Vet hur det känns skrev 2017-07-28 07:07:11 följande:
Stort grattis!! Samma bf som mig hade du :) jag längtar som en tok!! Läskig upplevelse med yttre press men skönt att han kom ut och återhämta sig snabbt. Förstår känslan och smärtan med denna skit foglossning. (Har samma) kämpa på.. snart är smärtan borta.. läkaren sa till mig att den brukar försvinna inom nån/några månader. Upplevde du att förlossningen vart jobbigare/ svårare att röra sig pga foglossningen? Njut av BB bubblan nu :)
Tack!
Ja, tyvärr upplevde jag förlossningen som jobbigare pga foglossningen. Jag hade svårt att "hänga ut" med benen (fotsulorna mot varandra och benen brett isär) pga foglossningen och hade ju då extra smärta utöver värkarna. Satte även fötterna mot benstöden och skulle hålla i låren under krystningen, vilket även det var jobbigt pga fogarna. Och någon annan ställning än halvsittande klarade jag ju inte av heller. Idag har jag haft mycket ondare i fogarna än vad jag hade innan förlossningen, antagligen pga påfrestningen under förlossningen.
Fast en positiv sak med det hela är att de låter maken stanna med mig på BB eftersom jag inte klarar av att bära lillen när jag går pga foglossningen och behöver stöd för att gå eller rullstol.
Med dottern tog det tyvärr flera år innan min foglossning försvann helt ... så jag tänker ta det väldigt lugnt nu och låta kroppen läka ifred. Men jag hoppas på att snart kunna ta en promenad med barnvagnen och slippa kryckor och rullstol.