Inlägg från: Vet hur det känns |Visa alla inlägg
  • Vet hur det känns

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-02-22 19:38:01 följande:

Kul med alla rul, och om jag inte minns fel så är det väl ingen i denna grupp som fått dåliga besked på rul va? Gu va härligt! Massa nya små killar o tjejer!!

Jag har för mig att jag köpte min amningkudde på gekås, visserligen några år sedan, men är nästan helt bombsäker på att det finns nu också!

Nu när jag inte längre ska ha två levande barn utan "bara" ett, så är det rätt skönt att vi har i stort sett allting redan. Behöver köpa nytt babyskydd. Ska köpa nappflaskor o nappar och så ska svärmor sy ett babynest.

Skötbädd ska också köpas. Men det är allt som behövs. Behöver inte ens köpa kläder, men det vill jag ju såklart köpa några ändå. Han ska ju också få sina "egna" kläder! Sen ska han få någon söt snutte också!

Har tänkt på dig! Skönt att höra att ditt sista ultraljud gick bra! Jaa vist är det mycket att köpa.. en hel lista. Ska nog också ordna ett babynest (hade inte det med tjejerna men det ser så mysigt ut för bebisen) Ullared har många bra och billig saker.. synd att man bor för långt borta..
  • Vet hur det känns
    Delilah2001 skrev 2017-02-22 20:10:20 följande:

Ni som gjort rul, vad är det som bm kollar? Vilka avvikelser kan upptäckas?

Ska på mitt på måndag och är lite orolig...

När jag gjorde kub ultraljudet i vecka 13, kollade bm på bebisen och sa att han såg fin ut och att njurarna såg bra ut mm.

Och alla kroppsdelar, hjärta och hjärna fanns uppenbart på plats.

Vad är det mer de kollar?

Dom kollade hjärta-4 kamrar och nån delare inne i hjärtat samt två kärl som ska gå till/från hjärtat. Hjärnan- halvorna, lillhjärnan mage-matsäck, urinblåsa, rygg, lårben, händer och fötter, ansikte-näsben, mun. Skallen. Sen kollade hon flödet i navelsträngen så skärmen blev blå/röd sist kollade hon könet.
  • Vet hur det känns
    narie24 skrev 2017-02-22 20:15:19 följande:

Vi behöver köpa allt! Efter andra barnet var vi säkra på att det inte skulle bli fler (men åren gick och det ändrade sig visst hehe).

Känns fortf tidigt att handla. Och man behöver ju inte ha så mkt i början. Får satsa på kläder och alla prylar från Apoteket. Men vagn måste vi köpa direkt, men har ingen koll alls. Har kollat lite på Blocket men är lite sugen ändå på att "unna" mig en ny vagn den här sista gången. Vi köpte begagnat sist.

Men nu efter ett lyckat RUL, där barnet verkade frisk, så blev jag sugen när jag gick förbi polarn och pyret. Såg en jättesöt gul dräkt...

Vet hur det känns skrev 2017-02-22 20:16:21 följande:

Dom kollade hjärta-4 kamrar och nån delare inne i hjärtat samt två kärl som ska gå till/från hjärtat. Hjärnan- halvorna, lillhjärnan mage-matsäck, urinblåsa, rygg, lårben, händer och fötter, ansikte-näsben, mun. Skallen. Sen kollade hon flödet i navelsträngen så skärmen blev blå/röd sist kollade hon könet.

Glömde skriva njurarna också
  • Vet hur det känns

Soffpotatis här med. Tränar ingenting.. funderar på vattengympa, någon som provat? Skönt? Går till och från jobbet varje dag (enkelväg 3 km) det är allt jag gör.. när det blir varmare ska jag försöka promenera mera. Har redan fått foglossning och vankar som en anka fram.

Får lite panik när jag inser att vi bokat Gotland 1-9 juli kommer jag ens kunna gå då??!! Så som jag har nu med foglossning hade jag i slutet med nr 2, dock så väger jag tyvärr samma som jag gjorde vid förlossningen med 2an. Jag har tjocknat på mig rejält senaste året. Får försöka ta tag i det efter Bebis. Viktökning på 2 kilo än så länge.. vill inte gå upp så mycket denna graviditet.

• Vet hur det känns
    Wooden skrev 2017-02-24 14:21:11 följande:

En till här som mest hänger i soffan! Eller nja, har ju en son som är 17 månader samt en hund, så kanske rör på mig en del, men tränar inte just nu! Hade kommit igång med träningen innan jag blev gravid, gick ner 7 kg under hösten. Hundpromenader får räcka som det ser ut nu.

Var på RUL imorse! Allt såg fint ut och bebisen rörde sig såå himla mycket! Har moderkakan i framvägg som jag misstänkte, så därför känner jag inte så mycket rörelser än. Tyvärr kunde vi inte utreda könet, bebisen var inte villig att visa upp sig. Så nu måste vi boka privat snarast, haha. Kontrollbehovet och nyfikenheten tar över :)

Grattis till lyckat RUL!! Jag har också moderkakan i framvägg.. känner lite lite ibland (17+4) det kommer nog igång snart. Spännande med köns UL :)
  • Vet hur det känns

Igår var vi och provade barnvagn. Herre gud va vagnar det finns!! Vi kommer köpa en ny.. begagnade är svindyra.. 5000 och då är den några år gammal.. nee lägger hellre till några tusen då för en ny.

Britax smile har vi kollat på och den känns bra. Älskar sufletten!! Helt klart den bästa jag sett vagnmässigt. Min man gillar Emmaljunga eller Crescent. Vi ska vänta till i maj/juni och köpa.

Kommer 2018 vagnar redan till sommaren??

• Vet hur det känns
    FrökenMp skrev 2017-02-25 00:22:35 följande:

En sak jag undrar över... ibland efter jag kissat kan jag få jätteont i magen. Det känns som att det spänner och drar i livmodern liksom. Vad kan det bero på? Oftast är det när jag hållt mig riktigt länge. Smärtan kan hålla i sig i flera minuter.

Har sådär ont just nu och ligger i sängen. Om jag vänder på mig från en sida till en annan så gör det ont i magen.

Sådär får jag också och på sidan precis vid höftbenet. Jag antar att det är ligementen som börjar spöka. Har även börjat få foglossning med smärta ovanför rumpan..
  • Vet hur det känns

Nu har jag köpt vagn.. under denna helg (till o med söndag) så säljer babyworld ut britax smile 2 2017 års modell sittdel/liggdelen, bilstol och bas för 6000 kr. Här i Västerås har nu Babyproffsen kampanj för samma paket 9000 kr

• Vet hur det känns
    narie24 skrev 2017-02-25 14:02:46 följande:

Gäller det även Sthlm?

Köpte genom deras hemsida. Gäller hela Sverige
Svar på tråden BF Juli 2017 ny