Inlägg från: Vet hur det känns |Visa alla inlägg
  • Vet hur det känns

BF Juli 2017 ny

Tror ni bebisen kan ha en Kashmirfilt när den föds juli/augusti?? Kashmir är ju super gosigt och mjuk.. HM har rea på en grå nu från deras "exklusiva" del. Kan man få för mycket filtar tror ni?

• Vet hur det känns
    Lady K skrev 2017-03-26 19:08:59 följande:

Jag mår bra måste jag säga! Har bara stundtals känt av lite, lite i fogarna plus lite lätta sammandragningar ett par gånger om dagen.

Och idag blev det äntligen av med beställning av barnvagn! Det blir en Britax Smile i grått.

Härligt! Blev även sittdelen grå?
  • Vet hur det känns
    Sosozo skrev 2017-03-26 09:59:11 följande:

Hur mår ni, mamis? Har ni hälsan eller hur går det?

Jag börjar känna mig tung och blir lätt trött. Men inga ryggproblem ännu.

Foglossning från helvete här. Kan inte röra mig utan smärta. Är väldigt orolig för hur det ska bli när jag blir större. Annars så mår jag bra :)
  • Vet hur det känns
    Lady K skrev 2017-03-26 21:15:53 följande:

Yes, det blev grått på båda. Tror det blir kanon! Skönt för en velpotta som mig att äntligen kunna bocka av ett beslut...

Vi valde grå liggdel med svart sittdel.. ååå besluts ångest av, gjorde vi rätt.. osv.. men tror det blir bra. Jätte svårt att välja färg tycker jag.

Såg att någon frågade om leveranstid på internet. Vi beställde från babyworld och vagnen kom 2 dagar senare fram till dörren. Mycket bra!
  • Vet hur det känns

Skötväska valde jag - Petite Chérie Skötväska Angulus Black.. passar snyggt till vagnen. Köpte även skinnhandtag i svart som jag ska sätta på.

• Vet hur det känns

Hur tänker ni tjejer med bröstpump? Ska jag köpa nu innan eller ska man avvakta? Ammade nr1 och nr2 i nån månad för jag hade svårt att amma pga tubelösa bröst men som jag nu opererat. Använde pump då och tyckte det var skönt.

Är osäker hur jag ska göra nu.. hur tänker ni?

• Vet hur det känns

Har ni sett att om man köper påslakan till bebisen från olika märken (allt utan Ikea) så är måtten 100*130 men på Ikea är måtten 110*120 så då kan man inte blanda utan måste ha olika täcken??

Jag har köpt sett från Lexington, NG baby och nått från Jollyroom men alla dessa har standard 100*130 sen när vi var på Ikea så insåg vi att det inte passar.

Ikea passar bra till sina egna påslakan?! Knäppt!!!!

• Vet hur det känns
    Treansresa skrev 2017-03-28 09:25:04 följande:

Men vaf konstigt! Jag måste alltså köpa ett till täcke då jag har påslakan från olika ställen:( tur du sa något. Fast tror jag lämnar tillbaka på Ikea då bara för att.

Vet att ikea för typ 10 år sedan hade andra mått på deras spjälsäng och madrasser så de inte passade andra. Men det ändrade dom på sedan.

Helt sjukt dåligt!! Vi köpte täcke från Jollyroom som är vanlig standard 100*130 och struntar i Ikeas. Kommer bara köpa säng och madrass från dom.

Det var av ren slump jag såg det.. dåligt!
  • Vet hur det känns
    Treansresa skrev 2017-03-28 10:16:16 följande:

Ja det var riktigt dåligt! Hade kunnat bli snopet för mig när spjälsängen ska bäddas då jag hade noll koll. Vad ska ni köpa för spjälsäng?:)

Har inte bestämt oss än mer än att den ska vara vit. Går på känsla den dagen vi ska köpa. Tänkte köpa sängen i maj.

Allt är klart för bebisen nu förutom själva sängen och madrassen.
  • Vet hur det känns

Tjejer barnmorskan ringe nyss.. jag har GBS samt bakterier i urinen. Hon har gett info till läkaren så väntar på svar. Är så orolig!!!! För jag kissar på mig nästan hela tiden... Men börjar tro att jag kanske läcker fostervatten?? Har mycket sammandragningar...

Försöker ringa min bm för råd osv men ingen telefonist fören imorgon. Ska jag ringa in till förlossningen??? RÅD behövs!!! Vad ska jag göra?? Vänta på läkaren ska ringa och ordinera antibiotika?? Men kontroll då???

Snälla ge mig råd

Svar på tråden BF Juli 2017 ny