Abort i v 14
Corn skrev 2016-12-19 12:45:09 följande:
Om jag gör abort i v 14, finns det nån chans att få bli sövd? Jag vill inte göra aborten så vill inte vara vid medvetande när den sker.
Du är ju i en supersvår situation. Bara du kan ju besluta. Det är inte alls så att alla tycker att abort är den bästa och enda utvägen.
Men möjligheten finns ju om du tycker det är sen bästa utvägen. Det är ju inte bara en dum pappa att ta hänsyn till. Som du också tänkte så är det ju ditt första barns syskons, en person som är viktig i både ditt och ditt äldsta barns hela liv.
Om du vill kämpa så är det inte alls så att alla tycker att det är konstigt.
Ibland undrar jag verkligen om folk har så här hårda åsikter på riktigt. Att abort bara är att göra för att situationen är fel. Så enkelt kanske det inte är för alla.
Tycker verkligen att aborträtten finns och att man ska få välja det i sitt liv om man vill det.
Men att bli påtryckt abort som om man är konstig att man inte gör det, tycker Jag är galet.
Hoppas att du hittar styrkan att ta det valets om du tror är bäst. Vad det än blir. Och att du hittat ett sätt att må bra vad du än väljer.