• Skummen

IVF Januari 2017

Hej

Jag behöver hjälp! Har läst tråden ett tag men inte vågat skriva något. Rakt på sak: jag förstår mig inte på testdag och beräknad mens dag. Jag får inte ihop matematiken.

5 jan: mensens första dag

22 jan: återföring av 5 dagars blastocyst

28 dagars cykel har jag alltid. Den kommer nästan på minuten varje månad.

Enligt min beräkning var BIM igår men på sjukhuset sa dom att min testdag är på måndag. Dvs 15 dagar efter återförande. Varför? När beräknas mensen komma eller inte komma då? Kan den förskjutas i normal cykel utan några hormoner?

Vid "naturliga" graviditeter så kan man ju testa på BIM. vad är det jag missar? Blir tokig snart..

Bakgrund för er som orkar läsa:

Vi har försökt i 3 år

Oförklarligt, Dvs "inga fel".

Första ivf gjorde vi i november. Fick allt för många äggblåsor med hög risk för överstimulering så inget återförande (fatta besvikelsen) så man beslutade att göra det senare. På grund av julledighet, mm. så blev det nu i jan och då i naturlig cykel då jag har egen ÄL.

Resultat av ivf:

26 äggblåsor

25 ägg

18 befruktade

11 blastocyster i frysen

1 återfört i naturlig cykel nu

Tack för att ni orkat läsa igenom inlägget!

• Skummen
    anina skrev 2017-02-03 22:40:11 följande:

Välkommen. :)

Det där med bim och räkningar är jag inte alls bra på. Jag visste typ ingeting i början av processen, nu kan jag mycket men inte just det.

Fy vad jobbigt att inte få göra återföreningen när det ändå finns så många ägg. Gjorde ni äggplock då med? Du verkar ha blivit överstimulerad nu med? Wow 11 i frysen.

Hoppas allt går jättebra för dig denna gången.

Tack :)!

Japp, vi gjorde äggplock och allt då så 11 hamnade i frysen. Blev därmed första FET nu i januari men blir som sagt inte riktigt klok på det här med mensen. Logiskt sett så borde ju den inte påverkas eftersom jag inte tagit några hormoner alls. Men kroppen är ju konstig så man vet aldrig. Förstår däremot inte varför testdag inte är på samma dag som beräknad mens.

Men som vanligt lär den ju komma när som.
  • Skummen
    InnanVäntansTider skrev 2017-02-04 18:24:33 följande:

Jag håller med att det är konstigt att ha testdag så långt efter BIM men det har jag också (FET förra fredagen, BIM idag och TD nästa Tors) . Tar du lutinus? I så fall kan det påverka BIM tyvärr och så tror jag också att de sätter sen testdag för att de som är sena plussare inte ska oroa sig och kanske även för att det dom kallar kemisk graviditet ska räknas som just det och inte missfall (då måste man ju vänta in en mens innan man provar igen).

Jag testade iaf dagen innan BIM och blev tveklöst positivt och barnmorskan som jag pratade med sa att det bara var att gratulera. Om man gör det ska man inte bli stressad om det är negativt för hoppet finns förstås och blir det positivt får man vara medveten om att det är väldigt tidigt. Så resonerar jag :) Lycka till!

Stort grattis till plusset!

Ne, ingen lutinus eller någonting denna första FET sa de. Därför som jag blir så fundersam. Vågar inte heller testa. Orkar inte med att se ett minus. Ligger här och bävar för att mensen kommer samtidigt som jag oroar mig för att den inte ska komma och jag testar minus på måndag ändå.

Men vad roligt med ert plus. Hur många dagars odlad satte du in så att det visade plus så snabbt :)?
  • Skummen
    InnanVäntansTider skrev 2017-02-05 20:55:27 följande:

Tack! Då kan jag förstår ännu mer då att det är förvirrande men tror kanske ändå de tar i för de sena plussarna och även de med lång cykel och så har de standard för alla. Standard testdag verkar iaf min klinik ha, 17 dagar vid ET och 13 dagar vid FET (har haft två kompisar med samma td efter FET där trots olika cykler) Håller tummarna att det blir ett plus när du väl vill/vågar testa.

Jag fick faktiskt ett svagt streck på rd 4 nu med en 5 dagars men var så svagt att jag inte visste om jag var gravid eller ägglossningssprutan. Sen testade jag igen rd7 och då var det tveklöst plus. Men har som sagt riktigt td rd13, 5 dagar efter BIM.

Okej, jag har TD imorgon vilket är 15 dagar efter insättning och fyra dagar efter BIM. Så det blir till att testa iaf. Konstigt ändå att kliniker har olika kan jag tycka. Håller tummarna..
  • Skummen
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-15 12:20:57 följande:

Fy vill bara lägga mig ner och inte gå upp igen!

För 13 dagar sen fick vi ju tillbaka ett 2dg.

Helgen testade jag posetivt men ack den lycka som varar.

I går började jag få en rosa flytning och i morse kom det ut en slemsträng om var lite blodfärgad.

När jag senare när jag på toa kom det färskt blod på pappret ingenting i bindan men bara när jag torkade mig!

Sitter nu och funderar på om jag vill utsätta mig för en helt ny behandling då vi inte fick något ägg till frysen!

Vet att detta va ett deppigt inlägg men behövde få skriva av mig!

Fy så jobbigt! Lider med dig. Jag fick lite blod i måndags när jag torkade mig. Inget igår och sedan nu imorse också en fläck. Rinner det hela tiden hos dig? Har du några gravsymptom?

Så typiskt att lyckan ska vara kortvarig. Hoppas verkligen att det håller kvar sig för dig!
  • Skummen
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-15 16:33:06 följande:

Så jobbigt! Nej rinner inte hela tiden det har som avtagit nu men började få rosa flytningar redan i fredags men de avtog då!

Har lite grav symtom kissar på natten och lite ömmande bröst ..men inte mer än så!

Hur mår du och har du grav symtom?

Jag plussade 3/2 på RD 15. Har ömma bröst och sedan igår sjukligt illamående. Men ändå så orolig när det kommer rött. Funderar på om det är över eller inte. Hoppas men rött är väl aldrig ett gott tecken.
Svar på tråden IVF Januari 2017