Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

Bara små grejer kvar att köp här! Spjälsäng skötbord ( behöver köpa skötdyna) vagn beställd 8 veckors leverans på den så känns bra att den är beställd och betald. Idag köpte mannen ny madrass till spjälsängen och badbalja med sitt/ligginsats. Bäddset spjälskydd täcke kudde mm kom svärmor med då de varit inom Ikea. Å jag kunde såklart inte låta bli annat än köpa lundmyrs bäddset. Kläder filtar mm lär min mamma komma med så nu får jag slå i bromsen tror jag :)
    Trädgården ska möbleras om, grävas å donas å just nu är jag skitförbannad för jag knappt får sitta på en dyna i solen o skrapa loss gatstenen. Så överbeskyddande så jag får ju smyga om jag ska få nåt gjort! :/ är ju förvisso rätt mycket jord som ska köras ut mm men jag lyfter ju inte alla 20 ton samtidigt! Riktig vår har det varit här nu i snart en vecka så skönt med sol och värme igen!

• Bimbim79
    Wooden skrev 2017-03-28 13:20:04 följande:

Apropå spjälsäng så har vi en står i vårt sovrum nu, som stått där sen sonen kom. Har en grå från Jollyroom som är superfin! Dock stod den i hans rum tidigare då vi hade ett crib till honom inne hos oss. "Problemet" är att han sover i vår säng fortfarande. Han har sovit i egen säng i korta perioder men sen blivit förkyld, sovit oroligt osv, så han har fått läggas över mer och mer. Nu känns det som vi är helt fast. Han vill så gärna ligga och mysa och klappa en på armen eller ryggen eller hålla i handen. Hur fasen ska vi ta fajten med egen säng? Han är ju dock bara 18 månader så han är ju liten fortfarande, men vill verkligen inte ha hela familjen i vår säng när bebis kommer. Helst inte bebisen heller. Det skulle vi inte med sonen heller, men ni hör ju hur det blev... 
    Självklart är sonen välkommen att komma till oss på natten, men att ha hela sällskapet där från kväll till morgonen är jag/vi verkligen inte sugna på. Tar redan döden på samlivet typ... Att jag blivit gravid på nytt är typ ett under...

Vi hade stora tjejen 5 år, grabben på 18-19 månader och bebisen i sovrummet första halvåret! Köpte ett par mindre madrasser som va bäddade och klara som vi hade under vår säng, å när de större barnen kom in behövde man bara sticka ner handen å dra fram en madrass, kunde sova vidare med ena armen nere hos dem en stund, efter några månader bandet väl bekvämare att ligga Kvar i sina egna sängar! Vet det va ett halvår jag funderade på att madrassera hela sovrummet så alla kunde sova vart de ville :)
  • Bimbim79
    Treansresa skrev 2017-03-28 23:45:55 följande:
    Vilken smart idé! Tänk om man hade varit så smart när barnen var små! Ska jag ta med mig som lösning om denna bebis kommer mycket när dem blir större. Tack:)
    Vsg. Fick faktiskt idén när jag kollade på nåt nanny program från England, de hade svårt att få barnen sova i egna sängar och man vill ju inte neka dem tryggheten samtidigt behöver man ju som vuxen få sin nattsömn. Så tyckte det va värt att prova :) fungerade kanon hos oss.
  • Bimbim79

Ja barn vandrar ju i några år på nätterna :) vi valde dessutom att ha 90x200 sängar till barnen. För hur ofta är man inte själv den som får vandra vidare t nästa säng när det blir för trångt. Efter ett par nätter ihop vikt i äldsta dotterns växa säng blev det vuxensängar till alla. Men man får försöka njuta så länge det går. Inte fasiken kommer de å myser ner sig hos mamma å pappa när de är 14 sen ;) även om 13 åringen fortfarande kan komma å lägga sig en stund å prata på kvällen så blir ju avstånden större när de blir äldre.
    Vi kommer nog få ha den minsta nere hos oss rätt länge, har en fruktansvärd trappa ner, å den vill jag inte nån ska behöva gå varken upp eller ner för på natten när man är trött. Har dock sovrum och klädkammare i ett på nästan 35 kvadrat så nån liten hörna går ju fixa till honom med även när han blir lite större.

• Bimbim79
    FrökenMp skrev 2017-03-30 15:12:08 följande:

Ni som fått barn innan!

Har en smärta som jag har svårt att bedöma vad det kan bero på. Vet inte om det är normalt eller ej...

Om jag spänner magmusklerna (tex byter från liggande till sittande position) eller när jag står upp/går så gör det ont i nedre delen av magen.

Inte alla molande utan mer som att det spänner och drar...någon som känner igen detta?

Detta gör att det blir så jobbigt för mig att gå längre sträckor och kan inte ta lika stora steg som förut.

Sammandragningar, får samma, eller förvärkar vad man nu väljer att kalla det! Går de över med vila så är de inget att bry sig om. Bara dra ner på tempot å undvika de rörelser som gör ont.
  • Bimbim79
    Sosozo skrev 2017-03-31 05:58:57 följande:

Det här med barn i föräldrarnas säng. Över lag så strävar vi också efter att få gå och lägga oss själva, på kvällen. Jag tycker det känns viktigt att man kan småprata, kramas eller se en film i sängen då det är så fullt upp dagtid. Men sen på natten får barnen gärna komma över. Älskar att vakna bredvid mina barn. 7-åringen kommer sällan över numer men 5-åringen kommer ofta. Vi tänkte lösa det så att vi har en 90-säng i bebisrummet sen. Så kan en vuxen sova där. Såeciellt om det är en skrikig bebis. Då kan en vuxen sova skönt i stora sängen plus att det finns plats för de stora barnen om de vill komma över på natten.

Är ju en tillfällig lösning. Men allt för att göra det bekvämt för sig

Ja barnen är ju alltid välkomna, jag har dock oerhört svårt att sova med barn. Svårt att sova med nån alls, så ska jag vara hyfsat trevlig på dagarna behöver jag få iaf några timmar i lugn o ro. Trodde ju jag va klar med småbarn i sängen :) förhoppningsvis blir denna lillkillen som sin bror, honom lade jag i spjälsängen kl 18 å väckte kl 08, från 3 veckors ålder. Va sån lyx, jämfört med lilltjejen som inte sov å va missnöjd i 2,5 år ;) vi har extra sovrum som sen ska bli barnrum uppe i värsta fall så iaf en vuxen får sova åt gången!
  • Bimbim79
    narie24 skrev 2017-04-02 20:23:58 följande:

Jag vaknar också i ottan. Har märkt att lillan lever rövare på morgonkvisten, så kanske är det hon som väcker?

Blä idag hände ngt med mitt humör. Så labil, nära till tårar, stingslig. Och mår lite illa ovh allmänt skruttig. Hoppas det vänder.

Känner igen mig! :) det är nära till alla känslor typ samtidigt men det går i perioder. Nåt som gör mig jätteglad kan få mig att gråta å snora dagen efter, inte konstigt min man inte vet vilken fot han ska stå på. Det enda positiva är väl att det svänger snabbt iaf!
  • Bimbim79

Varit å lyssnat på bebisen idag, bm fick jaga runt honom en del, allt lät fint. Mätte magen osv. Förklaring på min trötthet, hb starkt sjunkande precis som jag misstänkte. Började på 130 är nu på 116, trots tabletter och brusvitaminer mm. Kan nog bli en seg vår om jag inte har nåt blod att hålla mig vaken med? :/ men får väl kämpa på med broccoli jordgubbar och leverpastej i kombination med järntabletterna. Suck!

• Bimbim79
    narie24 skrev 2017-04-05 07:17:51 följande:

Ni som är förstoppade/hårda i magen, vad använder ni för att förbättra läget?

Provat laktulos men det smakade ju inget vidare direkt....

Frukt, vätska, tagit dotterns dulco vid nåt akut läge, försöker gå mycket! Är ju en pina dock!
  • Bimbim79
    FrökenMp skrev 2017-04-05 22:58:39 följande:

Hur hårt får man peta på bebisen?

Har precis upptäckt att jag kan urskilja vart bebisen ligger och det har lett till att jag ligger och petar (ganska hårt) på bebisen för jag tycker att det är så häftigt men sambon blir sur på mig och tror att jag kan ge den hjärnskador osv... haha.

Ingen fara, man ska kanske dock låta den sova när den sover :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny