Inlägg från: Vet hur det känns |Visa alla inlägg
  • Vet hur det känns

BF Juli 2017 ny

Summerchild skrev 2017-08-01 23:58:15 följande:

Grattis att du klarade förbi 1 augusti :) hoppas familjen hade en toppen födelsedag!

Tusen tack!! Känns så jäkla bra. Bruttan är nu 9år och får behålla sin dag för sig själv. Imorgon åker jag och mannen till tullinge för att hämta ett gevär han köpt.. Blir lite variation ifrån soffan.. Men hoppas så klart på bebis!! Drygt att gå över.. Man börjar känna sig deprimerad.

Mys för dig med bebis! Hoppas allt går bra med amning /viktökning osv med lilla killen.. Förstår att tiden går fort när bebis väl är ute :)
  • Vet hur det känns
    Malimari skrev 2017-08-02 12:07:07 följande:

Hoppas ni andra som är kvar får föda snart, jag har gett upp och räknar ner till igångsättning! Nån som har koll på hur mycket bebis kan lägga på sig på slutet? Oroar mig inte för ett för stort barn men de andra vägde ju 4.4 kg på bf+1 och bf+3 :P

Imorgon är det dags för sista besöket på mvc och då bokas också tid för igångsättning som borde bli 8/9/10 aug. Ska även till Östra sjukhuset för att förhoppningsvis delta i en studie om igångsättning i vecka 41+, har jag tur så blir jag isåfall igångsatt innan helgen ändå. Sista hoppet! ;)

Läkaren sa till mig 200-250 g i veckan när jag frågade samma sak. Jag ska ringa förlossningen på lördag/söndag om det inte har startat för att få en tid för igångsättning.

Håller tummarna att det startar för oss alla snart.. skit drygt det här!!! Men nu är det inte sååå länge kvar. Håller tummarna att du får den tidiga igångsättningen.. blir det innnan fredag denna vecka?
  • Vet hur det känns
    Malimari skrev 2017-08-02 12:41:26 följande:

Ja precis blir antingen imorgon eller på fredag isåfall. Är i vecka 41+0 idag. Oddsen att det startar själv nu känns så små, men så känns det nog för alla! Har inga känningar alls förutom att jag mår lika dåligt tjoho!

Håller tummarna för oss :) skulle dock kännas lite piss när jag tackade nej till igångsättning för en vecka sen och sedan får en endå.. men men då har jag ialf gett det en chans att starta naturligt.
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-08-02 13:41:41 följande:

Ett gevär? Jägare ? Både min mamma å morbror har pistol och gevär... har inte hört att dom har vart ut nåt på länge ... kanske nåt man vill börja med själv... men har inte plats för vapenskåp i lgh ...hade en tanke att skaffa ett brandsäkert skåp för foton och annat man är rädd om. Ska man ha försäkring och brandvarnare så borde man gardera sig på alla sätt... men bara funderingar som man inte kommer till verket med :)

Ja min man är jägare :) vi har ett vapen skåp på typ 200 kg hemma.. vi har viktiga papper och sånt där i också samt hans vapen.

Nu är vi äntligen på väg hem. Jag hatar att köra bil i Stockholm!!! Hur skjutton kan man bo här?!! Hamnade vilse trotts gps så vi fick en tripp in i city :/ hemskt!! Svetten spruta.. men nu är vi på e18

Idag har jag åter igen starka sammandragningar och konstant mensvärk som inte ger med sig.. får se om det blir värre sen. På lördag ringer jag om igångsättning.. då har jag enda gett det en chans på 1 vecka att starta naturligt.. detta är numera min längsta graviditet
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-08-02 17:15:13 följande:

41+1 idag! Verkar inte som plutten har några planer på att komma spontant, vore ju ironiskt att han kommer inatt nu när jag gett upp och är inställd på att ringa in å bli igångsatt. Men naturlig start är ju alltid det bästa, fast jag lär ju inte vara mindre öppen nu än förra veckan iaf så håller tummarna för att eventuell igångsättning går smidigt :)

Jag håller tummarna för oss båda.. jag ska ringa in 41+0 och få tid. Är så jävla less på det här nu! Läste att om man väntar pojke så stannar dom gärna nån dag extra i magen.. (har två tjejer sen tidigare som kom i tid) jäkla skit unge att inte komma.. längtar ju så sjukt mycket efter bebis nu!!

Håller tummarna för naturlig start inatt!! Annars att igångsättning går snabbt och bra. Blir det imorgon du sätta igång eller fre?
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-08-02 20:01:39 följande:

Jag skulle ringa imorgon, å då får jag väl veta om de har tid med mig imorgon eller på fredag, då för bedömning? Vad det nu innebär? Känns ju som om de har tid och plats så kör de, är det fullt så bestämmer de att bedömningen ser bra ut så tar vi efter helgen? Har ju inte en aning om hur detta går till! De andra har ju kommit snällt när de ska, bara denna lilla envisa busen som jäklas med mamma ;)

Mogen, mjuk klar öppen osv va jag ju för en vecka sedan? Borde ju bara va att köra imorgon eller fredag tycker jag! Känns ju sådär att bli hemskickad på fredag för att avvakta? Blir ju v 43 på tisdag, kan ju knappast va bra?

Bedömning så kollar dom ctg i 30 min först sedan klämmer dom på magen samt kollar ditt blodtryck. Sedan får du träffa en läkare som gör en gyndersökning för att se hur mogen/öppen du är sedan om plats finns så sätts man igång. Men eftersom du har gått över så mycket så sätts du nog igång på en gång. Läkaren bestämmer metod beroende på mognadsgrad osv.

Jag har varit på 3 bedömningar (innnan bf) och jag har varit för omogen för att sättas igång (har snitt innan så man är försiktig med det) sista gången fick jag äntligen tid för igångsättning (28/7) men den tackade jag nej till.ville att det skulle komma igång av sig själv.

Skönt att det kommer vara över snart!! Uppdatera sedan :) önskar dig massor av lycka till!!!
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-08-02 18:33:22 följande:

Jag körde upp i sthlm när jag bodde i Jakobsberg. Har bott i Danderyd och Märsta oxå. :) inga problem i den stan. Men förstår att vissa inte kan känna sig trygg när man hela tiden måste trängas å ta för sig. Minsta lilla lucka in... å sen hitta kan vara struligt för vissa. Jag köpte egen bil och körde helt själv i sthlm. :) Men jag saknar tunnelbanan jättemkt. Skulle jag bo där så skulle jag inte äga en bil.

Ojoj bra gjort!! Jag kör inte i Stockholm frivilligt.. idag körde min man.. räckte gott o väl att sitta bredvid :)
  • Vet hur det känns
    FrökenJo skrev 2017-08-02 18:29:01 följande:

Var hos bm igår. Fick min andra hinnsvepning. Både blött litegrann och hade rejält med onda förvärkar igår. Hinnsvepningen gjorde dessutom rejält ont. Tappen hade iaf minskat sen hinnsvepningen i söndags men jag var fortfarande bara öppen 2 cm. Bm sa dock att hon kunde få upp mig till 3 cm och så bände hon lite. Antar att det var därför det gjorde så ont, haha! Fick tid för igångsättning på måndag. Är då i v. 42+0. Trodde ju att jag skulle få det lite tidigare eftersom bebisen inte växer som den ska, men det var visst någon läkare som hade gjort något utlåtande efter alla kontroller på förlossningen i helgen och eftersom bebisen ändå verkar må bra i magen så ville de att jag skulle gå tiden ut... En läkare som vi aldrig ens träffade... Suck! Jaja, idag har jag inte haft en endaste sammandragning så nu har jag helt ställt in mig på att bli igångsatt på måndag. Skönt med ett spikat slutdatum iaf :)

Åååh så skönt med ett sista datum!!! Hoppas det endå startar av sig själv innnan :)
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-08-03 01:32:06 följande:

Å tack för informationen. Svårt att veta vad man ska vänta sig :) kan nog se fram emot att bli igångsatt på fredag då. Visst har de att göra där men vad jag förstått är detta sjukhuset inte överbelastat på samma sätt som många andra. Tappen lär ju vara mer än mogen dessutom då jag redan är öppen 3? :) spännande, längtar efter att få träffa den lilla envisa killen som lurat mamma i veckor ;)

Hoppas du ligger på förlossningen nu :) snart är lilla bebis här!! Massor av lycka till med igångsättningen :) ska bli spännande att höra din berättelse sen
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-08-03 09:56:39 följande:

Nä hä! Pratade med fl inbokad på smvc imorgon kl 07.30 för kontroll. Kan bli så att de avvaktar till tisdag fick jag veta? Suck! Ställer in mig på det iaf så städa till barnens marsvin, röja toaletter och köra snabeldraken idag så man slipper komma hem å göra det iaf! Hade ju vart skönt om man liksom varit klar till på söndag när barnen ska komma hem igen. Himlans pusslande med barnvakter standby osv :/

Fy fan!!! Tills på tisdag?!! Men då är du bf+14 va? Hoppas imorgon!!! Själv händer inte mycket än dom där jäkla värkarna till och från.. gör ju ont! Vad är det för fel på kroppen när det aldrig startar??!!!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny