BF Juli 2017 ny
Grattis!
Åh suck det blir nog en augustibebis ändå. Vill bara få det gjort haha
Grattis!
Åh suck det blir nog en augustibebis ändå. Vill bara få det gjort haha
Är rädd för det där poff supersnabbt, vill gärna hinna in till förlossningen. Men det löser väl sig :) vaggar runt i trädgården å äter isglass :) fått dille på calioppo Cola. Jag som skytt allt sött som pesten sista veckorna ;)
Tack! Ja, 6:e barnet, 3 pojkar och 3 flickor nu . Jag var iof inställd på en pojke så nu funderar vi över namn för fullt.
Ja, hoppas på lagom snabbt för dig också. Intensivt, men skönt att det inte tog evigheter.
Jag börjar undra om det är något på gång här.. har regelbundna värkar.. känns som mensvärk i smärta.. tryck neråt.. dom varar i ca 30-40 sek kommer ca 10-15 min imellan.. haft så ett tag nu.. spännande att se vad som händer. Typiskt att det blir idag.. dottern fyller år imorgon. Men men det kanske lägger av snart :)
Vilket skit.. låg med värkar fram till 02:30-03:00 vilket skit!! Allt har dött... Inte ens en enda liten värk.. går och lägger mig o sover nu.. vaknar väll upp som törnrosa imorgon.
Hoppas det går bättre för dig bimbim79
Haha alltså det är ju så roligt att föda barn.
Värkarna avtog så hinnorna togs.
Klockan 11 värkstimulerande dropp + lustgas.
Satt på boll, pratade, käkade godis och andades genom värkar som kom varannan minut. Intensivt men har ju längtat efter detta! Fokuserade på vilan emellan, kort men ljuv!
Bytte till att ligga på sidan 12.25.
Pang tjong drog det igång. Ut kommer en liten Bob på 50 cm och 3750gr. 12.37! Det är ju verkligen så skumt att känna en liten kropp. Försökte påminna mig om att det som gjorde ont betydde ett steg närmare bebis.
Lyssnade så bra det gick på barnmorskan som så hur jag skulle andas.
Inte en skråma, haha är lite euforisk.
Tar en natt på bb-hotell. Imorgon ska vi träffa storasyster!
Grattis!!! Å vilken härlig förlossning du verkar har haft. Njut, äntligen kom han :)
Fortsätter likadant, lite rosa flytningar då å då efter jag haft värkar nån period, har mycket sammandragningar och värkar men gör inte ont längre? Risken är ju man vant sig å så blir det akut fullt öppen super snabb förlossning? Har inte bebis kommit t 3:e skulle jag ringa för bedömning o tid den 4:e så nu är det ju inte mycket kvar oavsett! Men bland de sista i tråden hade jag ju inte tänkt mig ;)
Grattis!
Ja jag är kvar haha! :P
Jag är också kvar! Inga direkta tecken på att den lille herrn därinne vill kika ut. Mycket sammandragningar och lite förvärkar på kvällarna, men så har det varit typ sista två veckorna...Försöker sysselsätta mig och vila omlott om dagarna så gott det går. Idag blev det en omgång bangolf och häromdagen lufsade jag ut i skogen och plockade svamp...haha. Men den som väntar på något gott...Vi får peppa varandra vi som är kvar!
Har samma tryck nedåt, magen blir ... Ännu hårdare trodde inte ens det va möjligt, känner ju av värk känslan men ingen smärta alls. Suck! Känns som det blir långdraget för oss ;)