Inlägg från: Linda2barnsmamma |Visa alla inlägg
  • Linda2barnsmamma

Abort i v 14

Anonym (Kvinnan) skrev 2016-12-19 14:35:55 följande:

I v 14 måste man föda ut fostret.Tar flera timmar och gör ont.Om du vill se den sen,är ditt beslut.En vän till mig gick igenom detta.Hon sa att det var värsta hon varit med om.

Nej man måste inte föda ut det ! Ja gjorde en abort i v.15 , jag sövdes och skapades.

Vet dock inte om det hade med min dåvarande ålder (15 år) , eller om det ändrats nu. Men jag behövde inte föda fram det.
  • Linda2barnsmamma
    Corn skrev 2016-12-19 16:28:34 följande:

Nu blir jag förvirrad....

Ja de kan bli lite rörigt. Men jag sövdes under skrapningen . Kom aldrig på tal att jag skulle föda ut det. De frågade dom aldrig. Och ja va som sagt i v.15 ungefär.

Men som sagt , vet ju inte om det ändrats något om detta då det var 10 år Sen jag gjorde den. Jag hoppas du kommer fram till en lösning..

Ja har även läst din andra tråd , ska varken säga att du ska ta bort el behålla bebisen då det helt är ditt val. Jag tror du väljer rätt o slutändan :)
  • Linda2barnsmamma
    LillaJag06 skrev 2016-12-19 16:41:57 följande:

Hittade detta Ts.

Om du är i v 14 verkar det vara så som jag sa. Det kanske finns undantag?

Ja men då va det nog för min ålder när jag gjorde det. Dom kanske inte tycker det är så optimalt när man är 15 år och göra en medicinsk abort :)
Svar på tråden Abort i v 14