BF Juli 2017 ny
Tycker att lillan känns lugnare idag i magen. Får lite reaktioner när jag puffar på magen men annars lugnare. Är det normalt?
Tycker att lillan känns lugnare idag i magen. Får lite reaktioner när jag puffar på magen men annars lugnare. Är det normalt?
Varit på förlossningen hela FM. Totalt överfullt så fått vänta många timmar. Har fått utskrivet Citodon, Paraflex samt alvedon 650mg som jag ska äta tre gånger om dagen. Sjukt ont!! Hon sa att jag kunde bli inlagd om jag ville.. (på ortopeden) men tackade nej. Hoppas det blir bättre med smärtlindring.. förlossningen vill man inte starta (v 39 på måndag) då hon sa att det blir för stor smärtpåverkan. Läkaren sa att smärtan brukar bli bättre efter några dagar/vecka
Vi båda bor i Västerås. Nä eftersom jag har fått tid på förlossningen 2 veckor före så antar jag att det inte är överfullt.... jag vill ha epidural direkt annars lär jag skrika högst å eventuellt rymma bort.... vart bor du narie?
Ska strax gå upp och packa det sista innan vi åker in till förlossning för ev igångsättning.
Skit nervös att det kommer vars fullt så vi får åka hem.
Och så klart har jag bara snurrat snurrat runt i sängen och inte fått någon vettig sömn....
Idag bf +14....
Tycker de borde sätta igång mig men med ett snitt sen innan så kan de tydligen vara lite tveksamma mot det, vet inte alls hur de kommer resonera idag.
Har typ gått igenom varenda tänkbara utgång.
Vi kommer packa så vi tillomed kan åks till annat sjukhus om det skulle behövas.
Ska Ta mina kryckor in dit så jag ser bedrövlig ut.
Även om fogarna har lättat ;)
Ja.... återkommer när jag vet hur de vill göra med mig.
Sämsta utgång? Att jag får återkomma typ tisdag....
Såg den här på Instagram!!! Detta var igår den 14!! Fy fan!!! Blir nervös!!!
Ballongen är på plats sen kl 10. Max 12 timmar ska den sitta.
Har haft hyfsat regelbundna värkar sen dess. Ca 5 min imellan och måste andas igenom dom.
Pratade med dottern i telefon när jag fick en och fick snabbt ge telefonen till mannen ;)
Ska prova akupunktur för avslappning som förhoppningsvis ska skynda på tappen och öppning.
Ska ha min tens med. Tänker inte ligga med mer smärta än nödvändigt. Vill vila med ifall man nu ska föda barn i natt.
Helt sjukt! Det är igång! Vi kommer ha vår dotter hos oss snart!
[quote=77842197][quote-nick]Haiduchi skrev 2017-07-15 09:35:14 följande:[/quote-nick]Ligger med ctg nu och väntar på läkaren.
Här är lugnt och inte fullt på förlossningen!
Det är bra!
Bm undersökte mig nu nyss.
Ett par cm tapp, men kom in med ett finger och den var ganska mjuk så nästa steg är en ballong för att vidga så man kan ta hinnorna. De vill inte ge mig något hormonpåverkande då jag har snitt.
Woop Woop! Det blir bebis denna helgen![/
Wiiii! Var är du?
[quote=77842197][quote-nick]Haiduchi skrev 2017-07-15 09:35:14 följande:[/quote-nick]Ligger med ctg nu och väntar på läkaren.
Här är lugnt och inte fullt på förlossningen!
Det är bra!
Bm undersökte mig nu nyss.
Ett par cm tapp, men kom in med ett finger och den var ganska mjuk så nästa steg är en ballong för att vidga så man kan ta hinnorna. De vill inte ge mig något hormonpåverkande då jag har snitt.
Woop Woop! Det blir bebis denna helgen![/
Wiiii! Var är du?
Vad mysigt narie....hoppas allt går bra för dig! Härligt om man får höra en liten förlossning historia sen ;) /kramar din stora mage
Har du nån smärtlindring? Jag får oxå prova stå å gå sen ....kanske bra med tyngd och öppna sig bättre. Har alla gånger legat i sängen.