-
Känner igen det där, mina flickor är födda 14 och 15 december, fick åka in på hennes kalas ;) hade bara hans familj hemma o farmor som ändå skulle vara barnvakt så alla åt tårta öppnade paket å lekte med kusinerna. Å jag stod vid diskbänken å flåsade ;) lyckades iaf dra ut på det över midnatt så de fick varsin dag. Men vad gör man, när bebis vill ut vill den ut :)Vet hur det känns skrev 2017-07-29 23:23:55 följande:Förstår det!! :) Har en dotter här hemma som fyller år den 1 augusti så hon är orolig att hon ska få dela födelsedagen med sin lillebror.. men men man kan ju inte bestämma :)
-
Samma, molvärk ibland ökar det intevallvis men sen återgår det till tryck nedåt mol/mensvärk. Magen stenhård den mesta tiden. Men de symtomen har ja haft i några veckor tycker jag! Magen är körig, svårt att ligga bekvämt. Katten uppskattar iaf både mage å att matte är still, bästa hyllan att sova på ;)Vet hur det känns skrev 2017-07-30 12:10:49 följande:Jag hoppas jag klarar det samma :) idag har jag konstant mensvärk.. liksom molar hela tiden.. hoppas det snart startar.. hur går det för dig? Inga känningar?
-
Underbart! Då är det snart pågång!Vet hur det känns skrev 2017-07-30 17:38:03 följande:
Förväntansfull här.. är öppen 4 cm med 1 cm kvar av tappen.. man känner fosterhinnan precis vid öppningen. Nu startar det nog inatt eller imorgon natt.. tror inte jag går så länge till nu
Min tapp har ca 1 cm kvar, öppen 3 när jag va inne i veckan å trodde det startat, men den inre är fortfarande sluten? Visste typ inte ens att det gick?! Men kan ha å göra med koniseringen och ärrbildning där säger bm. Förhoppningsvis händer det väl nåt mer nu med alla förvärkar samt att de va där o rotade runt, men lär inte vilja åka in i första taget, vill inte bli hemskickad igen :( -
Haha ja förarbetet är ju liksom gjort ;) vet jag gick öppen 4 cm med yngsta tösen ca en vecka. Åkte in å de gjorde en svepning, ingen smärta alls, hade kalas hemma, sen drog det ju klart igång vid 21, va öppen 6 när jag kom in med Eda är hon född 01.30. 2 kryst så vart hon ute, inte en spricka. Förhoppningsvis föder jag lite stiligare denna gången, låg på rygg o skulle upp (vill inte föda på rygg) men hon gled ut när jag stod på fötter och händer, typ i brygga ;) tur vi va i sängen!Vet hur det känns skrev 2017-07-30 19:55:19 följande:Åååh jag som blev överlycklig och verkligen trodde att nu borde det väll starta.. men du är ju levande bevis på att man kan gå såhär i x antal dag.. men det positiva är att vi förhoppningsvis får snabb förlossning.. vi har ju endå öppnat oss 3-4 cm.. alltid något :)
Har inget hänt till 3:e skulle jag ringa å få en tid den 4:e för kontroll vet inte om de sätter igång då men det vore ju skönt så jag slipper gå över nästa helg med! Men känns ju som 100 år dit! -
Vaknade av värkar, har inte börjat klocka än, är ju så trött på dessa falsklarm. Men de gör rejält ont när de kommer. Ska avvakta 10 minuter, har tagit 2 alvedon, vågar inte gå in i duschen om det inte lugnar sig utan att väcka maken. Kan det få vara min tur nu?
Ljust rosa på pappret när jag var på toa, och emellan känns ingenting! -
Passar på att vila, är ganska långt emellan men magen jobbar på, alvedonen tog udden av det värsta, men ska försöka vila, ta ett varmt bad o strosa runt så länge det går hemma. Öppnades fortare i badet med sonen så får ta dagen som den kommer. Kan ju ta en stund detta :)
-
Har lyckats sova några timmar. Men 10-12 minuter emellan värkarna som nu även molar i ländryggen. Fortfarande ljusrosa flytningar, men varken ger sig eller kommer igång ordentligt. Detta är ju så långdraget så antagligen vänjer jag mig vid smärtan efterhand, är ju rätt skönt så man slipper den akuta smärtan direkt.
-
Grattis! Häftigt med hemförlossning, själv vill jag hinna in men är imponerad av er som vågar stanna hemma :)Leeandra skrev 2017-07-31 16:43:24 följande:
Här tittade en liten dotter ut vid 11-tiden. Efter en vecka med förvärkar och lossnande slempropp satte det ordentlig fart imorse och hon var född efter 4 h. Fick ringa hem mannen från jobbet och han Hanna ta hemma en halvtimme innan hon föddes . Tur vi hade planerat en hemfödsel för vi hade aldrig hunnit in i tid. Nu tar vi det lugnt, ammar och gosar.
På håret en julibebis iaf, .
-
Är rädd för det där poff supersnabbt, vill gärna hinna in till förlossningen. Men det löser väl sig :) vaggar runt i trädgården å äter isglass :) fått dille på calioppo Cola. Jag som skytt allt sött som pesten sista veckorna ;)Vet hur det känns skrev 2017-07-31 15:20:55 följande:Men det är ju helt klart på gång nu.. det rosa kommer ju för att du öppnar dig mer.. bra att du försöker vila så du orkar.. seg start men snart så säger det poff så går allt super snabbt!! Lycka till nu
-
Nja ca 30 minuter in tar det. Första tog 32 timmar andra ca 5 så visst finns viss risk. (Vaginala då, första barnet akut snitt) men 9 år sedan sista så lever på att jag är " ny igen" ;)Vet hur det känns skrev 2017-07-31 19:06:04 följande:Åå calippo cola låter gott! Har du nära in till förlossningen? Själv har jag ca 15 min så är inte så jätte nervös över att inte hinna in. Barnmorskan har dock sagt att jag bör åka snabbt in när jag känner att det är på gång eftersom förra barnets förlossning gick jätte snabbt. Det löser sig :)