Inlägg från: Any80 |Visa alla inlägg
  • Any80

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-06-17 21:32:22 följande:

Nej inte ringt. Läkaren trodde jag skulle blöda till och från nu. Är sammandragningarna som gör att jag blöder tror dom. Att livmodern tränar lite för hårt för mina sköra hinnor. Men kommer det mer blod ska jag åka akut in. Ska också ringa min Bm på måndag och begära extra kontroller hos henne. Tycker det är lite otäckt med blodet.

Känner du dig osäker åk till fl, men säkert ingen fara, ta hand om dig <3
  • Any80
    GrönaDruvan skrev 2017-06-18 10:28:03 följande:

Hehe...ja, inte är det sexigt direkt med rumpetroll. Fast tur att man inte har ont iaf.

Har pratat både med läkaren och min bm om hur jag känner. Däremot har jag ju ingen förlossningsrädsla på det sättet, utan är mer bara väldigt orolig denna gång. Har ju liksom inte panik, även om jag inte förstår hur jag ska palla detta..

Kan nästan förklara det som när jag åkte helix på liseberg. Tvekade in i det sista, var jätterädd men satte mig ändå i vagnen...sen blundade och skrek jag hela vägen och hade ingen kontroll, men vi kom ju i mål ändå...

Så underbart imorgon håller du kanske bebisen, i vilken v sätter dom igång dig? Frågar dig eftersom jag ska på onsdag igen på tul eftersom hon väger mer än vad hon skulle göra så det kanske blir aktuellt för mig med igångsättning.
  • Any80
    GrönaDruvan skrev 2017-06-18 21:29:21 följande:

Tack alla!

Sömn vet jag inte hur mycket det blir...men hoppas på några timmar iaf. Tur jag slumrat mycket på dagen idag!

Lycka till <3
  • Any80
    Treansresa skrev 2017-06-19 18:48:22 följande:

Ursäkta min roman nu men behöver skriva av mig:(

Jag är så besviken/orolig/stressad/uppgiven/maktlös idag. Jag har ju problem med sammandragningar och blödningar som kommer till och från under dagarna. Kände igår att jag började bli mer orolig då det inte är nå kul att se blod flera gånger om dagen. Bestämde mig för att ringa Bm idag. Min Bm har dock gått på semester så är en annan.

Jag ringde imorse och 13 ringde hon upp. Förklarade att jag fysiskt mår bra men att det är riktigt tufft psykiskt. Att jag gärna skulle vilja komma in och lyssna på hjärtat och bara lugna mig lite. Hon blir sur och nästan skäller ut mig för att jag inte ringt förlossningen redan under helgen. Att hon kan inte göra något, att förlossningen finns där för mig och att fortsätter jag blöda såhär så tycker hon dom borde koll varför jag blöder. Inte att jag ska ligga hemma på soffan. Avslutar chockade samtalet och vi säger att vi ses på måndag om inte bebisen är ute. (har en ordinarie tid då)

Ringer sambon och bara gråter, så han får mig att ringa förlossningen. Efter 10 minuters samtal har vi kommit fram till att hon TROR att det är livmodermunnen som blöder pga sammandragningarna, att livmodern och moderkakan såg ju bra ut i vecka 31. Det är ingen fara och jag ska återkomma om blodmängden ökar, värkarna kommer igång eller om jag blir orolig.

Sedan dess har jag gråtit! Det står i min journal om just dessa saker. Rädslan att inte bli tagen på allvar och att dom ska lyssna en gång extra på mig. Båda barnmorskorna var inne och läste journalen varav hon på förlossningen försvann i 2 minuter för att läsa allt.

Så nu ska jag gå i en vecka till och blöda samt vara orolig. Det var pga detta jag har gått till Aurora och ville ha en igångsättning. Med sonen så steg hans hjärtljud sista veckan, men där tog ingen heller mig på allvar. Han kom ut i panik, då två Bm fick hänga över min mage och pressa då hans hjärtljud försvann under krystningen, helt blå i hela kroppen och navelsträngen hårt runt halsen.

Just nu känner jag noll lust och förtroende för detta och jag har gått från att vilja föda barn till att vara totalt livrädd! Kommer bebisen ens klara sig till en förlossning?

Nu hoppas jag att du lyssnar på mig. Tycker du ska sätta dig i bilen och åk till fl, säg att du är livrädd och mår dåligt psykiskt!! Att du KRÄVER koll med ul och ctg!!!! Inget snack om det! Dom kan inte neka dig, sen kommer du må toppen :) kram <3
  • Any80
    Treansresa skrev 2017-06-19 22:46:48 följande:

Nu har jag haft kontakt med förlossningen igen. Jag kommer bli kontaktad av en läkare imorgon. Så får man se hur vi går vidare. Allt dom kan göra inatt är ctg och lägga in mig och det ville jag inte då bebisen rör sig som den ska. Dom har ingen läkare där på nätterna.

Nu hoppas jag att läkaren förstår min oro och tar mig på allvar imorgon. Och verkligen kollar upp varför det blöder.

Tack för alla era härliga ord! Ni är verkligen underbara!!!

Så bra <3
  • Any80
    GrönaDruvan skrev 2017-06-20 00:09:43 följande:

21.48 föddes Olle! Hur söt som helst!!

3.055 g och 50 lång.

Skriver mer imon, men vi är så lyckliga!!

Oh grattis :))) du får berätta imorgon hur gick förlossning , kram till dig och Olle <3
  • Any80
    Treansresa skrev 2017-06-20 21:23:37 följande:

För mig har edan tagit helt olika. Första var helt smärtfri. Andra tröck det på bak i rygg och rumpa varje värk istället. Första kände jag inte krystvärkarna, bara när hon kom ut. Andra kände jag varenda krystvärk

Hur mår du? Fortfarande blödning ?
  • Any80

Idag var jag på ett extra tillväxtultraljud v 36+2, alltså fick panik bebis väger redan 3,8kg, ska dit igen om 2 veckor då kommer dom att göra en fl plan, någon som har erfarenhet av detta? Kram <3

• Any80
    Vet hur det känns skrev 2017-06-21 14:12:56 följande:

En rejäl bebis!! Vad vägde bebis på förra tul? Och i vilken vecka var det?

Du borde få bli igångsatt om du vill... Dina andra barn var dom lika stora? Diabetes?

Ingen diabetes, när jag var på tul i v 32+0 vägde hon 2,3kg, så hon gick upp en del till idag, mina söner vägde 3,8 och 4,4 kg , hoppas på igångsättning i v 38 verkligen
  • Any80
    acinnaleh skrev 2017-06-22 15:45:23 följande:

Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)

Så underbart! Grattis !
Svar på tråden BF Juli 2017 ny