Inlägg från: Noccis |Visa alla inlägg
  • Noccis

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-06-19 16:13:30 följande:

Puffar en sista gång för listan. Imorgon fäster jag den i trådstarten:)

Hur gör jag om jag vill vara med på listan?

Va med på den i förra tråden tror jag.

Har bf 15 juli. Pojke. Stockholm. Första barnet, sambons tredje.
  • Noccis
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-19 17:41:38 följande:

Var ett tag sedan jag la upp en magbild:

Vilken fin mage!
  • Noccis
    Treansresa skrev 2017-06-19 18:31:20 följande:
    Jag kan lägga till dig:)
    Tack så mycket!
  • Noccis
    Treansresa skrev 2017-06-19 18:48:22 följande:

Ursäkta min roman nu men behöver skriva av mig:(

Jag är så besviken/orolig/stressad/uppgiven/maktlös idag. Jag har ju problem med sammandragningar och blödningar som kommer till och från under dagarna. Kände igår att jag började bli mer orolig då det inte är nå kul att se blod flera gånger om dagen. Bestämde mig för att ringa Bm idag. Min Bm har dock gått på semester så är en annan.

Jag ringde imorse och 13 ringde hon upp. Förklarade att jag fysiskt mår bra men att det är riktigt tufft psykiskt. Att jag gärna skulle vilja komma in och lyssna på hjärtat och bara lugna mig lite. Hon blir sur och nästan skäller ut mig för att jag inte ringt förlossningen redan under helgen. Att hon kan inte göra något, att förlossningen finns där för mig och att fortsätter jag blöda såhär så tycker hon dom borde koll varför jag blöder. Inte att jag ska ligga hemma på soffan. Avslutar chockade samtalet och vi säger att vi ses på måndag om inte bebisen är ute. (har en ordinarie tid då)

Ringer sambon och bara gråter, så han får mig att ringa förlossningen. Efter 10 minuters samtal har vi kommit fram till att hon TROR att det är livmodermunnen som blöder pga sammandragningarna, att livmodern och moderkakan såg ju bra ut i vecka 31. Det är ingen fara och jag ska återkomma om blodmängden ökar, värkarna kommer igång eller om jag blir orolig.

Sedan dess har jag gråtit! Det står i min journal om just dessa saker. Rädslan att inte bli tagen på allvar och att dom ska lyssna en gång extra på mig. Båda barnmorskorna var inne och läste journalen varav hon på förlossningen försvann i 2 minuter för att läsa allt.

Så nu ska jag gå i en vecka till och blöda samt vara orolig. Det var pga detta jag har gått till Aurora och ville ha en igångsättning. Med sonen så steg hans hjärtljud sista veckan, men där tog ingen heller mig på allvar. Han kom ut i panik, då två Bm fick hänga över min mage och pressa då hans hjärtljud försvann under krystningen, helt blå i hela kroppen och navelsträngen hårt runt halsen.

Just nu känner jag noll lust och förtroende för detta och jag har gått från att vilja föda barn till att vara totalt livrädd! Kommer bebisen ens klara sig till en förlossning?

Det är INTE ok någonstans att dom behandlar dig såhär! Det är deras jobb att vara lyhörda och att hjälpa dig känna dig trygg i din graviditet. Känner verkligen med dig <3
    Jag vet att det är supersvårt att stå på sig när man är i det otroligt känsliga läge vi är i nu men kan kanske din kille ringa upp förlossningen och kräva att du ska få komma in? Du oroar dig ju och mår psykiskt dåligt nu när du behöver ditt lugn och vila. Det är väl självklart att du ska få komma in och kolla bäbisen då.

Jag skickar massa styrka och pepp till dig och hoppas du får komma in och lyssna så du kan slappna av lite mera sen. Det är oroligt nog som det är när man närmar sig förlossning utan att behöva känna sig förminskad.

*Kram*
  • Noccis

Har inte lagt upp någon bild på magen innan men här kommer den

Vecka 37 (36 +1)

• Noccis
    Sosozo skrev 2017-06-19 20:37:15 följande:

En fråga till er som har rörlig bebis som ligger högt (inte har fixerat sig): har er bm sagt något om navelsträngen om vattnet går?

Jag var på mitt sista möte hos bm för en vecka sedan ca och då sa hon att eftersom bebisen är rörlig så måste jag ringa fl direkt om vattnet går för navelsträngen kan åka ut och sen huvudet ned och då kan det bli syrebrist. Nu är jag helnojig för detta. Med förra sonen gick vattnet och sprutade som en vattenslang verkligen, forsade bara.

Min BM har inte sagt något men har inte varit på sista mötet än (vilken vecka går man på det?).

Har tid där imorgon och är i vecka 37 så hoppas lite på att han har fixerat sig nu men tror inte det som han dansar runt där inne. :-P
  • Noccis

Någon annan än jag som får förhöjd ångest/oro på kvällen?
    Har varit igång större delen av dagen och känt mig avslappnad och redo sen framåt småtimmarna är det som en fysisk oro tar över min kropp. Det är inga specifika tankar eller känslor bara en rastlöshet.

Jag känner mig trygg i att vi har köpt hem allt som vi behöver ifall vår pojke skulle komma tidigt och även om vi inte har packat väskan än så vet jag vad som ska vara i så det löser sig. Så varför denna oro?

Blir ju inte enklare att somna när man har svårt att komma till ro. Kan inte ens slappna av och koppla av med serier längre... 

• Noccis
    acinnaleh skrev 2017-06-19 22:14:05 följande:

Idag har vi vart på anestesimottagningen och träffat en narkosläkare, därefter har vi köpt 2v parkeringskort så allt är nu förberett inför torsdag. Ser så mkt fram emot att träffa våran bebis på torsdag, sjukt nyfiken och med en overklighetskänsla. Har inte vett att vara nervös alls, på jobbet tycker en del att det är lite konstigt att hag tänker jobba tom onsdag. Börjat tänka att man kanske borde lyssna lite på dem.

Va underbart att ni får träffa er bebis då! Önskar er all lycka.
  • Noccis
    Treansresa skrev 2017-06-19 22:46:48 följande:

Nu har jag haft kontakt med förlossningen igen. Jag kommer bli kontaktad av en läkare imorgon. Så får man se hur vi går vidare. Allt dom kan göra inatt är ctg och lägga in mig och det ville jag inte då bebisen rör sig som den ska. Dom har ingen läkare där på nätterna.

Nu hoppas jag att läkaren förstår min oro och tar mig på allvar imorgon. Och verkligen kollar upp varför det blöder.

Tack för alla era härliga ord! Ni är verkligen underbara!!!

Va skönt att du får bli uppringd av en läkare imorgon! Så kanske du kan vila lite ikväll
    Allt är säkert bra men håller tummarna för att du får åka in ändå imorgon så du kan släppa oron.

Kom ihåg att andas Det är det första jag glömmer när jag oroar mig.
  • Noccis
    Lillan090815 skrev 2017-06-19 23:01:54 följande:

Åh vad jag känner igen mig!!! Det kryper i kroppen på mig på kvällarna. Har supersvårt att somna. Jag vrider o vänder i sängen, ibland förflyttar jag mig till soffan eller till och med tar en dusch men inget fungerar....

Sådär är det för mig också. Lyssnar på meditationer (har alltid funkat innan jag blev gravid) men oftast hjälper inte ens det. Man blir ju frustrerad för man vill vara utvilad när bäbis kommer.

Som tur var är jag sjukskriven nu sista tiden så jag kan sova på dagarna annars vet jag inte vad jag hade gjort.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny