Inlägg från: Vet hur det känns |Visa alla inlägg
  • Vet hur det känns

BF Juli 2017 ny

Vårivfresa skrev 2017-07-24 11:50:39 följande:

Idag har vi gått en vecka över tiden... Dom pratar om igångsättning för oss också men vi ska på tul imorgon så vi får se...

Spännande!! Är det rutin att man gör tul efter en vecka? Eller är det speciellt för dig? Stora barn sen innan?
  • Vet hur det känns
    Leeandra skrev 2017-07-24 16:42:48 följande:

Ha, ha, samma här isf, 7 år sen sist för mig med . Jag kom 3 veckor för tidigt och blivande pappan 1 vecka sent, vet inte om sånt spelar in heller. Annars är det väl upp till bebisen själv att bestämma sig för att komma ut, de ska ju vara så orädda och ivriga enligt astrologin så vad väntar de på?

Jaa precis!! Ut med er nu.. känns skönt att boka upp mig på saker nu så kanske tiden går lite fortare.. så jävla drtygt att bara ligga hemma och vänta.. händer det inatt?? Så vaknar man och är besviken..
  • Vet hur det känns
    Wooden skrev 2017-07-25 03:07:59 följande:

Här ligger jag och klockar värkar. Tycker det är skitsvårt att veta hur man ska tolka frekvens osv. Hoppas det inte är falskt alarm iaf. Men vet inte när det behövs ringas barnvakt. Väcker ju inte gärna nån mitt i natten i onödan. Men hellre det än att inte hinna till sjukhuset givetvis. Aja, får se hur det hela utvecklar sig. Bf är på onsdag.

Åååå så roligt!!!!! Kommer dom i ett mönster.. gör ont.. så skulle jag absolut ringa och be anhöriga komma. Du måste ju hinna in också.

Ett tips.. är det på riktigt så slutar inte värkarna komma om du badar varmt.. utan det fortsätter bara.

Stort lycka till nu!!!!!
  • Vet hur det känns
    Wooden skrev 2017-07-25 18:21:50 följande:

Tack för all pepp! Har riktigt onda värkar men tyvärr inte tillräckligt täta/starka/långa. Dock öppen ca 3cm. Vi fick åka iväg en stund, gå runt lite och äta nåt (har fem mil att åka så bm ville inte skicka hem oss direkt). Nu ska vi tillbaka på ny bedömning. Dock hoppas jag typ på att vi kan få åka hem och få nåt att sova hyfsat på. Känner mig helt slut, mest pga att jag inte sovit inatt. Såklart har värkarna också tagit på mig, men känner mig mest sömnig.

Andra barnet kom tydligen inte som en raket för just mig. Men det kan ju såklart ta världens fart när som helst.

Åååh lycka till nu!!! Hoppas förlossningen går snabbt och bra :)
  • Vet hur det känns

Här är det tvära kast som gäller.. har min igångsättningstid imorgon som jag inte avbokat än.. ville vänta tills sista sekund.. tänkte ringa in imorgon bitti och avboka.

Men så hade tid till min barnmorska på BVC idag på eftermiddagen.gick dit.. väl där visar det sig att bebis har inte bara stått stilla i sf mått i 5 veckor!! Utan även minskat 2 cm.. har ett sf mått på 30 nu i v 40 så hon bad mig behålla min tid till imorgon och be dom göra ett tull på förlossningen. (Varför har idioten inte reagerat tidigare?!!!!) Så väl där efter samtal kom vi fram till att vi behåller vår tid imorgon..

Kommer hem...

Vid 17 ringer förlossningen mig och meddelar att det är totalt fullt ikväll/natt/morgon så min igångsättning kan inte bli av vid 9 som bestämt. Fick tid till specmvc vid 15:45 för läkarkontroll (vad händer sedan??!) Och skulle det starta naturligt inatt så finns stor risk att jag blir hänvisad till Uppsala eller Gävle sa hon. Kunde alltid ringa för att kolla om plats fanns!

Så nu är jag OROLIG!!! Ungen ska bara ut nu!! Skiter i vilket.. kejsarsnitt eller ej! Jag vet inte ens om jag blir igångsatt imorgon.. (gör man det på eftermiddagen/kvällen?) Eller ska jag tillbaka på torsdag?? Om bebis är mini? Flödet dåligt?? Har noll koll vad som händer.. det enda jag känner det är att bebis måste ut!!

Detta hade jag inte räknat med!! Snacka om att man psykiskt får hoppa mellan det ena o det andra.

• Vet hur det känns
    Sladdis17 skrev 2017-07-26 07:01:46 följande:

Nu är det nog nåt på g här! Vaknade vid 05 av värkar som kändes betydligt mer än de jag känt hittills. Klockat och de är ca 1 min långa, känns som rejält kraftig mensvärk som stegras och avtar. 4-5 min emellan och förändras inte om jag står eller sitter. Dessutom rann de blod nerför benet när jag klev ur sängen.

Ååååå då är det på gång!!! Ring förlossningen och berätta att det rinner blod.. dom vill nog har koll på det. Lycka till nu!!!!
  • Vet hur det känns
    Sladdis17 skrev 2017-07-26 07:31:16 följande:

Jag ringde och de tyckte jag skulle avvakta och se för att det inte gått så lång tid än. Blodet tyckte hon inte var nåt konstigt, att det kan vara slemproppen. Fast det var lättflytande blod så jag är inte lika säker. Men teckenblödning kanske.

Åååh så skönt att höra!! Spännande!!! Idag får du bebis!! Lycka till nu!!
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-07-26 08:04:31 följande:

Ligger på förlossningen 3 cm öppen kl 04.30. Inte regelbundet men mellan 3-4 värkar på 10 minuter! Blöder rejält efter bm:S ganska brutala kontroll :/ min livmoder ligger högt och bebis ej fixerad, så hon nådde knappt in, och tog i rejält! Ligger på ett vårdrum o andas genom värkarna! Funkar bra än. Ctg kurva tagen 80% i sammandragningarna. Får se när de ska in å rota igen, har inte sovit inatt så försöker vila, samtidigt är det ju bättre att upp å gå! Ärligt när hon skulle kolla mig va nog det värsta hitintills!

Fortsättning följer ....

Åå tack för uppdateringen.. spännande!! Det blir bebis idag!!! Wieee lycka till nu!!
  • Vet hur det känns
    Vårivfresa skrev 2017-07-26 13:07:54 följande:

Tack så mycket! Försöker vila så mycket som möjligt men har värkar rätt tätt som gör ont :( ballongen är inne och snart ska dom dra lite i den..

Lycka till nu!! Idag kommer bebis
  • Vet hur det känns
    Malimari skrev 2017-07-26 18:34:14 följande:

Grattis!

Nu börjar man känna sig rätt ensam som gravid i denna tråd haha!

Jag finns kvar!! Är beräknad till söndag. Träff hos läkaren som efter kontroll kom fram till att allt är bra med bebisen fick ny tid för igångsättning på söndag men tackade nej. Eftersom allt var bra så väntar jag ut bebisen. Var ialf mogen i livmodertappen, 3 cm lång och öppen 1cm.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny