Inlägg från: Meowt |Visa alla inlägg
  • Meowt

BF Juli 2017 ny

Vet hur det känns skrev 2017-04-26 12:00:32 följande:
    Hur gick uppkörningen??
    Det gick verkligen inte bra tyvärr :(
    Misslyckades rätt så rejält men tror att det var nerverna. Det var en sak som gick fel först och sen gick det liksom neråt.
    Grät typ hela eftermiddagen igår och har väl börjat återhämta mig lite. Sen har jag haft en tuff dag på jobbet idag plus är ju inte direkt stabil som gravid :). Känner mig rätt så sämst faktiskt.
    Har ny tid om en månad så hoppas på att det går bättre då, annars får jag ta det efter bebis även om innan är att föredra, men klarar jag inte det innan slutet på juni så måste jag göra om teorin. Finns knappt några tider heller.

På tal om jobbet så har jag en kollega som är lite osmidig (har nämnt henne här förut). Idag påpekade hon hur stor jag blivit samt så frågade hon hur mycket jag har gått upp (!!)
    Verkligen HELT fel dag och vikten är dessutom ett väldigt känsligt ämne.

Är rätt så redo för helg nu.
  • Meowt

Sen när jag satt på bussen hem så berättade en kollega om en annan gravidrelaterad hemskhet och jag önskar verkligen att jag inte fått reda på det för nu går orostankarna på högvarv.

Är så evigt tacksam att jag har min fina man, han är verkligen en klippa i allt. <3

• Meowt
    Delilah2001 skrev 2017-04-26 16:47:55 följande:
    Vad tråkigt! Vet hur det känns. Jag misslyckades med mina två första uppkörningar, och fick ta om teorin för den hann gå ut. Usch, ville bara ge upp. Men till slut så!

Jag har också fått höra att jag är stor, om det är någon närstående som säger det så tar jag inte illa upp, men när någon ytlig bekant eller någon på jobbet säger: "oj vad stor du är! Är det verkligen två och en halv månad kvar!!??? " Då känns det lite sådär...
    Vad skönt att det gick tillslut!
    Det är så störigt att man vet att man kan men så blir man extremt nervös när man vet att de är så hårda i sin bedömning.

Eller hur! Folk tänker inte riktigt.
  • Meowt
    KaffeOchHybris skrev 2017-04-26 17:18:19 följande:
    Trist :( Jag körde upp typ 4 gånger innan jag lyckades. Varje gång tyckte läraren på körskolan att jag var redo, men nerverna ställde till det. 

Nu har jag haft körkort i över 7 år, men är däremot väldigt rädd för att köra, trots att vi har bil. Tycker trafik är läskigt och blir rädd för att göra fel. Nu försöker jag ändra på det genom att köra mer och öva upp självförtroendet - det är ju en stor fördel (i alla fall i mitt liv) att kunna köra självständigt, speciellt när det finns barn med i bilden.
    Det är rätt vanligt att man inte klarar det på första, men det är så himla dyrt att göra om.
    Nerverna kan man inte styra riktigt.

Det är läskigt, speciellt när det finns andra som kör som galningar. Hade man vetat att alla skötte sig någorlunda med reglerna så hade det kanske varit lättare.
  • Meowt

Haha! Önskar verkligen att jag vågade säga nåt sånt också! Bra att hon blev tyst sen :)

• Meowt

Jag hade nog också väntat med att resa, men jag har aldrig varit så gravid förut så det är svårt att säga :)
    Men smart att boka fullflexbiljetter! Så kan du ju känna när det närmar sig.

• Meowt
    Treansresa skrev 2017-04-30 23:06:44 följande:

Jag har sån lust att krypa ner här! Haha. Var tvungen att pröva bädda för att se vad ja ska beställa för färg på spjälsängsskyddet. Vad tycker ni vitt eller grått?

Mysigt!

Jag hade nog valt vitt, funkar ju med fler färger än grått om man vill ha andra sängkläder. :)
  • Meowt

Jag har funderat på en sak. Jag minns inte om jag haft vattkoppor, min mamma tror inte att jag har haft det men hon vet inte. Är det en sak jag borde ta upp med min BM? Kan det bli fara för bebis OM jag skulle få det nu?

• Meowt
    sobrio88 skrev 2017-05-01 19:31:55 följande:
    Det är väl att du för inte över din immunitet till bebisen (eftersom du inte har nån). Vet inte om dom kan göra något men du kan väl nämna det iaf. Vet nån som har fått typ när bebisen var en månad gammal (bebisen blev också smittad) och då var mamman den som måddr sämst av det.
    Hm okej, ja jag tar nog upp det iallafall och ser vad hon säger.
    Har hört att man som vuxen blir väldigt dålig om man får det, verkar stämma då ju.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny