• Corn

Abort i v 14

Om jag gör abort i v 14, finns det nån chans att få bli sövd? Jag vill inte göra aborten så vill inte vara vid medvetande när den sker.

• Svar på tråden Abort i v 14
  • Corn
    Anonym (A) skrev 2016-12-19 12:47:55 följande:

Om du inte vill göra den, varför ska du göra den?

För att jag måste. Helt enkelt.
  • Corn
    Anonym (Bm) skrev 2016-12-19 12:55:27 följande:

Nej det har jag svårt att tro. Man vill ju inte skrapa ut ett så stort foster. Du behöver föda ut det tyvärr.

Förstår om du inte vill berätta men det låter inte bra att du gör en abort mot din vilja.

Är inte i 14 fulla än...men nästan.
    Kàn man inte slippa föda fram?
    Anonym (A) skrev 2016-12-19 12:56:54 följande:
    Ok, beklagar att du känner så.
    Ja..... jag hade tänkt behålla.

• Corn
    Anonym (A) skrev 2016-12-19 13:04:11 följande:
    Hur kommer det sig att du "måste" avsluta? Är du säker på det beslutet?
    Inte säker alls, därför vill jag sövas.
  • Corn
    Anonym (Bm) skrev 2016-12-19 12:55:27 följande:

Nej det har jag svårt att tro. Man vill ju inte skrapa ut ett så stort foster. Du behöver föda ut det tyvärr.

Förstår om du inte vill berätta men det låter inte bra att du gör en abort mot din vilja.

Pappan missbrukar och har sagt upp kontakten helt med oss nu oga detta. Vi har redan ett barn och ja, folk säger jag är dum i huvudet, både irl och här inne,
  • Corn
    Anonym (Bm) skrev 2016-12-19 13:07:50 följande:
    Personligen har jag inte varit med om det men prata med dom. Tror dock inte att chanserna är så stora tyvärr.
    Föda fram det.... känns meningslöst då.
    Kan man adoptera bort barn i Sverige?
  • Corn

Så säger inte folk i min andra tråd.
    Och antar att dom har rätt.

Varför vill man inte skrapa et större foster? Jag vill inte vara vaken. Jag vill bara ha det över. Och hur är det nu innan jul...

• Corn
    Anonym (Bm) skrev 2016-12-19 13:16:34 följande:
    Jo visst kan man men personligen skulle jag se det som så mycket svårare än en abort.

Hur ser din situation ut? Klarar du dig själv ekonomiskt?
    Han kommer och går.... håller sig undan när han är påverkad. Veckor i sträck. Sa jag var gravid igen och han sa hej på.

Nä... jag är 20. Mammaledig än... sen vet jag inte.
  • Corn
    Anonym (A) skrev 2016-12-19 13:20:23 följande:

Jag läste nu din andra tråd, och det verkar som att du tagit beslutet om abort baserat på vad andra tycker. Jag tycker du ska följa din grundkänsla. Pappan må vara en bra pappa när han väl är på plats och nykter, men det är ingen stabil fadersgestalt för din dotter.

Står valet mellan att ha 2 barn ensam, eller 1 barn med en opålitlig pappa, så låter valet med 2 barn mycket bättre. Förhoppningsvis hittar du en stabilare man att dela ditt liv med i framtiden, även om du känner dig otroligt ensam nu.

Andra människor som inte lever ditt liv kan omöjligt veta vad som är bäst för dig.

Nä jag vet inte. Jag har bara gråtit inatt eftersom att jag inte får stöd nånstans. Han jag skulle behövt som stöd är ju antagligen inte nykter just nu..
  • Corn
    Anonym (Bm) skrev 2016-12-19 13:23:52 följande:
    Det finns många som är emot abort här och slänger sig med att man istället ska adoptera bort barnet. Det kan säkert vara ett alternativ för många men tror du att du skulle klara av att lämna din nyfödda?

Personligen kan jag inte tänka mig något värre men känns det som ett alternativ så kolla upp det!

Det är möjligt att du kan få en skrapning. Jag vet bara att det är så ovanligt med kirurgisk abort där jag jobbar och speciellt då det handlar en sen abort.

Har du pratar med kurator? Om inte så är det ju ett steg som du måste göra innan du för göra aborten. Tänker att tiden går ju också..
    Jag vill inte prata med någon innan. Måste jag det alltså?
    Jag vill bara få en tid, bli sövd och bara återgå....
Svar på tråden Abort i v 14