Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

Summerchild skrev 2017-07-21 21:13:28 följande:

När tecknar ni försäkring på era barn? Å varför lyckas inte jag via webben... existerar inte hans personnummer än?

Ring till bolaget så lägger de in :) kan va strul i början annars med person nr etc!
  • Bimbim79

Vi har Trygg-Hansa på hela familjen, aldrig varit problem, det enda de inte är bäst på "typ" är djurförsäkringar där går Folksam om! Haft dem i 9 år är supernöjd när det varit nåt!

• Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-07-22 07:20:05 följande:

Tänkte be er om råd :)

Har bf 30/7 men har blivit beviljad igångsättning pga foglossning/ischias. Var där i v 38+2 men var för omogen så fick åka hem. Har en ny tid på onsdag(39+2) som då det ska startas på så jag slapp gå hela tiden ut (enl läkaren)

Mina tidigare tjejer är födda bf+3 och bf+4 första med snitt och andra vaginalt (vaginala gick fort 5 timmar varav 3 på förlossningen)

Jag börjar bli mer och mer nervös inför igångsättning och börjar fundera på att ställa in nu på onsdag och istllet lida ut en vecka till. Är rädd att det ska hända något som tex sugklocka, snitt, livmodern brister, långdraget osv

Samtidigt är jag livrädd att vänta för länge då bebis är stor! Han går ju upp i vikt varje dag.. på en vecka så kan han gå upp mycket. I v 32 låg han +8% men jag tror att han kommer väga över 4 kg och vara runt 52 lång.. om inte mer.. skulle vara skönt att få ut han på onsdag.. men till vilket pris?!

Vad skulle du gjort? Någon med råd?

Jättesvårt att säga! Tror jag valt igångsättning, eller iaf tagit beslut efter kontroll? Du kan ju va mogen å det går lätt? Kanske startar innan onsdag. Behöver kininet vara större risk med igångsättning, vissa svarar ju jättebra på det, samtidigt en risk med ett barn som blir större o större. Du kan ju säga stopp efter kontroll alternativt åka in å få kontroll dagen innan?
  • Bimbim79

Sammandragningarna ibland rejält smärtsamma fortsätter som ett molande mantra! Tröttsamt!
    Igår blev det tokstopp i köksavloppet, å som den envisa kan själv kvinna jag är monterade jag såklart ner hela avloppet under vasken! Hjälpte inte, fick läckage o stoppet sitter längre ner såklart! En fredagskväll! :( blev så arg så jag grät! Diskmaskinen full, kan ju inte diska i badkaret liksom! Satt inkrupen i köksskåpet med min spända onda mage o meckade till kl 02. Fick inte ihop det! Ringer rörmokaren, som såklart har semester, tur man bor på liten ort alla känner alla, han dök upp som en utsänd ängel här kl 08 när han ändå skulle köpa frukost frallor, å fixade det på 15 minuter! Behöver dock beställa spolning av hela systemet men det får vänta tills vi kommer hem från BB! :) nu slipper barnvakten diska i badrummet iaf! :)

• Bimbim79
    Sladdis17 skrev 2017-07-22 11:00:19 följande:

Ni som kanske vet mer... jag har gått till smvc tidigare under graviditeten pga av min rädsla att gå sönder under förlossningen. Gjorde nämligen det med min första och vill inte vara med om det igen. Kände mig tryggare och lugnare efter det samtalet och det skrevs en förlossningsplan. Men det vi inte tog upp, som jag inte ens tänkte på, är det scenario där jag är nu, att jag gått över tiden. Över tiden = större barn = större risk för bristning.

Min fråga då... ska jag höra av mig till smvc igen för att få hjälp med att få igångsättning eller ska jag höra av mig till förlossningen direkt?

Hade ringt förlossningen i första hand, vill de inte lyssna hade jag ringt till smvc, för remiss eller rekommendation. Har du gjort tul? Alla barn blir ju inte giganter bara för man går över? Kan faktiskt vara så att ett större barn är lättare att föda än ett för litet. De orkar hjälpa till själva lite mer. Men om du är orolig ska du ringa o kolla med dem, de kanske kan göra ett extra tul så man vet?
  • Bimbim79
    Gameofthrones123 skrev 2017-07-22 15:39:41 följande:

Den 19e kom äntligen vår prins :D i 40+6 precis som storasyster. Kortast i klanen med sina 49 cm och en vikt på 3815! kort och knubbig :D

Tog drygt 4 timmar ifrån att vi kom in men latensfasen började redan den 17e, alltid långa latensfaser för mig av någon anledning. Inga komplikationer med bebis i samband med förlossningen den här gången iaf så det känns jätteskönt men moderkakan ville ej släppa på mig vilket resulterade i operation strax efter födseln och en blodförlust på drygt 2 liter.. det var läskigt men det gick ju bra ändå!

Slänger in en bild på min prins :)

Grattis till prinsen å va skönt att det gick bra! Hunnit vila lite med förstår jag! Jag kommer nog va fullständigt utloggad från när fb, fl sålänge jag är på BB iaf! Gillar att vara lite i den bubblan som det innebär där inne! :)
  • Bimbim79
    Treansresa skrev 2017-07-22 21:39:39 följande:
    Vad jobbigt att ni är på sjukhuset fortfarande:( förstår att du längtar hem. Man vill inte ligga där. Hur ligger värdet nu?

Vi kämpar också på med gulsoten men mestadels hemifrån som tur är. Har solat en omgång för 2 veckor sedan och nu är det troligen dags på måndag igen om inte värdet sjunkit. Är dock glad att vi fått vara lite hemma imellan
    Båda mina yngsta va "lite gula" inga höga värden som krävde solning på plats. Ena född i sept den andra i dec, men fick rådet att ha dem vid fönstret/ dagsljus! Tog några dagar så försvann det gula helt. Men klart sol och dags ljus andra halvan av året är mildare än nu, men i skuggan kan man ju vara? Sen vet jag inte hur effektivt det är om de har högre värden men det kan knappast skada. :)
  • Bimbim79
    Honeyb skrev 2017-07-23 09:16:19 följande:

Igår kl 19:52 föddes vår dotter med en vikt på 3330g och 48 cm :) född bf +3

Grattis till lilla prinsessan!
  • Bimbim79
    Leeandra skrev 2017-07-23 11:47:58 följande:
    Jag tycker det är lite roligt, speciellt som alla mina barn ( förutom mina tvillingar förstås ) har olika stjärntecken. Alla bebisar i den här tråden blir också födda i tuppens år med eld som element enligt den kinesiska almenackan, . Orädda och fåfänga små barn kan vi vänta oss, .
    Kan ju bli spännande, både jag och maken är lejon, urtypiska, så heta diskussioner här kan bli rätt högljudda ;) får se hur mycket lejon personlighet denna lillkillen får :)

Idag kommer mina 2 som varit hos Pappa en vecka, eller 6 dagar. Har nu över sommaren inte direkt fasta veckor och försöker vara flexibla, även om bytes dag är samma sen kommer de lite extra då å då mest för att de inte ska falla ur rutinerna. Blir så jobbigt för dem om de aldrig vet när de ska hit eller dit. Han har ingen semester detta året, samt hans sambo genomgår cellgiftsbehandling, vi vet inte när vi behöver åka till förlossningen så det är så skönt när vi kan hjälpa varandra och att umgänge vv fungerar så bra.
  • Bimbim79
    FannyFelicia skrev 2017-07-24 07:59:48 följande:

Skönt att ha fattat sitt beslut! Bra gjort ????

Jag väntar ännu! Bf+4 tror jag nu. Var beräknad 19 juli så kan bli en augustibebis tom om det inte händer nåt.

Bebben har börjat klämma på nån nerv så känner av att det strålar ut i ben och benet viker sig ibland. En del sammandragningar men inga onda.

Känns som jag kommer gå full tid denna grav med, sattes igång bf+15 Och födde bf+16 förra barnet.

Men nu är jag lite mer redo. Bm bedömt tappen vara 1 cm kort och är öppen 3-4cm. UL bokat på torsdag för att kolla fostervatten, rutin visst. Så det är ooooooerhört spännande! Men absolut nedräkning. Max 10 dagar, det är ju helt surrealistiskt! Hahaha

Samma nerv som min trycker på och gjort i ett par veckor, både barn o make blir oroliga varje gång, måste ju liksom knäa till och vika mig lite lägga vikten på vänster för att hålla balansen när det händer. Kommit på att gå lite bredbent undviker det :) ser lite kul ut!

BF idag enligt rul! Trött pga dålig sömn, sammandragningar mensvärk hela nätterna, nu har det börjat bli samma på fm, hjälper inte att vila bort det heller. Har tid hos bm på fredag, hoppas jag slipper den tiden och jag ligger på BB och är klar då! Men vi får se. Har ju inte samma pappa, 4:e barnet med 3:e pappan. Och är 9 år sedan jag födde barn sist. Kan inte ens komma ihåg "hur det ska kännas när det är på gång" kanske tur man glömt dock ;)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny