BF Juli 2017 ny
Mitt riktiga bf 6 juli
Igångsättnings bf 19 juni
Pojke, Halland, 3e barnet
Mitt riktiga bf 6 juli
Igångsättnings bf 19 juni
Pojke, Halland, 3e barnet
BF 6/7, pojke. Blir dock igångsättning ca två veckor innan, alltså om ungefär 14 dagar
Tjejer...sitter och funderar på om jag ska åka till förlossningen eller ej..
Tycker lilleman rör sig väldigt lite idag.
Redan inatt när jag var uppe kändes det annorlunda. Han brukar alltid piggna till när jag går på toa, men var helt still. Imorse när jag vaknade samma sak. Får någon liten reaktion om jag gungar och putter på honom, men det är sega rörelser som slutar direkt...
Överdriver jag eller ska man åka o kolla?
Åker in nu! Håll tummarna att allt är bra!
Puh...allt var bra...kan jag slappna av..
Jag har haft jätteont precis ovanför magen i några dagar nu. Inte hunnit diskutera det med BM men min kollega sa att det kan vara för att han ligger och trycker mot revbenen. Någon annan som upplevt samma och vet vad det kan bero på?
KAN NÅGON SNÄLLA SVARA SÅ MAN KAN BLI LITE LUGN? Hihi
Hej! Jag är gravid i vecka 33 (32+3). Var på ultraljud igår och såg att bebis vänt sig nedåt väldigt lågt. Var även hos min bm senare och hon konstaterade att bebis har fixerat sig men kunde vara lite ruckbart men hon var osäker.
Har haft mycket sammandragningar enda sen vecka 20. Har börjat få lite molande värk inte ofta men ibland.
Jag brukade känna på min livmodertapp förr nästan varje dag. Har inte gjort det under graviditeten. Har aldrig haft problem att känna den någonsin. nu var det jätte svårt den var så kort men kände den lite och den var mjuk och lite bakåt lutad (dock) men fick in min finger topp och kände kanterna och skulle nog kunna få in lite mer än ett finger. Flytningarna är väldigt vattniga känner hur de rinner.
Någon som varit med om samma? Förlossningen känns ju LÅÅÅNGT bort då jag mår väldigt bra. Som sagt lite mer mensvärk inte alls ofta och i ryggen då. Lite kramp/tryck inuti mig liksom.
Men började fundera nu varför det är så ? Det är mitt första barn så inget med de att göra.
Någon som varit med om samma? Men de ändå varit
Visst känner man sig inte helt fräsch nu alltså...orkar ingenting och det onda i min mage har blivit värre, så har ännu svårare att gå.
Blivit extremt hungrig och törstig det senaste, fler?
Antar att det känns extra jobbigt allting eftersom jag vet att det bara är en vecka kvar....
är så himla nervös och tror ju inte på att detta går bra förräns jag har beviset.
Hoppas veckan går fort ändå. Skolavslutning på torsdag, på fredag fyller sonen 7 år och på lördag lite släktkalas...sedan är det dags på måndag morgon..
Har idag 23 dagar kvar till beräknad förlossning. Har börjat få otroligt mycket sammandragningar. De gör absolut inte ont men jag får svårt att andas varje gång. Är det något nån känner igen.