Inlägg från: Anonym (Bm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bm)

Abort i v 14

Nej det har jag svårt att tro. Man vill ju inte skrapa ut ett så stort foster. Du behöver föda ut det tyvärr.

Förstår om du inte vill berätta men det låter inte bra att du gör en abort mot din vilja.

• Anonym (Bm)
    Corn skrev 2016-12-19 13:02:21 följande:

Är inte i 14 fulla än...men nästan.

Kàn man inte slippa föda fram?Ja..... jag hade tänkt behålla.

Personligen har jag inte varit med om det men prata med dom. Tror dock inte att chanserna är så stora tyvärr.
  • Anonym (Bm)
    Corn skrev 2016-12-19 13:08:19 följande:

Pappan missbrukar och har sagt upp kontakten helt med oss nu oga detta. Vi har redan ett barn och ja, folk säger jag är dum i huvudet, både irl och här inne,

Lyssna inte på det. Ibland behöver man ta beslut som är jobbiga. Tycker ändå att du verkligen verkligen ska tänka ett varv till. Vill du fortsätta med din man trots missbruk? Skulle du klara av att vara ensamstående mamma?

Du är verkligen inte dum i huvudet. Dock tror jag att risken är stor att du kommer må mycket dåligt psykiskt om du gör detta fast du egentligen inte vill. Och det kommer inte bli lättare för att du blir sövd.

Tänk dig noga för. Vad är det värsta som kan hända? Att du behåller syskonet till ditt barn och blir ensam med två?

Usch så svårt.. Jag hoppas det löser sig till det bästa för dig.
  • Anonym (Bm)
    Corn skrev 2016-12-19 13:09:29 följande:

Föda fram det.... känns meningslöst då.

Kan man adoptera bort barn i Sverige?

Jo visst kan man men personligen skulle jag se det som så mycket svårare än en abort.

Hur ser din situation ut? Klarar du dig själv ekonomiskt?
  • Anonym (Bm)
    Corn skrev 2016-12-19 13:18:05 följande:

Så säger inte folk i min andra tråd.

Och antar att dom har rätt.

Varför vill man inte skrapa et större foster? Jag vill inte vara vaken. Jag vill bara ha det över. Och hur är det nu innan jul...

Det finns många som är emot abort här och slänger sig med att man istället ska adoptera bort barnet. Det kan säkert vara ett alternativ för många men tror du att du skulle klara av att lämna din nyfödda?

Personligen kan jag inte tänka mig något värre men känns det som ett alternativ så kolla upp det!

Det är möjligt att du kan få en skrapning. Jag vet bara att det är så ovanligt med kirurgisk abort där jag jobbar och speciellt då det handlar en sen abort.

Har du pratar med kurator? Om inte så är det ju ett steg som du måste göra innan du för göra aborten. Tänker att tiden går ju också..
  • Anonym (Bm)
    Corn skrev 2016-12-19 13:19:43 följande:

Han kommer och går.... håller sig undan när han är påverkad. Veckor i sträck. Sa jag var gravid igen och han sa hej på.

Nä... jag är 20. Mammaledig än... sen vet jag inte.

Vad säger din spontana känsla? Skulle du kunna tänka dig att bli ensamstående med två små barn?

Tycker för övrigt att din sambo har förlorat "rätten" till er. Var hård. Han får ta tag i sitt liv annars förlorar han barnen och dig för alltid. Det är du som ska säga hej då, inte han.
  • Anonym (Bm)
    Corn skrev 2016-12-19 14:19:45 följande:

Jag vill inte prata med någon innan. Måste jag det alltså?

Jag vill bara få en tid, bli sövd och bara återgå....

Ja du bör absolut prata med en kurator. Det här är inget som du kan "fly" ifrån genom att inte tala om det och bli sövd. Ditt psyke fungerar inte så.

Har du stöd från vänner, familj?
  • Anonym (Bm)
    Corn skrev 2016-12-19 15:01:55 följande:

Jag menar inte BEHÖVA. Jag måste väl inte för ATT få göra abort?

Nej de kan ju inte tvinga dig men jag tycker absolut att du ska vara vuxen nog att inse att du kommer behöva det. Du har ett barn du behöver ta hand om efteråt och det kommer du inte kunna göra om du rasar ihop. Har du noll stöd är kuratorn extra viktig.
  • Anonym (Bm)
    Corn skrev 2016-12-19 16:38:56 följande:

Vad ska en kurator göra? Klappa mig på axeln? Säga några inövade ord om en abort jag inte ville göra.

Nej tack.

hon/han kan kanske få dig att känna att det val du gör är rätt. Har du dålig erfarenhet av kurator eftersom du är så negativ? Det finns ju en anledning till varför man rekommenderas att prata med en innan fattar sitt beslut. Och det låter ju inte direkt som att du är tillfreds med ditt val.

Kuratorn bestämmer ju såklart inte vad du ska göra men får dig att se saken ur olika vinklar vilket är viktigt. Nu är du ju bara sårad och knäckt, tror du att du kan ta ett livsavgörande beslut nu på egen hand utan att det påverkar dig negativt i framtiden? Det tror inte jag..
  • Anonym (Bm)
    Corn skrev 2016-12-20 12:58:50 följande:

Men jag har ingen hjälp eller stöd om jag behåller.

Och är tydligen någon att skratta åt i sådana fall.

Men SKIT i alla andra! Vet att det är lättare sagt än gjort men..

Du vill ju inte abortera detta barnet. Gör inte det då! Ge dig bara fan på att fixa detta.. För det gör du! Det finns många i din situation. Ingen kommer skratta åt dig, däremot kanske oroliga för hur du ska reda ut det. Men det gör du, bara du verkligen vill!

Det märks att du vill behålla detta lilla pyre. Det kommer såklart bli tufft med två små men de har ju varandra sen vilket är positivt. Gör inget emot din vilja. Jag tror på dig!
Svar på tråden Abort i v 14