Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

Vet hur det känns skrev 2017-07-31 21:48:00 följande:

Jag börjar undra om det är något på gång här.. har regelbundna värkar.. känns som mensvärk i smärta.. tryck neråt.. dom varar i ca 30-40 sek kommer ca 10-15 min imellan.. haft så ett tag nu.. spännande att se vad som händer. Typiskt att det blir idag.. dottern fyller år imorgon. Men men det kanske lägger av snart :)

Vi går visst med samma du å jag! :) måste ju vara på gång för oss båda nu tycker jag! Har grillat ätit, tagit ett bad, men det fortsätter likadant oavsett om jag rör mig eller är still.
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-08-01 03:26:47 följande:

Vilket skit.. låg med värkar fram till 02:30-03:00 vilket skit!! Allt har dött... Inte ens en enda liten värk.. går och lägger mig o sover nu.. vaknar väll upp som törnrosa imorgon.

Hoppas det går bättre för dig bimbim79

Nä samma visa här, molar och kommer en å annan värk men har vant mig! Tyvärr håller sovrummet 100 grader så går ju inte sova ändå! Fortsatt slemmiga blodiga flytningar, allt är ömt o obekvämt! Igenomtäppt så får väl sitta i en fåtölj inatt ;)
  • Bimbim79
    FannyFelicia skrev 2017-08-01 10:11:14 följande:

Långsamt framåt.

Fått rum, haft värkar ett dygn och öppen 4-5 cm.

Hade hoppats på mer men nu ska de ta hål på hinnorna snart. Är ju i v 41+5 så liksom inget att vänta på tyckte de och jag håller med. ????

Skönt med en plan. Känner annars att det hade varit lika bra vara hemma ochvta värkar men jobbigt om det blir en till natt som avbryter sömnen var 7-8 minut...

Hålet tummarna det kommer igång för er nu!

Heja, absolut inget att vänta på, trådens första augusti bebis :)
  • Bimbim79
    FannyFelicia skrev 2017-08-01 16:32:53 följande:

Haha alltså det är ju så roligt att föda barn.

Värkarna avtog så hinnorna togs.

Klockan 11 värkstimulerande dropp + lustgas.

Satt på boll, pratade, käkade godis och andades genom värkar som kom varannan minut. Intensivt men har ju längtat efter detta! Fokuserade på vilan emellan, kort men ljuv!

Bytte till att ligga på sidan 12.25.

Pang tjong drog det igång. Ut kommer en liten Bob på 50 cm och 3750gr. 12.37! Det är ju verkligen så skumt att känna en liten kropp. Försökte påminna mig om att det som gjorde ont betydde ett steg närmare bebis.

Lyssnade så bra det gick på barnmorskan som så hur jag skulle andas.

Inte en skråma, haha är lite euforisk.

Tar en natt på bb-hotell. Imorgon ska vi träffa storasyster!

Grattis!!! Å vilken härlig förlossning du verkar har haft. Njut, äntligen kom han :)
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-08-01 17:39:29 följande:
    Då var det bara vi två kvar i tråden.. eller? Här är det helt dött.. manen tror att bebis kommer den 4... Just nu börjar jag ångra att jag inte tog min igångsättningstid jag fått :/ då hade bebis varit en vecka nu.. men men.. det bästa är ju naturligt..

Hur går det för dig?
    Fortsätter likadant, lite rosa flytningar då å då efter jag haft värkar nån period, har mycket sammandragningar och värkar men gör inte ont längre? Risken är ju man vant sig å så blir det akut fullt öppen super snabb förlossning? Har inte bebis kommit t 3:e skulle jag ringa för bedömning o tid den 4:e så nu är det ju inte mycket kvar oavsett! Men bland de sista i tråden hade jag ju inte tänkt mig ;)
  • Bimbim79

Har samma tryck nedåt, magen blir ... Ännu hårdare trodde inte ens det va möjligt, känner ju av värk känslan men ingen smärta alls. Suck! Känns som det blir långdraget för oss ;)

• Bimbim79

Helt klart min längsta graviditet Ever! Alla de andra kom ju 38+1-5
    Har fått mer känningar igen, men håller sig på 8 minuter emellan, gör inte direkt ont men känner att det är mer tryck i dem.
    Kattungen här hemma är för söt, hon busar med alla å sover gärna på folk, men när jag sätter mig o har rejäla känningar försvinner buset så ska hon ligga högst upp på toppen av magen som en liten sjal.
    Hon vet nog mer än vi tror. Hade en tik när jag väntade sonen, hon va världens lugnaste men den kvällen hon inte ville ut å gå utan försökte släpa hem mig så gick vattnet 30 minuter efter kisspromenaden. Hon måste tyckt matte va dum i huvudet som inte höll sig i lyan när hon skulle valpa ;)

• Bimbim79
    Lady K skrev 2017-08-02 09:21:23 följande:
    Ja, nog är de kloka djuren! Vilken gullig historia! Hur går det för dig nu på morgonen? Fortfarande mer tryck i värkarna?
    Somnade ett par timmar, vaknade och hade ont, men svårt att avgöra om de gör ondare trycker mer nu än inatt! Har bara sovit 2-3 timmar och sover inte speciellt bra heller. Alvedon hjälper inte men det blir inte tätare eller intensivare! Jaja har han inte kommit idag skulle jag ringa in imorgon så får vimse vad de säger. Nåt lär ju hänt med tanke på blodblandade flytningarna iaf. Hoppas de inte avvaktar till efter helgen. Sova 2-3 timmar i stöten i en vecka gör inte direkt underverk för ork och humör.
  • Bimbim79

41+1 idag! Verkar inte som plutten har några planer på att komma spontant, vore ju ironiskt att han kommer inatt nu när jag gett upp och är inställd på att ringa in å bli igångsatt. Men naturlig start är ju alltid det bästa, fast jag lär ju inte vara mindre öppen nu än förra veckan iaf så håller tummarna för att eventuell igångsättning går smidigt :)

• Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-08-02 18:22:14 följande:
    Jag håller tummarna för oss båda.. jag ska ringa in 41+0 och få tid. Är så jävla less på det här nu! Läste att om man väntar pojke så stannar dom gärna nån dag extra i magen.. (har två tjejer sen tidigare som kom i tid) jäkla skit unge att inte komma.. längtar ju så sjukt mycket efter bebis nu!!

Håller tummarna för naturlig start inatt!! Annars att igångsättning går snabbt och bra. Blir det imorgon du sätta igång eller fre?
    Jag skulle ringa imorgon, å då får jag väl veta om de har tid med mig imorgon eller på fredag, då för bedömning? Vad det nu innebär? Känns ju som om de har tid och plats så kör de, är det fullt så bestämmer de att bedömningen ser bra ut så tar vi efter helgen? Har ju inte en aning om hur detta går till! De andra har ju kommit snällt när de ska, bara denna lilla envisa busen som jäklas med mamma ;)
    Mogen, mjuk klar öppen osv va jag ju för en vecka sedan? Borde ju bara va att köra imorgon eller fredag tycker jag! Känns ju sådär att bli hemskickad på fredag för att avvakta? Blir ju v 43 på tisdag, kan ju knappast va bra?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny