Bim 16-20 januari
Jag hänger på här. Enligt appen jag använder har jag bim 20/1 och äl 6/1, men jag börjar redan nu känna av lite molvärk så jag tror äl kommer lite tidigare. Detta blir sjunde försöket till ett syskon.
Jag hänger på här. Enligt appen jag använder har jag bim 20/1 och äl 6/1, men jag börjar redan nu känna av lite molvärk så jag tror äl kommer lite tidigare. Detta blir sjunde försöket till ett syskon.
Update från mig :) Haft "konstgjort" sex med plastspruta nu i fyra dagar i rad, innan de en dags paus och två dagars paus (vanliga sex de två gångerna). Går ju hur bra som helst detta!! :O Önskar vi börja med det mycket tidigare, alla de månader vi knappt haft sex vid äl pga sambon känner press och får som en spärr. Nuu vill jag ha ett pluss så vi kan få ett efterlängtat barn i September!!!! Känner mig hoppfull för först gången på ett år :)
Hoppas detta är vår månad! Positivt äl igår, äggviteflytningar på kvällen, höjd temp idag och molvärk i höger äggstock. Rätt säker på att ägget har släppt. Vi hade sex igår på eftermiddagen. Ska försöka hinna idag med men om ägget har släppt, finns det chans att det ger något om man har sex idag om det inte tog sig igår?
Bim den 20/1 och vill gärna testa... men det är ju lönlöst nu. Men måste testa mig innan resa som avgår den 19:e såklart! Jag vill ju veta också, så ett testa tidigt test på onsdag kanske vore ngt?
När testar ni er?
Max en vecka kvar till bim. Känns som det gjort tidigare månader så jag tror inte att det tog sig, men jag tänker inte kasta in handduken riktigt än...
Min bröst beter sig förresten väldigt konstigt så här mellan äl och bim; på morgonen känns de mjuka och som vanligt men ju längre dagen går så börjar det spänna mer och mer i dom och dom känns mer "fylliga". Så här håller det på dag efter dag. Haha!
Nu är där ingen tvekan längre, efter 2 år, ett ma och ett mf är det äntligen vår tur, hoppas att liten håller sig kvar denna gången! Gud det känns så overkligt! :D
Det blir onekligen en spännande vecka som kommer. Hoppas på en massa plus!!!
Nu vet jag i sann bemärkelse vad skengravid känns som :p testade neg imorse igen nu på bim-2 och jag testar med test som mäter låg hcg.. trots det så blev jag riktigt illamående på väg hem från jobbet.. helt otroligt att man kan framkalla symtom på det viset av ren vilja :p
Har bim den här veckan (men vet inte exakt när), mest troligt onsdag-fredag. Har precis som tidigare månader haft molvärk som kommit och gått varje dag sen äl. Men igår och hittills idag har den varit som bortblåst. Det har aldrig hänt tidigare, men jag vet inte om jag vågar hoppas att det är ett tecken på graviditet. Har gått och väntat på ömma bröst och mer flytningar som jag fick vid min första graviditet, men det är klart det inte behöver vara samma symptom nu. Kommer testa tidigast lördag om mensen inte dykt upp. Magkänslan säger dock att jag inte är gravid. Vad säger er magkänsla er?
En liten fråga. Ni som mått illa tidigt i graviditeten, har det bara varit på morgonen eller även under resten av dagen? Jag har bim nu i veckan och har aldrig mått illa direkt på morgonen men däremot kan det komma efter frukost, på eftermiddagen eller som nu när jag ska gå och lägga mig. Hoppas det inte är vinterkräksjukan bara... :/
Hur går det för alla idag?
Tidigare i veckan kände jag mig rätt hoppfull då jag mådde illa till och från under några dagar. Idag har jag inte mått illa så då dalade genast hoppet. För en stund sedan kände jag små stick långt ner i magen och genast steg hoppet igen. Denna känslomässiga berg-och-dalbana alltså... Enligt app har jag bim imorgon, CD 32, och som längst har jag en cykel på 33 dagar. Får se om jag vågar mig på ett test i helgen, inte imorgon men möjligtvis söndag.
Här kom mensen idag. Var ändå rätt hoppfull då jag haft annorlunda symtom mot för tidigare månader. Nåja, vet att jag kommer vara deppig idag och kanske imorgon men sen kommer jag börja se framåt igen. Hoppas försök 8 blir vår tur!