• Corn

Abort i v 14

Anonym (Bm) skrev 2016-12-19 13:27:23 följande:
    Vad säger din spontana känsla? Skulle du kunna tänka dig att bli ensamstående med två små barn?

Tycker för övrigt att din sambo har förlorat "rätten" till er. Var hård. Han får ta tag i sitt liv annars förlorar han barnen och dig för alltid. Det är du som ska säga hej då, inte han.
    Jag tänkte behålla eftersom att jag redan har gått så långt och jag känner att det är min dotters syskon. Kanske enda chansen till helsyskon. Och jag ser inte ett barn som något negativt. Men jag räknade aldrig med att han skulle kunna göra som han gjort... "Jag kan inte ha två barn barn, jag ville inte ens ha ett".
  • Corn
    Anonym (Bm) skrev 2016-12-19 13:23:52 följande:
    Det finns många som är emot abort här och slänger sig med att man istället ska adoptera bort barnet. Det kan säkert vara ett alternativ för många men tror du att du skulle klara av att lämna din nyfödda?

Personligen kan jag inte tänka mig något värre men känns det som ett alternativ så kolla upp det!

Det är möjligt att du kan få en skrapning. Jag vet bara att det är så ovanligt med kirurgisk abort där jag jobbar och speciellt då det handlar en sen abort.

Har du pratar med kurator? Om inte så är det ju ett steg som du måste göra innan du för göra aborten. Tänker att tiden går ju också..
    Kan man ens adoptera bort barn här utan att det vandrar runt mellan fosterhem?
  • Corn
    Anonym (Bm) skrev 2016-12-19 14:25:41 följande:
    Ja du bör absolut prata med en kurator. Det här är inget som du kan "fly" ifrån genom att inte tala om det och bli sövd. Ditt psyke fungerar inte så.

Har du stöd från vänner, familj?
    Bör eller MÅSTE?
    Kan jag vägra och ändå få abort? Abort är väl frivilligt till v 18?!

Nej... jag har inget stöd alls...
  • Corn
    Anonym (Kvinnan) skrev 2016-12-19 14:35:55 följande:

I v 14 måste man föda ut fostret.Tar flera timmar och gör ont.Om du vill se den sen,är ditt beslut.En vän till mig gick igenom detta.Hon sa att det var värsta hon varit med om.

Ok. Där sket sig den planen alltså............................
  • Corn
    Anonym (Ab) skrev 2016-12-19 14:44:39 följande:

I din situation hoppas jag att jag hade gjort abort.

Men du kan inte avsäga dig ansvaret genom att lägga över ditt beslut på vad några okända på ett forum har sagt! Det måste vara helt och hållet ditt beslut även om det är oerhört jobbigt.

Dom som hjälper dig med aborten bör rimligtvis vara frikostiga med kraftiga smärtstillande och lugnande. Du får ju lägga fram ditt fall och att du mår oerhört dåligt av att ha hamnat i den här situationen.

Jag lägger inte ANSVARET på några andra än mig själv! Även om det kanske låter så. Jag är ledsen, uppgiven, känner mig ensam och extremt övergiven.
  • Corn
    neverpreggo skrev 2016-12-19 14:51:26 följande:

Men lyssna inte på FL, det måste vara det värsta forumet att gå efter folks råd på. Klart att det finns pärlor men mestadels råd från provocerande troll. Du måste ta det beslutet själv. Ja, du kommer att behöva prata med någon men det är ok för du kan inte reda ut detta själv.

Jag menar inte BEHÖVA. Jag måste väl inte för ATT få göra abort?
  • Corn
    LillaJag06 skrev 2016-12-19 16:17:45 följande:

Jag tror att du måste göra en tvåstegsabort i den veckan.

Linda2barnsmamma skrev 2016-12-19 16:27:30 följande:
    Nej man måste inte föda ut det ! Ja gjorde en abort i v.15 , jag sövdes och skapades.

Vet dock inte om det hade med min dåvarande ålder (15 år) , eller om det ändrats nu. Men jag behövde inte föda fram det.
    Nu blir jag förvirrad....

• Corn
    Anonym (Bm) skrev 2016-12-19 16:30:47 följande:
    Nej de kan ju inte tvinga dig men jag tycker absolut att du ska vara vuxen nog att inse att du kommer behöva det. Du har ett barn du behöver ta hand om efteråt och det kommer du inte kunna göra om du rasar ihop. Har du noll stöd är kuratorn extra viktig.
    Vad ska en kurator göra? Klappa mig på axeln? Säga några inövade ord om en abort jag inte ville göra.
    Nej tack.
  • Corn
    Anonym (Zätade) skrev 2016-12-19 18:08:44 följande:

De va ganska konstigt att du skapade denna tråd och skriver att du ska ta bort barnet som du inte vill. Om du inte vill tabort barnet så ta inte bort de. De är ju ett val du gör och tar ansvar över, ingen står väl med en pistol mot ditt huvud och tvingar dit till abort.

VARFÖR blir man ifrågasatt på FL exakt hela tiden?
    Jag skapade tråden för att jag vill veta om jag kan bli sövd om jag genomgår denna abort som jag inte vill göra!
Svar på tråden Abort i v 14