Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF Juli 2017 ny

Mitt riktiga bf 6 juli
    Igångsättnings bf 19 juni

Pojke, Halland, 3e barnet

• GrönaDruvan
    Unbroken skrev 2017-06-08 19:48:53 följande:

BF 6/7, pojke. Blir dock igångsättning ca två veckor innan, alltså om ungefär 14 dagar

Samma bf som mig och nästan samma igångsättnings datum...varför ska du göra igångsättning? Kommer inte ihåg om du skrivit det...
  • GrönaDruvan

Tjejer...sitter och funderar på om jag ska åka till förlossningen eller ej..
    Tycker lilleman rör sig väldigt lite idag.
    Redan inatt när jag var uppe kändes det annorlunda. Han brukar alltid piggna till när jag går på toa, men var helt still. Imorse när jag vaknade samma sak. Får någon liten reaktion om jag gungar och putter på honom, men det är sega rörelser som slutar direkt...
    Överdriver jag eller ska man åka o kolla?

• GrönaDruvan
    Summerchild skrev 2017-06-09 22:41:04 följande:
    Vad sa dom om hans rörelser då.? Trångt lr? Härligt att du kan slappna av nu :)
    Hon sa inte så mycket...att det kan vara normalt att de har en lugnare dag eller att han vänt sig på nåt sätt.

Han hade ju vänt sig i söndags då han var helt galen i magen. Då låg han helt plötsligt (har ju legat på samma sätt hela tiden annars) och sparkade långt ut på vänster sida istället för höger. Har varit jätte jobbigt för det kittlas supermycket när han sparkar där.. igår höll han på extremt mycke med fötterna ut på sidan och idag känner jag inga fötter alls...börjar tro att han vänt sig igen och sparkar inåt... han är ju helvild den lille!!
  • GrönaDruvan
    abcdeg skrev 2017-06-09 23:22:09 följande:

Jag har haft jätteont precis ovanför magen i några dagar nu. Inte hunnit diskutera det med BM men min kollega sa att det kan vara för att han ligger och trycker mot revbenen. Någon annan som upplevt samma och vet vad det kan bero på?

Jag får så från och till. Gör riktigt ont. På mig känns det mer som det gör ont i/på/runt diafragman.
  • GrönaDruvan
    Sofia12310 skrev 2017-06-10 18:35:51 följande:

KAN NÅGON SNÄLLA SVARA SÅ MAN KAN BLI LITE LUGN? Hihi

Hej! Jag är gravid i vecka 33 (32+3). Var på ultraljud igår och såg att bebis vänt sig nedåt väldigt lågt. Var även hos min bm senare och hon konstaterade att bebis har fixerat sig men kunde vara lite ruckbart men hon var osäker.

Har haft mycket sammandragningar enda sen vecka 20. Har börjat få lite molande värk inte ofta men ibland.

Jag brukade känna på min livmodertapp förr nästan varje dag. Har inte gjort det under graviditeten. Har aldrig haft problem att känna den någonsin. nu var det jätte svårt den var så kort men kände den lite och den var mjuk och lite bakåt lutad (dock) men fick in min finger topp och kände kanterna och skulle nog kunna få in lite mer än ett finger. Flytningarna är väldigt vattniga känner hur de rinner.

Någon som varit med om samma? Förlossningen känns ju LÅÅÅNGT bort då jag mår väldigt bra. Som sagt lite mer mensvärk inte alls ofta och i ryggen då. Lite kramp/tryck inuti mig liksom.

Men började fundera nu varför det är så ? Det är mitt första barn så inget med de att göra.

Någon som varit med om samma? Men de ändå varit

Ser att du skriver i många trådar och tänker att det är lättare för dig att göra en egen tråd? I dessa trådar är ju alla lite inne i sina egna grejer och just i denna är vi alla i sluttampen på vår graviditet...

Att du har mycket sammandragningar är ju inget konstigt, jag har haft mycket med alla mina barn sedan innan vecka 20. Det är normalt.
    Att barnet sjunkit ner och är ruckbart låter inte heller konstigt i mina öron, men de bästa svaren får du ju från din bm?
    Det kan ju hända att du får tidigare, men då får du ju tänka att i vecka 34 blir lungorna färdiga och i vecka 35-36 är ju bebis klar egentligen, ska bara fläska på sig.

Att du är inne och pillar på livmodertappen redan nu skulle jag nog starkt rekommendera dig ifrån, speciellt om du öppnat dig lite som du säger... bakterier där inne då kan ju aldrig vara bra. Trycker du dessutom in fingrar i själva öppningen kan du ju om du har otur ta hinnorna och förlossningen kanske startar.
    Troligtvis inte, men det kan ju vara värsta scenariot.

Lugnast blir du om du tar detta med din bm. Säg till att du tror du öppnat dig så kanske din bm kan kolla åt dig eller om du får göra ett vaginalt ultraljud och kolla läget.
  • GrönaDruvan

Visst känner man sig inte helt fräsch nu alltså...orkar ingenting och det onda i min mage har blivit värre, så har ännu svårare att gå.
    Blivit extremt hungrig och törstig det senaste, fler?
    Antar att det känns extra jobbigt allting eftersom jag vet att det bara är en vecka kvar....
    är så himla nervös och tror ju inte på att detta går bra förräns jag har beviset.
    Hoppas veckan går fort ändå. Skolavslutning på torsdag, på fredag fyller sonen 7 år och på lördag lite släktkalas...sedan är det dags på måndag morgon..

• GrönaDruvan
    Lillan090815 skrev 2017-06-12 16:46:44 följande:

Har idag 23 dagar kvar till beräknad förlossning. Har börjat få otroligt mycket sammandragningar. De gör absolut inte ont men jag får svårt att andas varje gång. Är det något nån känner igen.

Har sammandragningar mest hela tiden... så fort jag reser mig upp får jag, när jag går får jag typ hela tiden. De gör rätt ont nu också. Börjar bli van, men tröttsamt är det...
Svar på tråden BF Juli 2017 ny