BF Juli 2017 ny
BF 28 Juli men föddes 18 Maj.
BF 28 Juli men föddes 18 Maj.
18 dagar kvar för mig. :D Men jag känner att jag kommer nog gå över tiden... har bara den känslan. Men det är nästan bättre än att barnet kommer för tidigt, har fortfarande en del som det vore smidigt om jag kunde få färdigt på jobbet innan det är dags. Jag är ledig fr.om. midsommar och då hade jag hoppats på att tvätta och laga lite matlådor, lite sista förberedelser. Och ta det lite lugnt förstås!
Känns nästan fel att erkänna men jag skulle nog inte märka om barnet rörde sig mindre. Har alltid varit en person som inte är så medveten om känslor i kroppen när jag är fokuserad på annat, brukade t.ex. kunna jobba 8 timmar i streck utan att känna mig kissnödig osv. Har blivit så van vid rörelserna nu att jag först märker av dem på riktigt när jag tar det lugnt och stannar upp lite. Men så fort jag börjar tänka på "när kände jag bebisen senast egentligen?" så dröjer det inte mer än ett par minuter innan jag känner av en spark eller så. Så det är ju skönt.
Jag har följt tråden sedan start men inte skrivit någonting. Hade Bf 11/7 men igår 13/6 (v35+6) tittade våran tös ut ??
Allting gick bra och hon är stor för att vara född 35+6. Behöver dock lite hjälp med maten och så nu i början bara
Tack för era peppande ord!
Är fortfarande kvar och kommer få sova kvar på BB. Förvärkar som kommer med 2-3 minuter mellan men är inte tillräckligt starka för att vara helt pågång. En bebis som blev stressad av dom men nu verkar den vara lugnare.
Livmodertappen är 3 cm men är öppen två cm. Huvudet är riktigt långt nere men ej fixerat.
Nu funderar dom på om dom ska stoppa upp det eller inte med brikanyl då jag bara är i 34+6. Gärna två veckor till vill vi har den inne.
Nu har stora tjejen haft sin första skolavslutning. Vilken grej när barnen blir så stora! Skötte sig jättebra! Härligt väder och skolavslutningen avrundades med tårtbuffé! :P
Nu är vi redo för att liten ska komma så hoppas saker och ting händer här snart. Är inte riktigt skapt för att vara gravid tror jag :D
Då har vi vart inne på mvc igen. Allt såg okej ut, bara blodtrycket som va lite högre så ska in på måndag igen och kolla så det inte sticker iväg :) järnet hade gått upp fantastiskt bra med så slipper dessa hemska tabletter nu :D hade gått från 103-136 på 4a veckor och en tablett om dagen.
Lilltjejen ligger troligtvis fortfarande i säte, så det ska bm kolla på måndag igen, misstänker hon fortfarande säte då så blir det en tid hos smvc och kolla med ul, och om det konstateras säte då så blir det vändningsförsök och sedan får vi ta det därifrån. Om det inte lyckas så blir det planerat snitt.
Lite sent svar kanske, men dagarna bara springer iväg här på Neonatalen...
Jag åkte in på kontroll för att jag inte kände så mycket fosterrörelser, mest för att lugna mig själv, trodde egentligen inte det var någon fara.
Alltid på ul så har han varit jättelivlig fast jag inte har känt speciellt mycket så först tänkte jag inte åka in, men min magkänsla sa mig väl att det var något som inte var bra.
Han var jättelivlig på UL nu oxå men så gjorde dom CTG och upptäckte att han ibland fick väldiga dippar i hjärtrytmen så jag lades in och fick ligga på ctg- bevakning i ca 1,5 dygn, till slut upptäckte dom att han fick dessa dippar precis efter att jag haft små sammandragningar så då beslutades det att han skulle plockas ut, det blev akut snitt. Då visste dom inte vad dipparna berodde på, bara att han skulle må bättre om han kom ut.
Bara några timmar efter snittet upptäcktes det att han hade luft i bukhålan som berodde på hål någonstans i tarmen, han hade sjukdomen NEC och fick genomgå en operation, 9 cm av tunntarmen togs bort. Så antagligen berodde hjärtdipparna på detta.
Jag är så glad att jag lyssnade på min magkänsla och åkte in, och att dom upptäckte sjukdomen så snabbt!
Imorgon får vi fira Joels första månad på Neo!
Nu får du försöka vila treansresa, inte anstränga dig för hårt.
Narie24 klart att man börjar bli nervös, det känns att de närmar sig nu. För mig va de ju exakt 7 år sen sist och man har ju både hunnit glömma massor och förvrängt massor :D
Jobbade min sista dag idag på jobbet och nu på kvällen gick slemproppen. Tror att de mesta kom ut, men känner inte speciellt mycket i övrigt, liiiite mensvärk och liiiite ont i svanken. Haft någon sammandragning under dagen. Lite små nervöst men samtidigt spännande! Vet ju att det kan ta tid även fast proppen gått men man får ju en gnutta hopp :) v 37+0 imorn så känns som att det är helt okej om hon väljer att komma nu. Däremot lite nervös för att hon eventuellt ligger i säte och inte är fixerad.
Jag har än sålänge inga problem av de, gör varken ont eller nåt sånt, och har nog inga inre....men jag känner att de är stora utvändigt. Hela underlivet känns just nu svullet och stort av allt tryck, så kanske inte så konstigt...
Tycker det känns lite genant att barnmorskorna ska behöva se detta, men antar att de sett värre...
Skönt att läsa att fler är nervösa för förlossningen. Igår va det exakt 7 år sedan jag födde yngsta sonen, så det är ju ett tag sedan...är så galet nervös så det liknar ingenting. Är inte alls redo för smärtan, vill inte!!! Försöker klura ut nåt sätt att slippa få ont...haha...nysa ut honom? Det går ju kanske fort... nä, det finns ju ingen återvändo nu..på måndag smäller det.
Hihi...ja, det kanske är som att cykla..hoppas det...
Kan inte förstå att det är sista (förhoppningsvis) dagen med denna mage..imon förvandlas den till en degmage!!! Då kommer man inte vara lika glad i att bära taighta kläder, haha