Inlägg från: neverpreggo |Visa alla inlägg
  • neverpreggo

Abort i v 14

Men lyssna inte på FL, det måste vara det värsta forumet att gå efter folks råd på. Klart att det finns pärlor men mestadels råd från provocerande troll. Du måste ta det beslutet själv. Ja, du kommer att behöva prata med någon men det är ok för du kan inte reda ut detta själv.

• neverpreggo
    Corn skrev 2016-12-19 15:01:55 följande:
    Jag menar inte BEHÖVA. Jag måste väl inte för ATT få göra abort?
    Oftast jo, speciellt om du är så osäker som du är. Du vill ju inte ens göra aborten och då kan det vara bra att reda ut tankarna innan.
  • neverpreggo
    Corn skrev 2016-12-19 16:38:56 följande:
    Vad ska en kurator göra? Klappa mig på axeln? Säga några inövade ord om en abort jag inte ville göra.
    Nej tack.
    Kuratorn är till för din skull och lyssnar givetvis på dig istället för att rabbla inövade ord? Hen är till för att bolla tankar med, varesig du gör aborten i slutändan eller inte.
  • neverpreggo
    Corn skrev 2016-12-20 12:40:56 följande:
    Det tror jag inte. Jag vill inte ens prata med nån utan bara få en tid till att påbörja den här skiten.
    Du tror inte att det både nu och i framtiden kan vara enklare hantera om du lyckas prata om det? Det är praktiskt att vara en sten, att inte prata men det håller oftast inte i längden.
  • neverpreggo
    smulpaj01 skrev 2016-12-20 13:56:28 följande:
    Ts vill ju också behålla sitt barn så det är exakt samma situation!!

Men nej, alla situationer och människor är olika. Din vän blev även barnlös. Det finns folk som klarar av att adoptera bort sina barn.

Nu skulle jag dock inte välja det som TS då hon egentligen verkligen vill ha barnet.

• neverpreggo
    Corn skrev 2016-12-20 13:49:46 följande:
    Men vad är det som ska diskuteras då? Att jag gör en abort i v 14 som jag inte vill göra, för att hela livet skiter sig annars? Detta vet jag redan så bara sätt igång aborten, känner jag. Låt mig ha det gjort. Jag mår illa, har foglossning, ensam med vild ettåring. Ska jag inte behålla detta barn så...
    Men vad har du för stöd nu som försvinner, rent praktiskt?
Svar på tråden Abort i v 14