• Rebecco13

IVF Januari 2017

Hej!

Jag hoppar gärna in i denna tråd också (har smygläst ett tag ;))

Jag är 25 år och min sambo 26 år. Vi har precis börjat vår första Ivf med första sprutadag igår. Vi har valt att gå privat direkt i Göteborg.

Håller mina tummar och tår för er alla!

• Rebecco13

Vad roligt Frökenankare :) Är ny i denna tråd och har inte lärt mig hur man svarar på en kommentar, hur gör man?

Jag ska också ta sista sprutan idag och äggplock på fredag. Börjar bli så verkligt nu! :)

• Rebecco13
    Frökenankare skrev 2017-01-25 20:32:53 följande:

Du trycker på det lilla kugghjulet för att citera någon. Åh vad spännande. Då plockar vi samtidigt!

Tack! Ja spännande, nu får vi bara hoppas att allt går som vi vill! Har du några känningar? Jag känner väldigt mycket aktivitet där nere, både på gott och ont ????
  • Rebecco13
    Sandrahedin skrev 2017-01-25 22:11:37 följande:

Hej allesammans :) idag har jag varit och plockat mina ägg. Jag fick ut fyra ägg , vilket var bra då jag bara hade tre ägg på senaste VUL besöket. Jag fick en tid för insättning direkt och det blir på fredag kl 13:15. Så spännande :D sedan får vi se på måndag om jag får något till frysen :)

En liten fundering.. min sambo gjorde sitt prov hemma och så tog vi med oss det och lämnade där när vi kom bara. Vi båda fick betala för detta besök, alltså 350:- för honom för att lämna en burk..?

Hur har ni fått göra? Tänkte att jag skulle fråga på fredag om det var rätt (hon i kassan idag var dessutom vikarie)

Men tänkte att jag kan kolla med er först :)

Vad roligt! Håller tummarna ????

Min sambo ska göra provet hemma imorgon och lämna det när vi kommer dit. För oss kostar det inget utan ingår i priset. Så låter lite märkligt faktiskt.
  • Rebecco13
    Sandrahedin skrev 2017-01-26 11:24:08 följande:

Tack snälla :) Åå stort lycka till för er!!

Nä men det var så min sambo också gjorde. Han tog med det och bara lämna det där..

går ni via landsting eller privat ? Ja men jag tyckte det igår, får väl fråga när vi ska dit imorgon :)

Tack! Börjar bli nervös inför uttaget imorgon, men ni har ju klarat det galant så det ska nog gå bra för mig också.

Vi går privat. Första provet han lämnade vid utredningen kostade pengar men eftersom vi nu kör ett paket så ingår detta också. Så vet tyvärr inte hur det är när man går via landstinget.
  • Rebecco13
    Xantan85 skrev 2017-01-27 12:18:43 följande:

Nu fick jag svar från Falun, 6 av 11 ägg blev befruktade och återförs på tisdag! Är det någon som vet varför man väntar så länge med återhörande ibland?? Vi plockade igår!

Grattis!! Gjorde mitt äggplock imorse. 11 ägg fick vi också :) om man har mer än 5 befruktade ägg väntar dem gärna med insättning till dag 5 då dem kan se hur dem "växer" och få fram guldägget :) Så det är ju jätte positivt! Grattis ännu en gång.
Svar på tråden IVF Januari 2017