• Sonav

IVF Januari 2017

Hoppar också in i tråden. Startar med korta protokollet slutet av nästa vecka, blir nog äggutplock v. 4. Första gången för oss, så jag följs gärna åt :)

• Sonav

Sofia, 27 år. Korta protokollet 14 jan. Äggplock beräknat v 4 (IVF 1). 

• Sonav
    Sandrahedin skrev 2017-01-11 13:36:51 följande:

Hej! Jag hittade denna tråden och tycker det är super kul att så många kan stötta varandra på denna resan! Jag heter Sandra och är 25 år. Har försökt bli gravid i nästan 3 år. Ska köra korta protokollet med sprut start till helgen förhoppningsvis, om mensen kommer som den ska.? det är våran första ivf, så jag är verkligen super nervös och uppspelt på samma gång ????

Spännande. Jag ska också köra igång för första gången till helgen!
  • Sonav
    Emsoff skrev 2017-01-11 18:31:36 följande:

Ikväll är det sprutstart... Gonal-F. Någon som kan lugna en spruträdd? Min man ska sticka, ochvinte ens det känns speciellt lugnande.
    Börjar med 225 enheter.

Spännande, kommer gå fint. Ska också ha sputstart inom ett par dagar. Börjar med 125 enheter Gonal-F. Känns som låg dos med tanke på vad alla andra har? Men det är nog väldigt individuellt. 
  • Sonav
    Karins08 skrev 2017-01-11 16:47:50 följande:
    Kom på att jag inte förstår så mycket gällande doser ändå om det inte är samma

Är mest nyfiken på om dosen är hög eller låg?

Min dos var låg men fick höjas och nu är jag nånstans i mitten tror jag

Orgalutranen tror jag alltid är samma..

Tydligen brist på Orgalutran just nu också, fick jaga runt hela stan.. och när jag kom hem märkte jag att Apoteket hjärtat gett mig en dos istället för 2.. grrr!
    Fick också höra att det var brist på Olgalutran, Sahlgenska hade inget och dem är ändå lager. Känns ju oroväckande om man behöver mer. Men det kommer säkert in snart som inte annat. 
  • Sonav
    AnnZoo81 skrev 2017-01-11 21:38:08 följande:

Förresten vart behandlas ni? *nyfiken*

Jag behandlas på Sahlgrenska. Någon mer som gör det?

Sahlgrenska här också!
  • Sonav
    Life02 skrev 2017-01-17 12:42:12 följande:

Så mycket spännande läsning!! Håller tummarna för alla. Jag har tagit Gonal F sen i fredags. Hyfsad låg dos, 112,5. Ikväll lägger jag till den andra sprutan (nervös) och imorgon VUL.

Samma här! Har tagi 125 sedan i fredags och dags för Olgalutran idag. UL på torsdag.
  • Sonav
    Life02 skrev 2017-01-17 20:33:47 följande:

@Sonav: är du redo för den sprutan? Känner mig lite nervös för hur jag ska ta den. Måste göra det strax!

@Life02: Var lite nervöst, men det gick bra tycker jag. Kände av substansen mer än Gonalen, men det gick över relativt snabbt. Hur gick det för dig?
  • Sonav
    Life02 skrev 2017-01-20 06:16:45 följande:

Känner ni andra mycket av sprutorna, korta protokollet? Inne på 8 dagen nu. Spänd mage och inbillar mig jag känner ibland lite molvärk och obehag.

Jag är också inne på min 8 dag nu, höjd dos till 137,5 sedan igår, andra VUL på söndag. Jag känner av lite obehag precis när jag tagit orgalutranen, men i övrigt känner jag mest att jag är lite svullen (kan vara inbillning också haha).  
  • Sonav

Dag 12 för mig med Gonal-F nu, 3:e VUL imorgon. Håller tummarna för äggplock på fredag. Sjukt spännande!

• Sonav
    Life02 skrev 2017-01-23 22:25:40 följande:

Ska ta ägglossningssprutan nu. Äggplock onsdag kl 22.30!!

Gick det bra? =)
Svar på tråden IVF Januari 2017