-
Skönt att jag inte är ensamLeyasMamma skrev 2017-07-02 20:24:03 följande:Jag får också bara sammandragningar när jag grejar och är igång, men så fort jag vilar så försvinner dom....
-
Woho! Grattis!! Va skönt.Treansresa skrev 2017-07-03 00:39:01 följande:
2229 kom en underbar liten pojke ut! Moderkakan hade ett svart hörn=kantsläpp så tur jag stod på mig:)
-
Åhh va glad jag blir för din skull! Grattis Låter helt underbart.Preet90 skrev 2017-07-03 03:12:32 följande:
#104 Idag 03:04
Jag hade en drömförlossning. Somnade vid 5 på morgonen och kände då inga värkar alls. Sov väldigt bra till 15 och vaknade som vanligt och gick på toa. Precis när jag börjat kissa så går mitt vatten och jag får en sjukt stark värk direkt. Ropar på min man och ber om mer toapapper för det rinner vatten och är blodblandat. Jag får jätte ont i ca 10min och ringer förlossningen och säger att jag tror att mitt vatten har gått och jag har jätte ont. De ber mig komma in för kontroll, exakt då försvinner värken och jag hinner få i mig lite mat. Ska precis dricka kaffe när andra värken kommer. Ber min man åka in för kontroll då jag inte tror att det är på g. byter om och kissar och hinner få 3 värkar under tiden. Säger att vi borde ta med oss bb väskan, har värkar i bilen. Blir undersökt av en bm kl 16 och hon säger att jag är öppen 8cm. Jag blev så sjukt förvånad, hade verkligen inte förväntat mig det. Fattar inte hur jag öppnade mig 8cm på typ 50min. Säger att jag vill ha epidural och när nästa värk kommer känner jag hur hela kroppen vill krysta. Då säger bm nu är du helt öppen. Jag tar enbart lustgas och får krysta i ca 50 min och sen kommer vår lilla son ut, aldrig sett något sötare. Vi mår bra och ligger på bb och myser. Han föddes i vecka 37+2 :)
-
Det där känns inte OK. Tycker verkligen hon gick över en gräns! Förstår att du blev arg.. Jag hade blivit vansinnig om någon gjort så.acinnaleh skrev 2017-07-04 21:33:42 följande:
Sociala medier, usch så besviken jag är över vissa saker i samband med och efter Moas födsel.
För att stilla alla blivande far och morföräldrars oro inför snittet så hörde Peter av sig när vi låg på postop. Framförallt pga att vi fick en väldigt sen snittid. När vi kom från postop hade makens mamma redan skrivit grattis osv på våra facebookväggar... svalde irritationen och sa inte vad jag tyckte men var väldigt besviken över att inte få komma med nyheten först. Kände oss tvingade att lägga upp bild och egen nyhet tidigare än jag ville.
Tre dagar senare skickar maken tydligen en bild och namn på barnet till sin mamma. Jag hittar foto jag inte sett och information om vad vår dotter heter på Facebook. Det var droppen. Uttryckte tydligt på min egen vägg utan att orka ut någon att jag vill få välja själv vilka bilder dom finns på vår nyfödda dotter på Facebook. Hon tyckte därefter jävligt synd om sig själv en hel dag på Facebook och inget av makens syskon på den sidan eller hon själv har gillat varken vår nyhet om namn eller bilder sen dess. Det fördröjde vår spridning av namn till med ca 36h och spridningen skedde helt utan glädje. Fy faan säger jag för henne och vad hon gjort. Kan tillägga att vår 9-åring har svårt att hålla isär vem som är farmor och vem som är bonusfarmor då den senare är bra mkt mer involverad i vårt liv och hör av sig till/träffar vår son mkt oftare.
Nu har jag gnällt! Jag är iaf gärna med i en fortsättningstråd.
Jag använder nästan bara min FB i arbetet så dom flesta som jag känner är vana att jag inte hänger där så tror att det är därför ingen frågat om jag fött än. Har iofs 11 dagar kvar men tror inte dom flesta vet om det bara dom närmaste.
Vi gick inte ens ut med att vi är gravida på FB eftersom vi båda använder det så sällan.
Blir intressant att se om vi går över tiden och om folk kommer fråga :-P
Jag är också gärna med i en fortsatt baby tråd. -
Åhh Grattis va roligt!!Delilah2001 skrev 2017-07-07 18:54:50 följande:
Igår föddes Lucas, vi mår bra!
Nästan 3500 g, född i v 38+2.
Världens finaste, kan fortfarande inte ta ögonen från honom!
-
Men så söt! <3 En riktig charmör ser jag Åhh vad jag längtar tills min pojk ligger i mina armar.Treansresa skrev 2017-07-08 19:17:20 följande:
Nu är det 6 dagar sedan Lilleman kom till världen! Vi har varit hemma sedan i måndags med blodprov dagligen pga början till gulsot. Nu ikväll klev han över gränsen på 350 för att sola så han är på sin första solsemester nu:)
Är helt förundrad över hur vaken och pigg han är! Han är också riktigt stark och barnläkaren sa att vi får ha koll på honom så han inte vänder sig på skötbordet eller i sängen redan. Rygg vägrar han sova på utan lägger sig på sidan själv. Så det är tur att vi har babynest
Namnlös är han fortfarande, vi kan inte komma på vad han passar i att heta.
-
Vilken sötnos!!KaffeOchHybris skrev 2017-07-09 17:04:42 följande:
Håller tummarna för att det startar snart för er som väntar. :)
Nu är vår tjej 12 dagar gammal. Hon har lite dålig viktuppgång, så jag pumpar mjölk och tillmatar med ersättning för att kunna se hur mycket hon äter. Hon går visserligen upp i vikt, men BVC hade förväntat sig en snabbare viktuppgång eller nått sånt. Men vår nuvarande barnmorska var inte så orolig och menade på att det kanske är för att hon föddes tyngre än genomsnittet som gör att hon lägger på sig långsammare nu.
Ville posta en bild, men av någon anledning blir den upp och ner?
-
Grattis! Vad sköntAny80 skrev 2017-07-12 22:17:34 följande:
Idag kl 18:04 kom vår prinsessa hon var 4040 gr och 53 cm lång :))) igångsättning var ändå effektiv :))
-
Stort grattis till er! Va skönt att du äntligen har henne ute och att det gick bra till slut. Hoppas ni får vila upp er nu.Haiduchi skrev 2017-07-17 17:50:42 följande:
Hej alla!
Är på bb nu med vår dotter som kom söndag morgon kl 03.03. ;)
Så bf +15 kom hon.
En seg start på igångsättningen men väldigt snabbt och intensivt avslut.
Mot em så upplevde vi att mina värkar kom glesare och mindre onda så jag och mannen tog en tur till Max oxh hans mamma mellan 20-22, så skönt att få friskluft!
När vi kom tillbaka vid 22 så ville jag att de skulle ta ballongen och ge mig sovdos. Men de hade fullt upp med andra förlossningar.
Men plötsligt tog min värkar fart och från 23-00 så kom de med ca 2 min mellanrum och var så kraftiga så det kändes inte som andningen räckte till.
När min bm vid 00 tar ballongen, fick lustgas för att orka med undersökningen, så var jag visst öppen 4-5 cm.
Hon försöker sätta elektrod på barnets huvud och ta håll på hinnorna på det sättet. Men gick så där.
Låg sen och pausade i sängen med min lustgas, tens och andning under värkarbetet. Ca 45 min. Ville sen stå upp men var så klart nojig över barnets hjärtljud och ville gärna ha koll på det.
Det var pga låga hjärtljud som dotternfick födas med urakut snitt.
De sätter elektrod, ingen skillnad i öppning, och när jag reser mig så sjunker hennes hjärtljud till ca 90....
de får snabbt upp mig på sängen igen, lägger mig på sidan och ändrar lustgasen till syrgas, ringer på läkare mm.
Jag har totalpanik! Skriker i masken oxh ber dom bara ta ut henne för jag orkar inte mer. Hemska värkar ich det gör skit ont när de undersöker mig!
Men läkaren avvaktar, plötsligt är jag öppen 8 cm. De säger att allt går väldigt snabbt.
Och plötsligt börjar jag få krystvärkar. De lägger mig på rygg, jag får börja krysta. Hennes hjärtljud är fortfarande hyfsat låga. Runt hundra men nere på 60-70 under värkarna.
De pratar om att ha henne med klocka, men kollar någon värde först, tror det var mjölksyran, vilket var ok så de avvaktar med klockan. Krystar ca en timme, får äntligen ha lustgasen igen. Sen var hon ute.
Helt sjukt! Helt sjukt!
Väldigt glad att det blev vaginalt för jag har återhämtat mig sååå mycket snabbare nu än när jag gjorde snittet med storasystern.
Dottern mådde toppen så fort hon kom ut.
Hon är så lik sin syster :)
Väldigt suttig, hade hon fått bestämma hade hon haft min bröst i munnen nonstop.
Så de är redan väldigt ömma. Börjat prova med amningssnapp så jag ska överleva.
Ja det var min förlossningen :)
-
Klockan är 3 på morgonen och jag är så less på att inte kunna sova.
BF+2 idag. Börjar kännas overkligt, som att det aldrig kommer komma någon bäbis.
Känns som om man håller på att bli galen....
Har ju haft en del känningar sedan lördag men inget allvarligt, känns som om kroppen retas med en.
Det är tur att jag bara vill ha ett barn för det här går jag aldrig igenom igen haha!
Glad att man iaf får se folk här inne som fått sina små guldklimpar så man kan glädjas med er och fantisera om när man själv får ligga där och gosa Även om det känns låååångt bort.