Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

Blir såååå trött, hela natten 6 minuter emellan värkar, för ont för att sova, för lite ont för att åka in, håller i sig över en minut :/ kl 06 lugnade det lite har legat på soffan å slöat/sovit lite om vartannat! Varför kan de inte bara dra igång med dunder å brak istället, ska det fortsätta såhär kommer jag ju inte sovit på flera dygn när jag kommer in!

• Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-07-06 11:50:56 följande:
    Dom kan inte lägga in dig då... ge dig nåt att sova på... berätta din story... kram
    Ska ringa bm å se om de kan göra en koll, man vänjer sig ju vid smärtan med så risken är ju att det plötsligt blir sjukt bråttom. Så antingen hinnsvepning eller sovdos! Har ju hållt på såhär till o från över en vecka! Men inatt va det så pass att jag ringde förlossningen o förvarnade, men behövde ju inte åka in! :/
  • Bimbim79

Mödra skickade mig till förlossningen, ringer dit, de är tokstressade när de svarar efter 20 minuter :/ känns sådär kul å åka in nu om jag inte måste. Men kontroll å eventuell sovdos, men avvaktar nog en stund, o tar en dusch. Känns inte riktigt som de har tid med mig om jag kommer in omgående ändå!

• Bimbim79
    narie24 skrev 2017-07-06 14:22:58 följande:
    Usch vad jobbigt att märka av deras stress, vilken förlossning ringde du? Blää kommer bli påverkad av personalens stress känner jag.

Jag tror dock att du behöver en kontroll, kanske är du öppen en massa?
    Finns ju bara en här tyvärr. Men avvaktar, försöker vila, se om det ökar eller ger sig. Ska ta en dusch osv så kör vi in sen! Skiftbyte vid 16 ;) å sålänge jag känner de e hanterbart hemma, lillen rör sig som han ska mm så kan jag ju lika gärna vänta hemma en stund så de som ligger där inne å faktiskt behöver sina bm får det :)
  • Bimbim79
    narie24 skrev 2017-07-06 17:42:53 följande:
    Stort lycka till!
    Tack :) ja går här å vaggar! Ibland ökar det sen minskar det! Tröttsamt! Har iaf duschat, ska äta lite känner nigningar direkt stressad, mellan känningarna känns ju ingenting! Men trött är jag!
  • Bimbim79

Ctg kurva och vaginalkontroll! Åker hem med sovdos, tappen mjuk o hon får lätt in ett finger men tyckte de va bäst jag åkte hem å vilade!

• Bimbim79
    Haiduchi skrev 2017-07-06 22:39:47 följande:
    Hoppas du får sova ordentligt nu så du kan orka med.

Vilken vecka är du i nu?

Vågar knappt tro att det är igång nu men känt lite förvärkar/ värkar till och från sen 16, sitter och klockar nu då jag tycker de känns mer nu. Men med min tur lär de väl avta ändå. Vilar på soffan.
    Jag är ju "bara" i 37+2 så ska inte klaga, men känns ju meningslöst att gå dygn efter dygn med smärtsamma värkar som liksom inte för nåt framåt. Öm efter kontrollen, trots hon inte svepte. Ska ta min lilla piller cocktail o sooooova!
    Har ju vaggat runt i 20 timmar varvat med vila slumra på soffan.
  • Bimbim79
    Haiduchi skrev 2017-07-07 06:42:53 följande:

Alltså blir sååå trött och förbannad på min kropp! Hade såna kraftiga värkar igår kväll, ca 15-20 min imellan.

Tänkte att jag får försöka sova ifall vi skulle åka in sen. Vaknar vid 2-3 av en värk som hittills känts som mest. Fick påminna mig hela tiden att andas och slappna av. Men sen blev det inte mer..... sååå förbannad!

Känner av lite nu sen kanske 6 tiden. Men inga tydliga värkar eller nåt. Mer molande. Lite starkare i mellanår men inte alls som igår.

Nåja, har tid hos bm idag kl 13. Måtte de ha hänt något, en svepning till också.

Tröttsamt! Känns ju mest som kroppen jävlas med en! :/ håller tummarna för att det iaf gett lite resultat så du fått något för det!

Om du ammar ser jag inga problem med att sin dotter träffar bebisen? Hon behöver kanske inte pussa å vara mitt uppe i ansiktet på den lilla. Krävs ju inte många droppar bröstmjölk för att hon ska vara skyddad. Min yngsta klarade ju sig genom kräksjukan när hon kom från BB hela familjen va helt utslagna. Första gången hon blev sjuk va just RS vid 2,5 månad men då hade min mjölk sinat, så hon hade ju inte nån hjälp av det. Men frågar bm om du ändå ska in.
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-07-06 23:37:04 följande:
    Hoppas att du får sova inatt och att det händer nåt så snart du är piggare... :) berätta hur det går för dig sen !
    Jag har sovit som en kung, vaknade efter 8 timmar kissnödig men inget ont. Ingen mage som känns som ett bowlingklot. Så skönt, känner mig som en ny människa.
    Lämnade urinprov igår med, behövde ändå kissa så de tog bara för att. De valde att skicka på odling då det visst visade något, vet inte exakt vad det fick jag inget svar på, men är väl både bakterier och vita. Får se vad bm säger 11/7 då borde ju svaret kommit. Inget jag känner av iaf. Bltr va även det för att vara mig jättehögt. 138/70. Brukar ligga på 120 som högst om jag inte vilat. Bundit ca 1 kg vatten med, men kan ju hänga ihop med att jag inte sovit. Ska lägga mig en stund till o bara ta en slappa dag idag!
  • Bimbim79
    Haiduchi skrev 2017-07-07 10:36:18 följande:
    Om du har uvi kan det mycket väl förklara Alla sammandragningar du har. För det kan, om det inte upptäcks, starta en förlossning. Man känner inte riktigt av om man har uvi när man är gravid och det är tyvärr lätt att få eftersom våra inälvor trycks ihop så man kanske aldrig tömmer sig helt när man kissar.

Bra de skickar på odling.

Hur känns det nu ?
    Jo jag va ju inne för 4 veckor sedan akut pga uvi, då hade jag sammandragningar som gjorde sjukt ont. Kan ju vara en tyst uvi, men får se! Lilleplutten mår iaf bra, han va lika aktiv som vanligt genom undersökningarna även om jag tycker han med borde vara trött efter ett dygn när han blivit ihop klämd regelbundet? Tänker att om de misstänker att det är pga uvi jag har så ont eller om det visar nåt annat så ringer de ju upp mig! Är väl bara att vila å ladda inför vad som komma ska, dra igång lär det ju göra förr eller senare, hitintills har mig veterligen inget barn vuxit fast o stannat i magen iaf ;)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny