• Isvattenis

Munkpeppar

Fick mens i fredags, började då med munkpepparn igen. Vi ska ha uppehåll den här månaden och kanske nästa pga att jag själv är december barn.

Ska jag äta papparn hela månaden då? Alltså inte sluta vid ÄL?

• Isvattenis

Nu börjar jag bli lite trött på både min kropp och mp. Har ätit upp 1,5 burk nu och mensen har kommit på allt ifrån 28-34 dagar från månad till månad. Vanligast är 34 dagar men förra månaden kom den dag 37 då ÄL blev en vecka senare än vanligt och idag är jag på dag 37 igen men ingen mens.
    Funderar på att skippa mp nu för de verkar ju inte hjälpa mig. Blir bara förvirrad och jag ville att min cykel skulle kortas ner men de senaste två månaderna har den bara förlängts. Suck !!!
    Hur går de för er andra

• Isvattenis
    meijram skrev 2017-04-18 11:01:11 följande:
    Tråkigt att inte mp verkar ge det resultat du vill ha! Har du testat rosenrot också?

Jag är inne på andra cykeln med mp och har första cykeln haft ÄL på CD 12, och fick en totalcykel på 26 dagar. Denna cykel hade jag ÄL på CD 16, så jag gissar att det blir 30 dagars cykel denna gång. Det mest positiva med mp för min del är att jag fått tydligare ÄL flytningar, och dessutom under fler dagar. Och att jag känner mig lugnare och sover bättre. Så jag ska fortsätta ett tag till med mp. Min förhoppning är ju såklart att bli gravid. Men det har ännu inte hänt.
    Verkligen. Med sonen åt jag två månader innan första försök och på månad 3 och försök nr 1 blev jag gravid. Men men jag ska köpa mp en månad till och då äta från mensen till typ dag 30 . Idag dag 40 o ingen mens. Nu vill jag bara att den ska komma. Detta är enda en uppehållsmånad för oss då jag själv är dec barn..
  • Isvattenis
    meijram skrev 2017-04-18 11:01:11 följande:
    Tråkigt att inte mp verkar ge det resultat du vill ha! Har du testat rosenrot också?

Jag är inne på andra cykeln med mp och har första cykeln haft ÄL på CD 12, och fick en totalcykel på 26 dagar. Denna cykel hade jag ÄL på CD 16, så jag gissar att det blir 30 dagars cykel denna gång. Det mest positiva med mp för min del är att jag fått tydligare ÄL flytningar, och dessutom under fler dagar. Och att jag känner mig lugnare och sover bättre. Så jag ska fortsätta ett tag till med mp. Min förhoppning är ju såklart att bli gravid. Men det har ännu inte hänt.
    Nej har inte gjort det. Ger mp en månad till sen provar jag nog nått annat.
    Ingen mens idag heller men haft lite känning så hoppas att den kommer imorgon dag 42.

Härligt att de Funkar bra för dig. Vet inte om jag slutar med mp förtidigt. För jag är ju lite osäker på när ÄL äger rum. Ibland har jag haft ÄL sekret dag 18,20 o ibland 28 typ så jag har slutar på dag 18 typ o då om jag nu får mena imorgon innebär ju de att jag hade ÄL dag 30.. men men
  • Isvattenis

Dag 43 ingen mensvärk lite ont i vänster bröstvårta vid beröring. Annars ingenting. Haft Lotion fl nu i två dagar men idag va de helt vit gult kladd på hela pappret igen. Fattar ingenting.
    Gravtest imorgon? Vet att jag inte är gravid då vi haft sex En gång.. så de är väl bara vänta.

• Isvattenis

Fortfarande ingen mens så jag ringde gyn idag och ska få tid på reproduktions avdelningen för att kolla min ägglpssning och kanske få stimulering om de är nått.

• Isvattenis

Barnmorskan sa igår, ring reproduktionen.
    Pratade med dom imorse men dom ville inte hjälpa mig för då ska man ha försökt få barn i 12 månader. Försökte förklara att de va egentligen inte mitt störta problem utan jag ville veta vad som är fel genom En gyn undersökning först men då får jag vända mig till en privat klinik. Så jag får väl göra de

• Isvattenis
    meijram skrev 2017-04-25 13:21:24 följande:
    Men va tråkigt att man inte kan få hjälp när man behöver det! Känner du till Jenny Koos? Jag lyssnade på en podcast med henne för inte så länge sedan på podden "Hälsosant", som var väldigt informativ om menscykel och problem med den. Jag lärde mig massor som jag inte redan visste. Jag vet inte om den kan hjälpa dig, men det var i alla fall mycket intressant att lyssna på!

www.halsosant.nu/avsnitt-59-jenny-koos-forsta-din-menscykel-en-gang-for-alla/

Nej men de ska jag kolla på en gång. Tusen tack för tipsen :) jag har bokat en gyn undersökning nu på en privatklinik bara för att utesluta cystor osv.
  • Isvattenis
    meijram skrev 2017-04-25 13:21:24 följande:
    Men va tråkigt att man inte kan få hjälp när man behöver det! Känner du till Jenny Koos? Jag lyssnade på en podcast med henne för inte så länge sedan på podden "Hälsosant", som var väldigt informativ om menscykel och problem med den. Jag lärde mig massor som jag inte redan visste. Jag vet inte om den kan hjälpa dig, men det var i alla fall mycket intressant att lyssna på!

www.halsosant.nu/avsnitt-59-jenny-koos-forsta-din-menscykel-en-gang-for-alla/

Jätte bra pod :) tack
  • Isvattenis
    meijram skrev 2017-04-27 21:20:57 följande:
    Kul att du uppskattade den!
    Mycket. Lyssnade på båd avsnitten med henne :)
    Dag 50 idag och fortfarande ingen mens, suck ! Gyn nästa vecka så nu hoppas jag typ att den dröjer tills dess så jag kan göra undersökningen.
  • Isvattenis
    royce skrev 2017-04-29 10:17:27 följande:
    Ja men vad härligt, alltid något! :) FF satte idag ut min ÄL på cd17 (26/4), så jag väntar på BIM den 6 maj (cd27). Även om jag inte blivit gravid denna gång så hoppas jag mp hjälpt till med att förlänga den tiden, 10 dagar är lite kort.
    Okej spännande :) håller tummarna för dig
  • Isvattenis

Blod på pappret idag. Dag 51
    Lär avboka gyn undersökningen i veckan om jag blöder. Kanske skjuta upp den 2-3 v så kan jag kolla hur de ser ut med ÄL.
    Beställde hem en ny burk mp idag. Kör en månad till.
    Denna månad slutade jag på dag 20 för jag trodde att ÄL va på g, sen hade jag tydligen ÄL dag 39 så.
    Denna månad ska jag vara super noga med mp samma tid varje morgon plus alltid kolla flytningarna. Känner hopp :)
    Kommer även äta mp under äggvite dagarna o kanske några dagar till.
    Hur går de för er andra?

• Isvattenis
    royce skrev 2017-05-04 22:34:11 följande:

Hur går det för dig nu? Kom mensen igång?
    Jag är på ÄL+8 BIM-2 idag, mina spottings brukar komma igång idag eller imorgon, än har de hållit sig borta så håller tummarna!

meijram skrev 2017-05-03 17:07:38 följande:Bra att det händer något, och att du känner hopp!

Jag har mens nu, och det är nog sista mensdagen idag. Jag blöder mindre nu, och färre dagar än tidigare, så det är ju också positivt. Och jag har inte svällt upp så mycket runt magen och rygg som jag brukar kunna göra vid mens. Faktiskt inte svullen alls!

Jag tänkte fortsätta ett tag till med munkpeppar. Jag är jätteglad för att jag slipper de värsta PMS-symptomen. Och dessutom mycket bättre ÄL-flytningar än tidigare, och i fler dagar. Senast hade jag det i sju dagar! Och så tycker jag att temperaturkurvan ser mer stabil ut än tidigare. Den börjar följa ett tydligt och återkommande mönster nu. Däremot blir jag ju inte gravid, men det kan ju bero på annat också. Jag har inte orkat ta tag i att få gynekologtid. Kanske gör det till nästa cykel istället.

Jag tar MP varje morgon innan frukost.

Skönt att mensen blir kortare blir iaf, om den nu måste envisas med att komma..! Jag har inte heller PMS (som jag alltid brukar ha!) och har BIM om bara 2 dagar. Har möjligen känns av lite kramp igår kväll och lite idag, men jag kan lika gärna inbillat mig eller så är det något annat som känns av. Så det är inte så att jag störs av det direkt :D Mina ÄL-flytningar har också blivit rikligare och hållit i sig många fler dagar. ska ta ett testa-tidigt test imorgon.

Mensen kom på dag 51 alltså 17 dagar försent. Så jag fick avboka gyn undersökningen. Nu har mensen slutat idag så räknar med ÄL 2-3 veckor.
  • Isvattenis
    royce skrev 2017-05-05 23:16:49 följande:
    Tog ett testa tidigt men det var negativt. Tar ett nytt imorn om inte mensen kommer igång under natten. Inga spottings än så länge, men det känns som mensvärk i kroppen så jag har inte jättehöga förväntningar...
    Håller tummarna för dig !
  • Isvattenis

En fråga.
    Till er som äter Munkpeppar och testar mes ÄL test. Får ni negativt o sen en tydlig stegring vid ÄL och sen negativt igen?
    Eller har ni ganska starkt streck hela tiden innan positivt?

• Isvattenis
    royce skrev 2017-05-09 00:20:07 följande:
    Jag har nästan aldrig fått fullt utslag på ÄLstickor men den här gången höll stegringen i sig 1-2 dagar längre än vanligt. :) Ska prova med ett annat märke den här gången, bara för att se om stegringen visar sig tydligare då.
    Trots att du ätit Munkpeppar?
    Jag har fått fullt utslag i 3 dagar nu (dag 8-11) så jag skiter i att testa. Tydligen så ger mp förhöjt lh vilken är väldigt tydligt här.
  • Isvattenis
    royce skrev 2017-05-15 11:30:40 följande:
    Ja, LH verkar ha ökat för mig med men kanske inte lika mkt som för andra. Ska som sagt prova ett annat märke på testen den här gången bara för att se om det blir ngn skillnad. Såg i en annan tråd en tjej som fått fullt utslag på ett test men lika svagt som jag brukar få på det andra, fastän de var testade samtidigt.
    Skumt. Har dock aldrig testat dom här digitala med blinkande gubbe. De kanske vore nått.
    Har provat stickor från både babyplan och billigatesters. Och båda ger utslag hela tiden. Så jag slutar nog och går på sekret och känningar.
  • Isvattenis

Behöver råd. När tycker ni att jag ska sluta med mp? Vet ju aldrig när jag har ÄL eftersom jag får alltid positiva ÄL test påg mp en månad hade jag ÄL dag 18 en dag 39 :p kan jag äta fram till plus eller mens?

• Isvattenis
    royce skrev 2017-05-18 12:49:31 följande:

Cd 13 idag och redan eggwhite flytningar den här cykeln också! :) så häftigt att man märker sån skillnad med mp! beräknar ÄL på cd 17 och tidigare har jag bara haft Eggwhite 1 dag per cykel, och då dagen innan ÄL.
    En liten fråga, visst är det östrogenet som stimulerar ÄL-flytningar..? I så fall har mitt östrogen verkligen påverkats av mp :)
    Återstår att se om LH vill visa sig på ÄL-stickorna ordentligt den här gången... 

Men va härligt att du märker sån effekt. :)
    Själv hade jag sticky på cd 14
    Vattning på cd 15 och trådig på cd 16 och igår på cd 17 Lotion.
    Kan jag haft ägglossnings ? Hade pyttelite känning i magen o inget annat.
  • Isvattenis
    royce skrev 2017-05-18 13:54:28 följande:
    kommer du ihåg hur dina flytningar betedde sig sist du hade ÄL? Du kanske kan jämföra med de?
    Jag tempar varje morgon och håller koll med fertilty friend (ff) när ÄL varit. På ff har jag sett att andra som äter mp kör på ända fram till mens eller plus, men jag vet inte huruvida det är bra eller dåligt. ?
    Ja jag för noggrann anteckning :) så jag brukar ha äggvita typ 4 dagar iaf o då få typ lite ont i bröstvårtorna vid beröring osv. Men ingenting än. Men idag igen så kändes de som om jag kissade på mig när jag satte mig i bilen o när jag kom hem va hela trosan blöt så nu har jag vattnig igen så antar att ÄL inte varit. Aja.
    Sex ikväll isf så hoppas vi att de inte sker nån miss.
Svar på tråden Munkpeppar