Inlägg från: Sarus85 |Visa alla inlägg
  • Sarus85

BF Juli 2017 ny

Sarus85 skrev 2017-05-03 05:08:07 följande:
    Min ligger i säte nu. Var inne på samtal på förlossningen igår pga att jag vill bli igångsatt.

Tog då upp min rädsla av att barnet ligger i säte och att jag verkligen inte vill föda i säte. Men det får inte jag välja utan på henne lät det som de kan typ tvinga mig föda i säte. Känner mig inte alls bekväm med det och med riskerna för barnen.

Så var mer orolig efter samtalet än före :(.
    *barnet, där är bara ett
  • Sarus85
    Haiduchi skrev 2017-05-03 06:37:20 följande:
    Men fy att de kan göra så. Men de kollar väl så de klarar av att få ute barnet säte?

Kommer ni prata om det vid flera tillfällen? Inga vändningsförsök? När är bf? De kanske hoppas på att barnet vänder sig rätt tills dess.
    Ja de kommer kontrollera det. Men eftersom jag fött två barn på fyra kilo var av en av dem kom i vidöppen hjässbjudning så tyckte hon min kropp "var gjord för att föda".

Men jag blir vettskrämd av att läsa om sätesförlossning och de komplikationer som kan hända.

Men ska försöka inte gå händelserna i förväg och vänta tills min BM tycker det är dags för vändningsförsök mm.

Går in i vecka 31 imorgon. Så hoppas bebisen vänder sig. Ska försöka stå på huvudet ;)
  • Sarus85
    acinnaleh skrev 2017-05-03 06:52:51 följande:
    Men vad märkligt sagt av henne, det hon borde pratat om är väl det där om hur de vill att bebisen ska vara vänd i v35 och om vad de gör annars. Suck.
    Ja och att hon var så bestämd. Men ska försöka att inte tänka på det mer utan försöker tänka att det är inte hon som bestämmer utan läkaren så får väl stå på mig när jag pratar med läkaren när det är dags.

Men dessa gravidhormoner gör ju att man bölar för allt ;).
  • Sarus85
    Leeandra skrev 2017-05-04 12:01:38 följande:

Någon mer som håller på med gravidyoga? Annars kan jag verkligen rekommendera det . Jag kör hemma, 4-6 pass i veckan, 30-60 min åt gången. Finns hur mycket som helst på youtube. Är otroligt skönt för att få rygg och höfter i balans igen och för att sträcka ut alla muskler som lätt blir spända när man är gravid.

Jag gick en kurs på 8 gånger. Riktigt bra!

Tyvärr fungerar inte alla övningar med foglossningen men att kunna komma in i meditation och avslappning är verkligen kanon inför förlossningen :).
  • Sarus85

Jag ska på möhippa i mitten av juli i Stockholm. Kommer vara i v 36 då. Men är inte så orolig. Kommer åka upp och mer samma dag. Ca 5 h restid enkel väg. Annars blir det inte mycket resande i sommar.

• Sarus85
    Bimbim79 skrev 2017-05-19 00:56:43 följande:

Så då har vi ägnat 1,5 timme på förlossningen, 13 åringen fick va barnvakt t de små som redan somnat. Uvi big time, sammandragningar som inte ville gå över trots varmt bad och vila. Så ctg och urinprov, fick antibiotika direkt. De fick kämpa för att få lillplutt att sammarbeta han ligger med sin rygg mot min ryggrad så det tog en bra stund att få en adekvat kurva. Lustigt med uvi, man får antibiotika så släpper smärtan i princip inom 1-2 timmar eller Iaf den absolut värsta smärtan. Hade ju så ont så jag kallsvettades. Lite sömn innan man ska upp med barnen igen.

Usch din stackare!
  • Sarus85
    GrönaDruvan skrev 2017-05-31 15:13:10 följande:

Nu har jag jobbat sista dagen på (förhoppningsvis) väldigt länge!! Så skönt!!
    Förstår inte hur ont man kan ha alltså. Har så svårt att gå. Gör så ont längst ner i magen, hjälper något när jag lyfter upp magen, men blir så begränsad!!
    Sjukt mycket sammandragningar...igår kväll kändes det som riktiga förvärkar!!
    Börjar få svårare o svårare att sova skönt, även om det funkar hyffsat.
    Så..jag tillhör också skaran som gnäller just nu!! Men nu blir det mycket vila och latmaskeri tills han är född!!! Det kan jag lova!!
    Ska bara fixa till discokalaset som är på fredag. Det blir minst 23 ungar på 7-8 år, haha..galet. Å det gör vi frivilligt...

Jag gjorde också min sista dag idag :).

Hade kalas för sexåringar för nån vecka sen. Sjukt intensiva 2 h. Var helt slut efteråt haha! Hoppas det går bra på fredag!
  • Sarus85
    Treansresa skrev 2017-06-09 00:04:44 följande:

Idag har jag (efter tjat från sambon) börjat tvätta alla bebisgrejer. Alltså det är ju sjukt hur små grejerna är! Och hur ska man kunna hålla koll på alla strumpor! Dom är ju så små! Även fast jag har gjort detta två gånger har jag så svårt att förstå att vi ska få en liten bebis igen!

Eller hur! Så små och söta! Det är svårt att föreställa sig att det ligger en ganska färdig liten bebis i magen.
  • Sarus85
    GrönaDruvan skrev 2017-06-09 17:31:15 följande:

Åker in nu! Håll tummarna att allt är bra!

Bra att du åker in. Bättre en gång för mycket!
  • Sarus85

Grattis till alla som fått sina små. Blir så avis på er! Vill också mysa bebis <3.

Är i v 39 nu och det blir igångsatt nån dag innan bf om inte hinnsvepning hjälper. Så nära nu.

• Sarus85
    Summerchild skrev 2017-07-03 15:17:41 följande:

När ska du få hamburgerdressing? Är det för att du har diabetes eller stort barn?

Haha ska faktiskt äta hamburgare ikväll så blir väl lite dressing då ;).

Mina andra barn har varit stora och jag fick en sfinkter rupter-skada med första, så ska bli igångsatt senast Bf så därför får jag hinnsvepning för att öka chansen att det ska sätta igång naturligt innan dess.

Har dock redan gjort en och den gjorde inget!!!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny