• Isvattenis

Munkpeppar

Okej.

varje skrev 2017-01-19 11:51:16 följande:

Jag började med munkpeppar för tre dagar sedan. Vi får se om det blir någon effekt vid denna ÄL. 

Ska försöka uppmärksamma skillnader från andra ÄL, då jag tex aldrig känner min ägglossning, har ytterst lite-ÄL sekret, samt ÄL ganska sent.

Någon annan som har börjat med munkpeppar denna månad?

Okej spännande att se, håll oss uppdaterade. Har du ÄL om 11 daggar så eller hur lång är sin cykel?

Jag tror inte ens jag hade ÄL denna månad, kände ingenting o fick inte helt positivt på ÄL test. Absolut stegring men aldrig så strecket blev starkare än kontroll strecket. O nu börjar jag få mol verk ÄL + 9 så jg väntar på mensen men nytt försök nästa månad.
  • Isvattenis
    eg90 skrev 2017-01-22 16:32:51 följande:

Börjar månad två med munkpeppar nu.

Fick betydligt mindre mensvärk denna månad, undra om detta beror på munkpepparen? Har inte läst något om att man kan få mindre mensvärk av munkpeppar.

Okej. Va bra har bara hört tvärtom att man kan få mer smärta och mer mens så de va ju kanon.

Jag väntar på tant röd. Hade 28 dagars cykel förra månaden så har jag de igen så är de BIM på tisdag.

Testade mig idag men helt blankt så
  • Isvattenis
    varje skrev 2017-01-22 23:46:13 följande:

Jag har cykel på 30-31 dagar. Enligt tester och app på mobilen har jag ÄL runt dag 17. Är detta konstigt?

Har alltså ÄL ca 2.e feb.

Fram till nu kan jag inte säga att jag känt av att jag tagit munkpeppar annat än att jag fått ont i "vanliga magen" några gånger. 

Nej de tror jag inte är nått konstigt. Utan Munkpeppar har jag alltid haft 33-34 dagar och då äg på dag ca 21-22.

Denna månad vet jag som sagt inte ens om jag hade någon. Men slutade iaf med munkpepparn på dag 16 ifall att. Förra månaden hade jag cykel på 28 dagar så har jag de igen så borde jag ha BIM på onsdag. Och den kommer nog för jag har inga som helat symtom. Så de är bara ta nya tag.
  • Isvattenis
    varje skrev 2017-01-24 22:28:46 följande:

BIM i morgon alltså?? Spännande! 

Tack för din förklaring och att du påminde mig om att sluta ta munkpeppar innan äl.

Uppdatera om din mens kommer eller inte. Håller självfallet tummarna för dig!

Tog ett test nu. Totalt blank så jag väntar på mensen. Kanske bara har längre cykel denna månad. Förra månaden hade jag 29 vilket jag aldrig haft förr. Brukar ligga på ca 32 så jag ger de några dagar till.

De konstiga är att jag har noll symtom på varken mens eller gravid så.
  • Isvattenis
    Lillafisfia skrev 2017-01-26 12:20:37 följande:

Hej!

Jag hoppar in här då jag är lite nyfiken på munkpeppar! Förstår ju att den hjälper till att göra cykeln normallång, men ökar den även chansen att bi gravid? Har ÄL imorgon och BIM 10/2, blir det inget kanske jag provar MP! 

Jag vet inte om de är nått bevisat på att de ska hjälpa fertiliteten. Den har hjälpt mig kortat ber cykeln på nästan 2 v iaf vilket är kanon. Förra månaden va min första månad denna gång med Munkpeppar och då fick jag svin ont vid ÄL och molvärk mellan ÄL och mens. Men denna månad har jag inte känns nått alls. Skit konstigt meb men.

Vi har en son och med hobom med jag gravid på första försöket o första månaden med Munkpeppar :)
  • Isvattenis
    varje skrev 2017-01-31 11:24:24 följande:

Första månaden med Munkpeppar. Måste säga att jag är imponerad. Jag fick äl 3-4 dagar tidigare än beräknad och har kortat min cykel med ex antal dagar. Jag har annars cykel på 30-33 dagar med äl på dag 18. Så munkpeppar fungerar.

Fråga: Fick glad gubbe på äl test idag. Hur lång tid har vi på oss att pricka ägget?

Kram

Va roligt att höra :)

Dom där glad gubbe testerna. Är det ett nytt test för varje dag man använder då? Eller är det ett som återanvändbart?

Brukar väl vara 12-24h?
  • Isvattenis
    varje skrev 2017-02-20 19:09:05 följande:

Förlåt för sent svar. Ja, det är ett nytt test varje dag som man sätter in i en behållare med display.

Du kanske redan har testat eftersom det var längesedan du frågade??

Jag körde vanliga sticka och började test dag 11 och hade då positivt direkt. Sen dess har jag haft positivt tills idag då de börjar sjunka så antar att ÄL va i helgen dag 19-20
  • Isvattenis
    eg90 skrev 2017-01-30 21:53:19 följande:

Inne på andra ronden med MP och har äl snart :)

Har du haft BIM än? Sist du skrev skulle du snart ha äl
  • Isvattenis
    Milie skrev 2017-03-09 22:22:52 följande:

Imorgon kommer mensen och då ska jag äntligen ge munkpeppar en ärlig chans! Förra cykeln började jag så sent, så jag hann bara äta 7 dagar innan ägglossning. Något jag dock märkte var att jag inte fick någon PMS den här cykeln (jag slutade med munkpepparn vid ÄL). Kan det ha något samband? Jag brukar alltid få PMS och ganska ordentligt så jag märker det tydligt.

Så kan de absolut vara. Vissa får mindre pms men mer blödning
Svar på tråden Munkpeppar