Inlägg från: Any80 |Visa alla inlägg
  • Any80

BF Juli 2017 ny

Delilah2001 skrev 2017-06-15 12:30:36 följande:

Tycker mig se sådana där panda kuddar överallt. Är det något att ha?

De ska vara bra ergonomisk och förebygga platt huvud och minimera kvävningsrisken.

Men samtidigt, hur vanligt är det att en bebis kvävs av sin kudde egentligen.

Står lite i valet och kvalet om man ska köpa en sådan eller en vanlig kudde?

Jag har köpt panda kudde , med dom andra två barn använde jag vanlig kudde, tänkte testa nu denna :)
  • Any80
    Delilah2001 skrev 2017-06-15 12:42:37 följande:

Den verkar väldigt smidig att ha i vagnen och babynestet i och med att den är liten...

Var på Ikea igår och kollade på vanlig kudde till spjälsängen, det stod att den skulle användas från 12 månader! Hmm..

Egentligen bebisar ska inte ha nån kudde alls när dom e nyfödda, panda kudde är bra mest för att forma huvudet ,
  • Any80
    Treansresa skrev 2017-06-15 13:04:30 följande:

Jag är äntligen hemma igen! Bebisen är i magen där den hör hemma ett tag till. Dagens läkare vart arg för att läkaren inatt gett brikanyl. Jag är dock glad att bebisen stannar kvar. Om 2 veckor kan den få komma!

Så bra att du e hemma. Kram <3
  • Any80
    Preet90 skrev 2017-06-15 14:08:12 följande:

Ja, jag läste också att man kan ha förväkar i flera veckor.

Jag somnade väldigt sent men har sovit bra. Kissade imorse och då kom det mycket slem på pappret igen. Är osäker på om det är flytning eller en del av slemproppen. Annars mår jag bra , är väldigt nervös för förlossningen.

Jag förstår att du är nervös , eftersom det är ditt första barn, men en sak ska du veta det är det finaste momenten i livet när dom lägger bebis på brösten, tänk så, smärta kommer du att glömma direkt :)
  • Any80
    Preet90 skrev 2017-06-16 02:47:55 följande:

Jag ringde också förlossningen idag och bm var noga med att säga att de inte stoppar om bebisen skulle vilja komma ut nu.

Vilken vecka var du nu i ?
  • Any80
    Treansresa skrev 2017-06-16 15:36:08 följande:

Nu började min slemmis släppa! Har börjat få sammandragningar igen också! Måste erkänna att det är lite spännande. Även fast jag vill att bebisen ska stanna till juli. Och att det inte är nå garantier att den kommer innan bf endå.

Är nog dags att packa förlossningsväskan! Bättre att han den ifall att

:)) vilken vecka är du i? Händer mycket nu
  • Any80
    Treansresa skrev 2017-06-16 15:42:59 följande:

35+1 idag bara

Just det du och jag har samma fl dag, jag har också sammandragningar och förvärkar men vilar väldigt mycket , vill att bebisen stannar minst 2 veckor till.
  • Any80
    Treansresa skrev 2017-06-16 16:02:44 följande:

Så känner jag med. Har fått mina i 37+ och det är lagomt. Tänker dock inte stoppa upp detta utan när de sätter igång så får den komma och hoppas den är redo.Så har jag tänkt men vet inte vad jag ska packa! Ändå har jag gjort detta två gånger. Man glömmer fort! Får googla runt lite

Har du värkar?
  • Any80
    Treansresa skrev 2017-06-16 15:36:08 följande:

Nu började min slemmis släppa! Har börjat få sammandragningar igen också! Måste erkänna att det är lite spännande. Även fast jag vill att bebisen ska stanna till juli. Och att det inte är nå garantier att den kommer innan bf endå.

Är nog dags att packa förlossningsväskan! Bättre att han den ifall att

Hur mår du? Värkar?
  • Any80
    Treansresa skrev 2017-06-17 20:28:00 följande:

Jag mår bra. Inga tecken mer än mera blod. Jag har dock bosatt mig i sängen så mycket som möjligt och tar det riktigt lugnt. Vill inte ha ut den ännu som sagt:)

Det är det bästa att vila så mycket det går, har du ringt fl angående blod? Kram
Svar på tråden BF Juli 2017 ny