• flena

Abort i v 14

Corn skrev 2016-12-19 12:45:09 följande:

Om jag gör abort i v 14, finns det nån chans att få bli sövd? Jag vill inte göra aborten så vill inte vara vid medvetande när den sker.

Har läst båda dina trådar. Och har inte skrivit något.
    Du är ju i en supersvår situation. Bara du kan ju besluta. Det är inte alls så att alla tycker att abort är den bästa och enda utvägen.

Men möjligheten finns ju om du tycker det är sen bästa utvägen. Det är ju inte bara en dum pappa att ta hänsyn till. Som du också tänkte så är det ju ditt första barns syskons, en person som är viktig i både ditt och ditt äldsta barns hela liv.

Om du vill kämpa så är det inte alls så att alla tycker att det är konstigt.

Ibland undrar jag verkligen om folk har så här hårda åsikter på riktigt. Att abort bara är att göra för att situationen är fel. Så enkelt kanske det inte är för alla.

Tycker verkligen att aborträtten finns och att man ska få välja det i sitt liv om man vill det.
    Men att bli påtryckt abort som om man är konstig att man inte gör det, tycker Jag är galet.

Hoppas att du hittar styrkan att ta det valets om du tror är bäst. Vad det än blir. Och att du hittat ett sätt att må bra vad du än väljer.
  • flena
    Liljekonvalj skrev 2016-12-21 09:59:27 följande:
    Jag kan inte låta bli att inte svara på ditt inlägg. För det är ju rent osmakligt. Vilken hjälp tror du att hon får av detta? Ännu större oro att hennes ettåring kommer få diagnoser och problem? Det finns inga garantier för att det är så, och personer med diverse diagnoser är precis lika mycket värda som du och jag. Det finns så oerhört mycket stöd så att välja abort bara av orsaken "fel gener" och risk för en diagnos är ju helt galet. Och chansen att hennes barn blir "problembarn" är inte alls så stor som du påstår. Ska vi börja uppmuntra abort när vi blivit gravida med en person som har diabetes typ 1 också? Eller med personer som har en låg stresströskel och lätt får ångest/oro? Nu drar jag det till sin spets men din argumentation och det människovärde du presenterar möjliggör även sådana resonemang.

Visst att vi inte känner TS men vi har väl ändå ett moraliskt ansvar att ge lite hopp in i hennes sitiuation, för att bli gravid är inte livets slut - även fast det kan vara mörkt.

Det finns alltid en väg fram för både mamma, barn och syskon.

Lycka till TS när du har din rådgivning! Kom ihåg att det finns fler alternativ till abort och att det finns stöd runt omkring dig.
    ????
  • flena
    Liljekonvalj skrev 2016-12-21 09:59:27 följande:
    Jag kan inte låta bli att inte svara på ditt inlägg. För det är ju rent osmakligt. Vilken hjälp tror du att hon får av detta? Ännu större oro att hennes ettåring kommer få diagnoser och problem? Det finns inga garantier för att det är så, och personer med diverse diagnoser är precis lika mycket värda som du och jag. Det finns så oerhört mycket stöd så att välja abort bara av orsaken "fel gener" och risk för en diagnos är ju helt galet. Och chansen att hennes barn blir "problembarn" är inte alls så stor som du påstår. Ska vi börja uppmuntra abort när vi blivit gravida med en person som har diabetes typ 1 också? Eller med personer som har en låg stresströskel och lätt får ångest/oro? Nu drar jag det till sin spets men din argumentation och det människovärde du presenterar möjliggör även sådana resonemang.

Visst att vi inte känner TS men vi har väl ändå ett moraliskt ansvar att ge lite hopp in i hennes sitiuation, för att bli gravid är inte livets slut - även fast det kan vara mörkt.

Det finns alltid en väg fram för både mamma, barn och syskon.

Lycka till TS när du har din rådgivning! Kom ihåg att det finns fler alternativ till abort och att det finns stöd runt omkring dig.
    Jag gav en tumme upp. Men det blev frågetecken.
Svar på tråden Abort i v 14