för att få upp produktionen. Man kan lätt bli orolig och osäker och vill säkra upp med ersättning. Men det är då man ska hantera is i magen och fortsätta. När produktionen är igång så ligger inte bebisen vid bröstet hela tiden. Den har tillväxt faster
  • Vet hur det känns

Nyss gjort RUL och vi väntar en POJKE!!!!!! Har två flickor sen innan. allt såg fint ut men blev flyttad till 30/7 ( 25/7 innan) nytt UL 9 mars för att kolla näsbenet.. han låg med händerna för. Och nytt UL v 32 för moderkakan låg lite långt ner

• Vet hur det känns
    narie24 skrev 2017-02-22 17:53:01 följande:

Haha är just nu med i tre trådar så ber om ursäkt för er som ser mig tjata i alla trådar samtidigt ;).

Vi var också på RUL idag och vi väntar en flicka!

Gud va roligt!!! Grattis :D
    AnnnaEm skrev 2017-02-22 19:21:46 följande:

Åh vad kul för er alla!

Vi var på rul i måndags och väntar en liten kille! Bf kvar på 12/7 och han såg helt frisk ut. Lyckan är ju total!!

grattis till er lilla kille :D
Svar på tråden BF Juli 2017 ny