narie24 skrev 2017-02-20 17:31:07 följande:
Hej!
VIid mina förra graviditeter har jag inte känt rörelser förrän vid RUL. Den här gången har jag känt i flera veckor. Tänk vad olika det kan vara. Minns att jag oroade log mkt för att jag inte kände ngt med första, kände mig helt ogravid. Både med ettan o tcåan hade jag moderkakan i framvägg. Gissar att den är i bakvägg den här gången då jag känt allt så mkt tydligare.
Ngn mer som tycker att rörelserna känns så långt ner? För mig kan det nästan gör Sony när den lever om. Känns som den gräver runt långt nere i livmodern. Igår kväll fick jag jätteont. Sprint att jag blev orolig. Men det lättade så jag gissar att det är ok. Eller kanske urinvägs på gång?
Ngn som haft urinvägs och kan berätta hur det kändes? Tycker att det liksom trycker på nedåt.
Har haft uvi tidigare graviditeter, 2 tysta, kändes inte nåt alls men upptäcktes på rutinkontroller. Men grabben hade jag uvi men kändes mer som extrem foglossning, som blygdbenet höll på att slitas itu. Har jättelätt för att få uvi har haft runt 100 st i mitt liv. Märkligast är symtomen när jag är gravid. Kan kännas allt från inget till att bäckenet går av. Tar faktiskt en sticka då å då på jobbet, för att veta om det är vanliga fogkänningar eller uvi. Har även svängt inom Mvc å lämnat urinprov när jag varit osäker. De tar ju snabbt en sticka på 1 minut, skickar för odling om den är positiv å hör av sig om det skulle vara nåt.
Min lille buffar, slår kullerbyttor sträcker på sig så magen blir stenhård. Märker han blivit starkare bara sista veckan :) rul imorgon, ska bli så spännande!