• varje

Munkpeppar

Vill själv gärna prova då jag ofta har äl dag 16 -18. Jag har hört att munkpeppar inte ska användas av oss som har en cykel på mer än ca 30 dagar. Stämmer detta?

Är det någon som har erfarenhet av detta?

Hur har det påverkat er om ni har tagit munkpeppar?

• varje
    Isvattenis skrev 2017-01-08 18:38:40 följande:
    Ja prova.

Nej de har jag aldrig hört. Jag har alltid haft 33-36 dagar men har iförsig aldrig direkt rådfrågat någon utan har bara testat o de har ju funkat kanon så.

Försöker man bli gravid ska bara bara äta till ÄL men jag har läst att vissa äter en vecka till. Någon som har den erfarenheten?
    Ska beställa på en gång!

Försöker du bli gravid, när slutar du äta dem vaja månad?
  • varje

Jag började med munkpeppar för tre dagar sedan. Vi får se om det blir någon effekt vid denna ÄL. 

Ska försöka uppmärksamma skillnader från andra ÄL, då jag tex aldrig känner min ägglossning, har ytterst lite-ÄL sekret, samt ÄL ganska sent.

Någon annan som har börjat med munkpeppar denna månad?

• varje
    Isvattenis skrev 2017-01-19 20:37:56 följande:

Okej.

Okej spännande att se, håll oss uppdaterade. Har du ÄL om 11 daggar så eller hur lång är sin cykel?

Jag tror inte ens jag hade ÄL denna månad, kände ingenting o fick inte helt positivt på ÄL test. Absolut stegring men aldrig så strecket blev starkare än kontroll strecket. O nu börjar jag få mol verk ÄL + 9 så jg väntar på mensen men nytt försök nästa månad.
    Jag har cykel på 30-31 dagar. Enligt tester och app på mobilen har jag ÄL runt dag 17. Är detta konstigt?

Har alltså ÄL ca 2.e feb.

Fram till nu kan jag inte säga att jag känt av att jag tagit munkpeppar annat än att jag fått ont i "vanliga magen" några gånger. Förvånad
  • varje
    Isvattenis skrev 2017-01-23 08:10:18 följande:
    Nej de tror jag inte är nått konstigt. Utan Munkpeppar har jag alltid haft 33-34 dagar och då äg på dag ca 21-22.

Denna månad vet jag som sagt inte ens om jag hade någon. Men slutade iaf med munkpepparn på dag 16 ifall att. Förra månaden hade jag cykel på 28 dagar så har jag de igen så borde jag ha BIM på onsdag. Och den kommer nog för jag har inga som helat symtom. Så de är bara ta nya tag.
    BIM i morgon alltså?? Spännande! 

Tack för din förklaring och att du påminde mig om att sluta ta munkpeppar innan äl.

Uppdatera om din mens kommer eller inte. Håller självfallet tummarna för dig!
  • varje

Första månaden med Munkpeppar. Måste säga att jag är imponerad. Jag fick äl 3-4 dagar tidigare än beräknad och har kortat min cykel med ex antal dagar. Jag har annars cykel på 30-33 dagar med äl på dag 18. Så munkpeppar fungerar.

Fråga: Fick glad gubbe på äl test idag. Hur lång tid har vi på oss att pricka ägget?

Kram

• varje
    Isvattenis skrev 2017-01-31 13:55:26 följande:
    Va roligt att höra :)

Dom där glad gubbe testerna. Är det ett nytt test för varje dag man använder då? Eller är det ett som återanvändbart?

Brukar väl vara 12-24h?
    Förlåt för sent svar. Ja, det är ett nytt test varje dag som man sätter in i en behållare med display.

Du kanske redan har testat eftersom det var längesedan du frågade??
  • varje
    Lillafisfia skrev 2017-02-12 09:12:43 följande:

Fråga?! Blir mensen rikligare när man äter munkpeppar?!

Jag har just haft min första mens med MP och den var betydligt längre. Från 3 dagar till ca 5. Jag hade dessutom spotting och blödde vid sex dagen innan mensen kom igång.

Min summering av MP: 28 dagars cykel (från 30-31 dagar annars). Längre och svårare mens. 
  • varje
    Milie skrev 2017-03-11 13:53:32 följande:
    Det känns nästan för bra för att vara sant om det är ett mirakelmedel som skräddarsyr sig efter ens behov. Alltså att den fungerar både upp och ner på diverse hormonnivåer. Men jag är så klart tacksam! Jag vill ha och behöver en längre lutealfas. Men tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Hoppas munkpeppar gör att allt blir lagom för dig!

Min mens har inte kommit än. CD27. Har aldrig sett en så hög siffra i appen, hehe.
    Spännande Milie! Hoppas du kanske är gravid?!
Svar på tråden Munkpeppar